حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان فروش سری آیفون ۱۵ در چین کمتر از نسل قبل است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

بر اساس تحقیقات تحلیلی منتشر شده از سوی بلومبرگ، به نظر می‌رسد که میزان فروش سری آیفون ۱۵ در چین چندان خوب نیست. گفته می‌شود که فروش این سری از تلفن های هوشمند اپل کمتر از نسل قبل است.

میت ۶۰ پرو هواوی یکی از دلایل کاهش فروش سری آیفون ۱۵ است

گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ حاکی از کاهش فروش آیفون ۱۵ در ۱۷ روز اول عرضه آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آیفون ۱۴ است. تحلیلگران کاهش ۴.۵ درصدی را تخمین می‌زنند. این میزان، یعنی آنکه فروش اپل میلیون ها دستگاه کاهش یافته است. سهام اپل در معاملات پیش از بازار ۱ درصد کاهش یافت. گفته می‌شود که یکی از دلایل این کاهش فروش، رقابت شدید رقبای چینی مانند هواوی است. داده های تحلیلگران نشان می‌دهد که هواوی اپل را شکست داده و اکنون به پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شده است. آنها معتقدند که این روند تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

iPhone 15 Pro

در هفته‌های اخیر، علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، کاربران چینی از عرضه Mate 60 Pro استقبال کرده اند. این کشور، مقامات دولتی را از استفاده از آیفون در محل کار منع کرده است. دلیل این اقدام، نگرانی از خطرات امنیتی است. برخی معتقدند که برند اپل از نظر فرهنگی در کشور چین لکه دار شده است. با این اوصاف اما تمام اخبار در مورد اپل بد نیست. این شرکت می‌تواند فروش ضعیف در چین را با فروش قوی در ایالات متحده جبران کند. اپل نتایج درآمد های سه ماهه خود را در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان ماه) گزارش خواهد کرد؛ از جمله فروش دوره جولای تا سپتامبر، که شامل هفته اول فروش آیفون ۱۵ نیز می‌شود.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره به می‌کند، سرمایه گذاران مشتاق خواهند بود که ببینند درآمد گزارش شده از آیفون در مقایسه با سال گذشته چگونه است. استقبال از آیفون جدید نیز یک عامل کلیدی برای فروش در دوره تعطیلات خواهد بود. اپل، نتایج فصل تعطیلات را در ژانویه منتشر خواهد کرد. این شرکت در سه فصل گذشته کاهش درآمد کلی نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است. باید ببینیم که آیا عرضه آیفون ۱۵ می تواند این روند را معکوس کند یا نه.

مسئولیت داغ شدن iPhone 15 Pro Max متوجه TSMC است یا اپل؟

نظر شما چیست؟ چه عوامل دیگری در کاهش میزان فروش سری آیفون ۱۵ در چین تاثیرگذار است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی