حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده احتمالا در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

پلی استیشن ۵ نماد قدرت سونی در حوزه سرگرمی محسوب می‌شود، بنابراین طبیعی است که ژاپنی‌ها قصد توسعه و بهبود هرچه بیشتر آن را داشته باشند. بنابر آخرین اخبار و شایعات به دست آمده، گویا پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده احتمالا در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده احتمالا در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

به گفته Insider-Gaming، طبق گزارش روزنامه نگاری به نام تام هندرسون، سونی مدل جدید PS5 را در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. این یک شگفتی بزرگ است، اما لازم است بگوییم که این نسخه جدید، PS5 Pro نیست. ظاهرا این نسخه جدید قرار است با یک درایور دیسک هیبریدی همراه شود. این شرکت یک درایو دیسک جداشونده و قابل جابجایی را در این کنسول جدید قرار خواهد داد.

ظاهرا اتصال این درایو از یک پورت USB Type-C جدید استفاده خواهد کرد. جدای از تفاوت‌ها، مدل جدید PS5، ارتقا سخت‌افزاری خاص و عمده‌ای نخواهد داشت. باز هم لازم به ذکر است که این نسخه، نسخه پرو PS5 نیست و فقط یک کنسول جدید با درایو دیسک جداشونده است. این کنسول روند تولید کنسول فعلی سونی را متوقف خواهد کرد و همچنین سطح تعمیرپذیری کنسول را افزایش می‌دهد.

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده

به گفته یکی از منابع آگاه و به نقل از سایر منابع ناشناس، این مدل PS5 دارای علامت D است. این مدل خاص جایگزین نسخه‌های A، B و C خواهد شد. مدل جدید D دارای اجزای یکسان با مدل‌های قدیمی خواهد بود. تنها تفاوت در طراحی جدید درایو دیسک است. البته می‌توان انتظار زیبایی و وزن متفاوتی نیز داشت.

منابع آگاه در این رابطه گفته‌اند در حالی که این درایو دیسک قابل جدا شدن جدید، قابل حمل است، اما طراحی کنسول را خراب نمی‌کند و بدون باز کردن کنسول، به بیرون آن متصل خواهد شد. احتمالا، این بدان معناست که پلی استیشن ۵ جدید، شبیه مدل موجود فعلی است. ظاهرا این طراحی جالب و جدید به لطف یک پورت USB-C اضافی ارائه خواهد شد.

این پورت جدید در قسمت پشتی کنسول قرار خواهد گرفت. با این تغییر، سونی مزایای زیادی در فروش PS5 خواهد دید و این موضوع خود نیز هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مصرف کنندگان در صورت داشتن مشکلات فنی می‌توانند لوازم جانبی را جداگانه خریداری کنند. امکان جالب دیگر، سازگاری احتمالی با مدل‌های دیجیتالی است. همچنین، در یک حرکت مشابه اپل، سونی ممکن است درایور دیسک را جداگانه بفروشد.

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده

از این رو، دارندگان نسخه دیجیتال می‌توانند به دیسک‌های فیزیکی نیز دسترسی داشته باشند. این روزنامه نگار می‌گوید که سونی قصد دارد در سال مالی ۲۰۲۳ بیش از ۱۸.۵ میلیون دستگاه تولید کند. بنابراین، این امکان وجود دارد که مدل‌های فعلی PS5 وارد روند توقف تولید شوند. در حال حاضر، به این موضوع باید به عنوان یک شایعه نگاه کرد، زیرا سونی هنوز این اطلاعات را تایید نکرده است.

از سوی دیگر، وضعیت تولید PS5 ممکن است در سال ۲۰۲۳ بهبود یابد. از زمان عرضه این کنسول در سال ۲۰۲۰، سونی همچنان با مشکلاتی در تولید PS5 مواجه است که دست این شرکت را برای عرضه گسترده‌تر آن بسته است. این موضوع به دلیل بحران کمبود تراشه و کمبود قطعات دیگر است. سونی برای اطمینان از موجودی PS5 دچار مشکلات زیادی است و مشتریان به معنای واقعی کلمه برای گرفتن یک دستگاه جدید عجله دارند.

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده

به گفته GizChina، این وضعیت شرکت را مجبور کرده است که برای مدت طولانی‌تری به پشتیبانی از PS4 ادامه دهد. بنابراین، کنسول قدیمی بازی‌های زیادی را دریافت کرده‌‌اند که قبلا به عنوان بازی‌های PS5 معرفی شده بودند. با وجود مشکلات، وضعیت تولید PS5 تا سال ۲۰۲۳ بهتر می شود. به هر حال، وضعیت تولیدات صنعتی در حال بهبود است.

علاوه بر این، شرکت سونی یک سری اقدامات برای بهبود اوضاع خود انجام داده است. جدا از اصلاحات متعدد، این شرکت با TSMC شراکت جدیدی آغاز کرده است. این تراشه‌ساز تایوانی کارخانه‌ای در ژاپن می‌سازد و طبق گزارش ها، این کارخانه به سونی و AMD در تامین پردازنده‌های PS5 کمک خواهد کرد.

دو کنسول PS5 Pro و PS5 Slim هنوز هم مورد انتظار هستند. به طور کلی انتظار می‌رود که عمر نسل فعلی برای مدتی طولانی، یعنی شاید تا سال ۲۰۳۰ میلادی، باقی بماند. این یک تصمیم همیشگی برای سونی است که نسخه‌های Slim کنسول‌های خود را عرضه کند. بزرگ‌تر بودن PS5 نسبت به نسخه‌های قبلی خود تاکیدی بر این ادعا است. بنابراین، سونی به طور قطعی یک نسخه فشرده و کوچک‌تر از PS5 را تولید خواهد کرد.

وقتی صحبت از نسخه‌های پرو می‌شود، ناخودآگاه نگاه ما به PS4 Pro می افتد. PS5 دارای سخت افزاری قوی و توانمند است، اما همچنان، برخی از جنبه‌های ضعیف در آن وجود دارد. علیرغم برخورداری این کنسول از فناوری ray-tracing، به عنوان یک نقطه تعیین کننده در نسل جدید، این کنسول‌ها قادر به ارائه Ray-tracing با رزولوشون 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه نیستند.

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده

شاید PS5 Pro سونی با یک ارتقاء سخت افزاری عرضه شود که این امکان را محیا سازد. سونی بازی‌های انحصاری زیادی برای PS5 عرضه کرده است و همچنین برنامه بزرگی برای بازی‌های بیشتری در آینده دارد. در حالی که God of War Ragnarok دیگر برای PS4 عرضه نخواهد شد، کنسول جدید هنوز در سال‌های اولیه خود است و قرار است سالیان سال بازی‌های بیشتری دریافت کند.

این شرکت عناوین زیادی دارد مانند Marvel’s Spiderman 2 و Wolverine یا Final Fantasy XVI که یک انحصاری جدید برای PS5 است. GTA 6 مورد انتظار نیز برای کنسول‌ها عرضه خواهد شد. همانطور که گفتیم، با وجود شروع مشقت‌بار سونی در نسل جدید، PS5 همچنان آینده‌ای روشن دارد و تنها مانع آن فقط افزایش قیمت است. نظر شما کاربران ترنجی درباره عرضه پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده در سال ۲۰۲۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان