حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند درصد از موبایل های اندرویدی آپدیت اندروید ۱۳ را گرفتند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳، سامسونگ

اکوسیستم اندروید بسیار گسترده‌است. شرکت‌های مختلفی و با سیاست‌های متفاوت از آن استفاده می‌کنند تا انواع و اقسام محصولات را بسازند. به همین دلیل کسب درصد به روزرسانی بالا برای نسخه‌های جدید واقعا سخت است. اما شاید از خود پرسیده باشید که تا کنون چند درصد از موبایل های اندرویدی آپدیت اندروید ۱۳ را گرفتند؟ پاسخ این پرسش عدد واقعا کمی است.

آپدیت اندروید ۱۳

اولین اطلاعات به روزشده در نمودار گستردگی نسخه‌های اندروید در سال 2023 به ما نشان می دهد که شرکت‌ها با چه سرعتی آپدیت اندروید 13 را ارائه داده اند. طبق آمار رسمی گوگل، جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی Android 13 پس از گذشت 5 ماه از عرضه، تنها بر روی 5.2 درصد از دستگاه ها اجرا می شود.

سهم ۴ نسخه اخیر اندروید به قرار زیر است:

  1. ۱- اندروید ۱۳ برابر ۵ درصد
  2. ۲- اندروید ۱۲ برابر ۱۸.۹ درصد
  3. ۳- اندروید ۱۱ برابر ۲۴.۴ درصد
  4. ۴- اندروید ۱۰ برابر ۱۹.۵ درصد
سهم اندروید ۱۳ از بازار - ژانویه ۲۰۲۳

سهم اندروید ۱۳ از بازار – ژانویه ۲۰۲۳

با وجود ارائه آپدیت اندروید ۱۳ به عنوان جدیدترین سیستم‌عامل اما سهم اندروید 12 و 12L نسبت به ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است! این نسخه از اندروید بر روی 18.9 درصد دستگاه ها اجرا می شود که نسبت به سهم ۱۳.۵ درصدی در ماه آگوست افزایش قابل توجهی داشته است.

سهم اندروید ۸ یا همان اندروید اوریو به زیر 10 درصد رسیده و می توانید روند نزولی مشابهی را در نسخه های قدیمی اندروید مشاهده کنید. اندروید Jelly Bean که قبلاً دارای سهم 0.3 درصدی بود از لیست حذف شده، در حالی که KitKat از 0.9 درصد به 0.7 درصد کاهش یافته است.

 

از هر ۴ دستگاه اندرویدی ۱ دستگاه اندروید ۱۱ دارد

اندروید ۱۱ در حال حاضر بیشترین کاربر را در بین نسخه‌های مختلف این سیستم عامل دارد. سهم این نسخه برابر ۲۴.۴ درصد بوده که نشان می‌دهد تقریبا از هر ۴ دستگاه اندرویدی ۱ دستگاه به این سیستم عامل مجهز است.

اندروید ۱۰ بر روی ۱۹.۵ درصد از دستگاه ها اجرا می‌شود اما انتظار داریم بخشی از این سهم به زودی به سمت سیستم‌عامل‌های جدیدتر برود چرا که پشتیبانی از آن تا ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد.

سرعت ارتقا به اندروید 13 به لطف محصولات موبایلی برندهایی مانند گوگل، سامسونگ، وان پلاس، سونی و دیگران بهتر شده است. در این بین عملکرد سامسونگ با عرضه آپدیت اندروید ۱۳ برای بیش از 40 مدل موبایل و تبلت برند Galaxy، قابل تقدیر است.

شما کاربر اندروید هستید؟ چه نسخه‌ای از این سیستم عامل را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)