حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول PS5 Pro با سیستم خنک کننده مایع اوایل سال آینده معرفی خواهد شد

کنسول PS5 برای سونی برگ برنده مهمی بود، زیرا این شرکت توانست با این محصول تجربه سرگرمی غنی‌تری را ارائه دهد و نسل جدید را قدرتمندانه آغاز کند. اینطور که پیداست، گویا کنسول PS5 Pro با سیستم خنک کننده مایع اوایل سال آینده (فروردین ۱۴۰۲) معرفی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

کنسول PS5 Pro با سیستم خنک کننده مایع همراه خواهد بود..!

در حالی که کمی بیش از دو سال است که کنسول PS5 در دسترس است، گویا حالا سونی در حال آماده شدن برای معرفی یک کنسول کاملا جدید به نام PS5 Pro است که طراحی جدیدی نیز خواهد داشت. به گفته یک منبع آگاه، اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه تا چند هفته آینده منتشر خواهد شد. همچنین به نظر کنسول مورد بحث پلی استیشن ۵ پرو خواهد بود. این دستگاه در ماه آوریل ۲۰۲۳ (فرودین ۱۴۰۲) با خنک کننده مایع وارد بازار می‌شود.

اطلاعات جالبی در مورد کنسول خانگی آینده سونی توسط منبع داخلی این شرکت یعنی Abhishek Yadav، (با مراجعه به وب سایت فرانسوی Phonandroid) به نقل از یک منبع ناشناس فاش شده است. وی ادعا می‌کند که این شرکت ژاپنی یک مدل کاملا جدید از PS5 را در آوریل ۲۰۲۳ که تقریبا ۲.۵ سال پس از سال ۲۰۲۰ که شاهد عرضه مدل فعلی بودیم، عرضه خواهد کرد.

این منبع تایید کرده است که مدل پیش‌رو، نسخه Pro خواهد بود و نه نسخه Slim که مدتی است در مورد آن شایعاتی می‌شنویم. اگر این کنسول مدل Pro باشد، احتمالا می‌توانیم عملکرد بهتر کنسول و بهره‌گیری از یک تراشه جدید AMD را پیش‌بینی کرد. با این حال، هنوز برای پیش بینی سطح قدرتی که می‌توان انتظار آن را داشته باشیم خیلی زود است.

PS5 Pro

به گفته منبع مذکور، نوآوری اولیه نسخه پرو علاوه بر بهبود عملکرد، در بخش خنک کننده نیز خواهد بود. PS5 اکنون از سیستم خنک کننده‌ای که توسط یک فن و یک ترکیب فلزی مایع همراه شده است، استفاده می‌کند. اخیرا به دلایل اشتباه، در اخبار موارد مشکوکی منتشر شده است. گویا سونی قصد دارد به خنک کننده مایع روی بیاورد که گاهی اوقات به عنوان خنک کننده آبی نیز شناخته می‌شود.

به طور معمول این سیستم خنک کننده در کامپیوترهای گیمینگ رده بالا دیده می‌شود و جایگزین فناوری فعلی در نسل نهم خواهد شد. با این حساب احتمالا مدیریت حرارت بهتری را خواهیم داشت. اگر تراشه دستگاه قدرتمندتر باشد، شاید این سیستم نیز پاسخگوی خنک کردن کنسول نباشد. اگرچه تغییر خنک کننده نیز می‌تواند نشان دهنده تغییر طراحی باشد، اما باید منتظر اطلاعات بیشتری در مورد آن باشیم.

شایعه: یک سیستم خنک کننده کاملا جدید برای PS5 Pro در دسترس خواهد بود
سونی ممکن است در نهایت تصمیم بگیرد موجودی PS5 خود را قبل از عرضه مدل جدید به فروش برساند. اگر به یاد داشته باشید، سونی اخیرا اعلام کرده است که معضل کمبود تراشه به پایان رسیده است و این یعنی اکنون می‌توانید یک دستگاه PS5 را برای راحت‌تر از گذشته دریافت کنید. PS4 و PS4 Pro توانستند برای مدتی کنسول‌های قدرتمندی باقی بمانند. بنابراین این دو نسخه نباید در رقابت مستقیم با یکدیگر باشند. به ویژه، به احتمال زیاد PS5 Pro با قیمتی بسیار بالاتر از PS5 در دسترس خواهد بود.

پلی استیشن ۵ جدید با تراشه ۶ نانومتری و وزن کمتر توسط سونی ارایه شد

پلی استیشن ۵ پرو با بازی‌های جدید از راه خواهد رسید

 

به گفته  GizChina، تا این لحظه، هیچ اطمینانی وجود ندارد که PS5 Pro به مقدار کافی برای برآورده کردن تقاضای خریداران در دسترس باشد. به ویژه با توجه به کمبود فعلی قطعات الکتریکی. پس از عرضه PS5 در سال ۲۰۲۰، اکنون نیز در وضعیت مشابهی قرار خواهیم گرفت. آخرین مورد که چندان نیز کم اهمیت نیست، این است که اگر قرار باشد PS5 Pro یا PS5 Slim به زودی عرضه شود، این شرکت ژاپنی احتمالا طبق معمول آن را از طریق State-Of-Play معرفی خواهد کرد. ما باید این مورد را با حوصله مورد توجه قرار دهیم، زیرا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رویدادی با این ماهیت وجود ندارد.

مهم‌تر از همه، دقت زیادی لازم است و باید با این اطلاعات جدید را با دقت بالایی بررسی کنیم. هنوز حتی تاییدی در مورد وجود PS5 Pro توسط سونی وجود ندارد. علاوه بر این، این شرکت می‌تواند در آخرین لحظه برنامه خود را تغییر دهد، بنابراین نمی‌توان با قاطعیت چیزی را تایید یا رد کرد. همه چیز هنوز امکان پذیر است، از جمله تغییر نام پروژه، تاریخ عرضه و یا موارد دیگر. در نهایت، این اطلاعات از منبعی به دست آمده است که نمی‌خواهد هویتش فاش شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان