حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۵ پرو از سنسور ToF سونی بهره خواهد برد؟

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سونی، شایعات

پس از گزارش‌های متعدد درباره ابعاد و طراحی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پلاس حالا گزارش دیگری درباره یکی از دوربین‌های پشتی سری پرو منتشر شده است. شنیده می‌شودکه آیفون ۱۵ پرو از سنسور ToF سونی بهره خواهد برد.

سنسور ToF سونی در آیفون ۱۵ پرو

اپل قصد دارد اسکنر LiDAR آیفون ۱۵ پرو و پرو پلاس را با یک تامین‌کننده جدید بهبود بخشد. طبق گزارشی از Ming-Chi Kuo مشخص شده که که سونی جایگزین Lumentum و WIN Semiconductors به‌عنوان تامین‌کننده انحصاری لیزر ساطع کننده (VCSEL) سیستم دوربین زمان پرواز یا ToF در مدل‌های iPhone 15 Pro خواهد شد. انتظار می رود این حرکت مصرف انرژی را کاهش دهد یا عملکرد ToF بهتری را در مصرف یکسان ارائه نماید.

این فناوری جدید قرار است پیشرفت‌های قابل توجهی در دوربین و برنامه های بالقوه واقعیت افزوده (AR) در مدل های آیفون ۱۵ پرو ایجاد کند. فناوری جدید ToF VCSEL سونی قرار است VCSEL و درایور IC را با هم ادغام کند، به این معنی که اسکنر LiDAR می تواند عملکرد ToF بهتری ارائه دهد و انرژی کمتری مصرف کند. این فناوری می تواند به طور قابل توجهی در حالت شب، عکاسی در نور کم و حالت سینمایی استفاده شود.

این حسگر جدید ToF سونی همراه با جدیدترین فناوری پردازنده و نمایشگر، می‌تواند مدل‌های آیفون 15 پرو را به کم مصرف‌ترین دستگاه در مصارف مذکور تبدیل کند. ترکیب این بهبودها قرار است عمر باتری مدل‌های آیفون 15 پرو را متحول کند، زیرا قبلاً شنیده‌ایم که اپل در حال کار بر روی یک تراشه جدید A17 Bionic و یک فناوری نمایشگر جدید است.

شایعات پیرامون مدل‌های آیفون 15 پرو به همین جا ختم نمی شود. همچنین انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها دارای روکش تیتانیومی جدید و لنز پریسکوپ در آیفون 15 پرو مکس باشند که می‌تواند پیشرفت‌های مهم‌تری در بخش دوربین ایجاد کند.

دوربین ToF چیست؟ کاربرد دوربین ToF در موبایل

به طور کلی، انتظار می رود تصمیم اپل برای تغییر به سونی به عنوان تامین کننده انحصاری ToF VCSEL در مدل های آیفون 15 پرو، پیشرفت های قابل توجهی در دوربین و برنامه های AR ایجاد کند و در عین حال مصرف انرژی را نیز کاهش دهد.

طبق گزارش اخیر، اپل همچنین رم را در مدل‌های پرو از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش خواهد داد. با تمام این پیشرفت‌ها، سری آیفون 15 می‌تواند تاثیرگذارترین گوشی‌های پرچمدار اپل باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که AR و VR در سال آینده نقش پررنگ‌تری پیدا کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

آیفون ۱۵ پرو مکس با مجهز به دوربین های ساخت سونی بهترین پرچمدار دنیا خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)