حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به آیفون ۱۵ پلاس اپل سلام کنید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، رندر

هر چند که فروش آیفون ۱۴ پلاس اصلا جالب نبوده است اما به نظر می‌رسد که اپل حداقل یک سال دیگر به عضو Plus آیفون‌های خود مهلت خواهد داد تا شانس خود را امتحان کند. اگر دوست دارید بدانید که طراحی iPhone 15 Plus به چه صورت است، خبر خوبی برای شما داریم. در این مطلب می‌توانید به آیفون ۱۵ پلاس اپل سلام کنید و طراحی آن را بر اساس رندرهای CAD ببینید.

طراحی آیفون ۱۵ پلاس اپل

تاکنون رندرهای آیفون ۱۵ پرو را از سوی 9to5Mac با هم دیدیه‌ایم. به تازگی اما رندرهای CAD مدل iPhone 15 Plus توسط این منبع منتشر شده است. این رندرها به ما نگاهی کلی به آن‌چه که عضو پلاس خانواده آیفون ۱۵ خواهد بود، خواهد داد.

این رندرها بر اساس فایل‌های دقیق ارائه شده اپل به شرکای تجاری سازنده قاب و لوازم جانبی دیگر، ساخته شده‌اند. از این رو تقریبا می‌توان گفت که شماتیک کلی این دستگاه دقیقا همینی است که فعلا می‌بینید. هر چند شاید تغییراتی ایجاد شود اما احتمال آن پایین به نظر می‌رسد.

لبه پایین iPhone 15 Plus

لبه پایین iPhone 15 Plus

برای شروع می‌توانیم از لبه پایین پورت USB C را ببینیم که جایگزین پورت لاینتیتنگ معروف اپل می‌شود. این خبر خوبی است، البته هر چند که محدودیت‌های خاص اپلی برای کابل‌های مورد استفاده وجود دارد. با این حال باز هم پورت USB C آیفون ۱۵ خبر خوبی است.

پورت USB-C آیفون ۱۵ اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می‌کند

همانند چیزی که در رندر آیفون ۱۵ دیدیم، آیفون ۱۵ پلاس هم از داینامیک آیلند بهره خواهد برد. جزیره پویا همان ناچ جدید اپل است که به صورت ۲ سوراخ نمایشگر ناپیوسته طراحی می‌شود اما با نوار مشکی بین آن‌ها، به صورت یک کپسول مشکی بالای نمایشگر مشخص است.

آیفون ۱۵ پلاس سمت راست - آیفون ۱۴ پلاس سمت چپ

آیفون ۱۵ پلاس سمت راست – آیفون ۱۴ پلاس سمت چپ

بر اساس گزارش جدید ارائه شده، ابعاد iPhone 15 Plus به قرار زیر است:

۱- ارتفاع 160.87 میلی متر
۲- عرض 77.76 میلی متر
۳- ضخامت 7.81 میلی متر

برای مقایسه، ابعاد iPhone 14 Plus را از اینجا ببینید:

۱- ارتفاغ 160.84 میلی متر
۲- عرض 78.07 میلی متر
۳- ضخامت 7.79 میلی متر

همانطور که می بینید که آیفون ۱۵ پلاس بسیار اندک بلندتر، با عرض کمتر و ضخامت کمی بیشتر نسبت به آیفون ۱۴ پلاس عرضه خواهد شد. علاوه بر این، برآمدگی دوربین در پشت آیفون ۱۵ پلاس ضخیم تر از مدل قبلی خود است. این تفاوت را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

آیفون ۱۵ پلاس در سمت راست - آیفون ۱۴ پلاس در سمت چپ

آیفون ۱۵ پلاس در سمت راست – آیفون ۱۴ پلاس در سمت چپ

همانطور که انتظار داشتیم، iPhone 15 Plus هم مانند بقیه خانواده iPhone 15 از طراحی فریم فلزی جدیدتری بهره می‌برد که لبه‌های آن کمی گردتر است. این برای در دست گرفتن گوشی بسیار بهتر است و آن طراحی لبه تیز آیفون ۱۲ به بعد را رفع می‌کند.

اگر دوست دارید بدانید که iPhone 15 Plus در کنار iPhone 15 چه نسبت ابعادی دارد، تصویر زیر برای شماست:

آیفون ۱۵ پلاس در سمت راست - آیفون ۱۵ در سمت چپ

آیفون ۱۵ پلاس در سمت راست – آیفون ۱۵ در سمت چپ

همانطور که گفتیم آیفون ۱۴ پلاس به وضوح بدتر از آنچه اپل پیش‌بینی می‌کرد، مورد استقبال قرار گرفت. با این حال اپل می‌خواهد یک سال دیگر هم این عضو را در خانواده آیفون‌های خود داشته باشد.

اینکه آیا اپل روی تغییراتی مانند USB-C و Dynamic Island حساب کرده یا شاید تغییری در راهبرد قیمت‌گذاری خود داشته باشد تا iPhone 15 Plus بهتر بفروشد، هنوز مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ اپل چه تغییری را باید ایجاد کند تا فروش آیفون 15 پلاس پیشرفت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)