حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم X70 کوالکام در سری آیفون ۱۵ پرو به کار گرفته شده است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شبکه 5G، کوالکام

سری آیفون ۱۵ پرو اپل از تراشه A17 Pro برخوردار بوده که عملکرد محاسباتی و گرافیکی پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبل دارد. این تراشه به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند بازی‌های سنگین و سطح بالا را اجرا کند. هم اکنون تأیید شده است که اپل از مودم اسنپدراگون X70 کوالکام نه تنها در سری آیفون ۱۵ پرو، بلکه در مدل های استاندارد و پلاس نیز استفاده می‌کند.

در سری آیفون ۱۵ از مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده شده است

پیش از این تصور می شد که اپل از برد آیفون ۱۴ پرو در مدل های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ استفاده کرده است. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت، برد را برای مدل های استاندارد و همچنین مدل های Pro دوباره طراحی کرده و هم اکنون از مودم X70 کوالکام استفاده کرده است. سال گذشته، کل سری آیفون ۱۴ دارای مودم X65 کوالکام بودند. این خبر توسط شهرام مختاری از iFixit در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد سری آیفون ۱۵ از مودم X70 کوالکام برخوردارند. این مودم نسبت به Snapdragon X65 سال گذشته، پیشرفت های متعددی دارد. توجه به تست‌های سرعت انجام‌شده توسط SpeedSmart، مودم کوالکام اسنپدراگون X70 سرعت 5G سریع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در آیفون ۱۵، این مودم تا ۲۴ درصد عملکرد 5G سریع‌تری نسبت به مدل‌ های سال گذشته دارد.

پست شهرام مختاری در شبکه اجتماعی X

هم اکنون اپل در حال توسعه مودم های داخلی خود برای آیفون است تا وابستگی خود به کوالکام را کاهش دهد. به نظر می رسد اپل در حال تغییر رویکرد برون سپاری، و توسعه فناوری است که فقط خود می‌تواند از آن استفاده کند. برای مثال این شرکت به تدریج، از تراشه های مبتنی بر اینتل برای سری مک فاصله گرفت و تراشه های طراحی شده سفارشی خود را به کار گرفت. در حال حاضر، تقریباً کل سری مک از تراشه های مبتنی بر اینتل به چیپست های M اپل مهاجرت کرده اند.

اپل می‌خواهد وابستگی خود به شرکت های دیگر را کاهش دهد

این شرکت همچنین روی نمایشگرهای microLED خود نیز کار می‌کند. در حال حاضر، اپل برای تامین پنل های LTPO OLED به سامسونگ وابسته است. قبلاً گزارش شده بود که این شرکت با عرضه مدل جدید Apple Watch Ultra در سال ۲۰۲۵، استفاده از صفحه نمایش های microLED را آغاز خواهد کرد. این فناوری نمایشگر به تدریج به آیفون، آی پد و حتی مک منتقل خواهد شد.

تست سرعت مودم 5G آیفون ۱۵ پرو + احتمال استفاده از Snapdragon X70

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، مودم X70 کوالکام در آیفون 15 پرو در مقایسه با X65 سال گذشته کارآمدتر است. همراه با تراشه A17 Pro، این مودم باعث بهبود مصرف باتری خواهد شد. اپل تا سال ۲۰۲۶ از مودم های 5G خود استفاده خواهد کرد. به محض انتشار جزئیات بیشتر، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی