حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندرهای CAD آیفون ۱۵ و مدل پرو آن منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

سری iPhone 15 با تغییراتی در طراحی همراه خواهند بود. مثلا پورت USB C که البته بیشتر از محسوب شدن به عنوان تغییر در طراحی ظاهری، یک تغییر عملکردی محسوب می‌شود. چندی پیش پورت USB C آیفون ۱۵ پرو در تصاویر واقعی دیده شد. به تازگی اما رندرهای CAD آیفون ۱۵ و مدل پرو آن منتشر شده که نگاهی بهتر به آن‌چه که منتظرش هستیم می‌دهد.

رندرهای CAD آیفون ۱۵

انتظار می‌رود که رویداد معرفی سری آیفون ۱۵ حوالی اواخر تابستان ۱۴۰۲ و مانند رونمایی از تمام آیفون‌های گذشته، برگزار شود. گزارشات تا کنون حاکی از آن است که اپل به دنبال عرضه چهار مدل مختلف آیفون در سال جاری است. در حالی که آیفون 15 و 15 پلاس دو نسخه مقرون به صرفه خواهند بود، انتظار می رود که 15 پرو و 15 پرو مکس که می توانند با نام اولترا نیز جایگزین شوند، دو نسخه پریمیوم باشند.

با وجود گزارش هایی مبنی بر تغییرات طراحی سری آیفون 15 پرو، رندرهای CAD اخیرا فاش شده نشان می دهند که تفاوت چندانی با سری آیفون ۱۴ نخواهند داشت.

آیفون ۱۵ معمولی با داینامیک آیلند

آیفون ۱۵ معمولی با داینامیک آیلند

آیفون ۱۵ مدل پایه، ارزان‌ترین آیفون در خانواده آیفون‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ خواهد بود. رندر CAD این دستگاه نشان می دهد که در بخش نمایشگر دیگر ناچ پیوسته به لبه بالای حضور نخواهد داشت و طراحی مشابه با آیفون ۱۴ پرو را خواهیم داشت. بله، بالاخره داینامیک آیلند به مدل‌های پایه آیفون هم خواهد رسید.

یکی از دیگر از تغییرات قابل توجه در آیفون آینده در لبه پنل آن قرار دارد است. اپل بالاخره به جای پورت لایتنینگ اختصاصی خود به پورت USB Type-C منتقل خواهد شد. اپل تأیید کرده است که این درگاه با قانون اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داشت. اگرچه گزارش اخیر حاکی از آن است که اپل اجازه نمی دهد هر کابل USB Type-C با آیفون کار کند و می خواهد فقط از کابل هایی که دارای گواهی MFI هستند پشتیبانی کند.

پورت USB-C آیفون ۱۵ اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می‌کند

انتظار می رود برآمدگی دوربین آیفون ۱۵ پرو کمی برجسته‌تر باشد اما مدل پایه و پلاس برجستگی کمتری دارند. این را می‌توانید در تصویر زیر ببینید. در حالی که احتمالا 15 پرو هنوز از یک دوربین سه‌گانه 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد، اپل ممکن است این دستگاه را با سنسورهای دوربین بزرگ‌تر همراه کند. سنسور LiDAR و فلاش LED نیز وجود دارد.

اپل برای تنظیم صدا در آیفون ۱۵ پرو به جای دکمه‌های مکانیکی از دکمه‌های خازنی استفاده خواهد کرد.

ما انتظار داریم آیفون ۱۵ پرو از تراشه ۳ نانومتری اپل A17 Bionic بهره ببرد. البته درباره مدل پایه و پلاس هنوز مشخص نیست که چه تصمیمی گرفته شود.

نظر شما چیست؟ طراحی آیفون ۱۵ پرو را می‌پسندید؟ حضور داینامیک آیلند روی مدل پایه و پلاس برای شما وسوسه‌کننده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)