حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدل جدید PS5 در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

پلی استیشن ۵ بی شک یکی از برترین کنسول‌هایی است که سونی در میان سایر شرکت‌ها عرضه کرده است. اگر چه تاریخ معرفی و عرضه این کنسول همزمان با مشکلات تولیدی مختلف بود، اما تبدیل به موفقیت جدیدی برای سونی شد. بر اساس اخبار دریافتی، مدل جدید PS5 در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

مدل جدید PS5 چه ویژگی‌هایی دارد؟!

پلی استیشن ۵ یک موفقیت غیرقابل انکار است، اما مطمئنا اولین قدم‌های آن در بازار می‌توانست بهتر باشد. این کنسول در اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی و در نوامبر همان سال عرضه شد. با این حال، چند ماه طول کشید تا به دلیل کمبود عرضه، در بازار مورد توجه قرار گیرد. محدودیت‌هایی که با همه‌گیری کرونا شروع شد، هنوز عم بر تولید این کنسول تاثیر می‌گذارد.

مدل جدید پلی استیشن ۵

امسال وضعیت بهتر شد، اما کنسول هنوز با آمارهای فروش کسب شده توسط PS4 فاصله دارد. در میان مشکل کمبود قطعات، هزینه‌های ساخت افزایش یافته است و تورم جهانی سونی را مجبور کرده تا قیمت کنسول را در برخی بازارها افزایش دهد. اکنون سونی راه حلی جدید دارد که ممکن است سهام این شرکت را بهبود بخشد و هزینه‌های تولید را نیز کاهش دهد. همچنین مدل جدید PS5 در نیز اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

این مدل جدید نه یک نسخه پرو است و نه یک نسخه اسلیم. ما شاهد شایعات متعددی در مورد مدل جدید PS5 را شنیده‌ایم. آیا این یک PS5 Pro جدید است یا مدل Slim کنسول PS5 فعلی؟ ظاهرا هیچکدام، مدل جدیدی که قرار است عرضه شود، مدلی است که درایور دیسک قابل جابجایی دارد. جهت یادآوری، چند ماه پیش، شایعات به وجود یک مدل جدید PS5 با درایور دیسک قابل اتصال اشاره داشتند. امروز، تام هندرسون، روزنامه‌نگار مشهور و فعال در حوزه سرگرمی، عرضه این مدل جدید را تایید کرده است.

هندرسون همچنین گفته است که سونی کنسول جدید را در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد. با این حال، فروش این مدل جدید تنها از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. علاوه بر این، او می‌گوید که تقریبا به همه چیز در مورد کنسول جدید، از تصاویر گرفته تا برنامه‌های فروش، دسترسی داشته است. به گفته وی، PS5 جدید یک درایور دیسک جداگانه خواهد داشت. این امر باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تولید آن می‌شود و در نهایت، این مدل جایگزین مدل موجود PS5 خواهد شد.

مدل جدید پلی استیشن ۵

به گفته وی، برخی از توسعه دهندگان در حال آزمایش این کنسول جدید هستند. تا این لحظه اکثر آن‌ها، عرضه این کنسول را یک تصمیم درست تلقی کرده‌اند. جهت یادآوری، باید بگوییم که هیداکی نیشینو، معاون سونی اخیرا فاش کرده است که سال ۲۰۲۳ سال هیجان انگیزی برای سخت‌افزار PS5 خواهد بود. سونی انتظار دارد در سال مالی آینده حدود ۳۰ میلیون دستگاه از کنسول خود بفروشد و مدل جدید PS5 ممکن است کلید این دستاورد باشد.

به گفته GizChina و بنابر آنچه که گفته شده است، سونی می‌خواهد ۳۰ میلیون واحد کنسول در سال ۲۰۲۳ بفروشد و مدل جدید به رسیدن به این هدف، به سونی کمک می‌کند. ما نمی‌دانیم که آیا PS5 جدید تغییرات عمیقی در طراحی به همراه خواهد داشت یا خیر. به طو کلی حتی فکر نمی‌کنیم که این کنسول یک PS5 Slim باشد، اما مطمئنا راه را برای نسخه کامپکت بعدی این کنسول هموار خواهد کرد. این دیسک قابل جابجایی به سونی امکان می‌دهد تنها یک نسخه از کنسول را تولید کند و آن را در دو نسخه دیجیتال و دیسک‌خور به فروش برساند.

پلی استیشن ۵ با درایو دیسک جداشونده احتمالا در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

دارندگان PS5 می‌توانند به راحتی درایور دیسک را در صورتی که شروع به از کار افتادن کند، یا زمانی که دیگر به آن نیاز ندارند، خارج نمایند. همچنین انتظار داریم سونی این درایور دیسک را جداگانه بفروشد. در نتیجه، دارندگان آینده نسخه‌های صرفا دیجیتالی (بدون درایور دیسک) این کنسول می‌توانند این قابلیت را به کنسول‌های خود اضافه کنند. همچنین ممکن است یک PS5 Slim بدون هیچ درایور دیسک خوانی معرفی و عرضه شود، اما از این لوازم جانبی احتمالی پشتیبانی کند. البته این فقط یک حدس و گمان از طرف ماست و برای روشن شدن ماجرا، باید تا زمان معرفی این مدل جدید منتظر باشیم.

اینکه چگونه مدل جدید PS5 جایگزین دو نسخه موجود خواهد شد؟ سونی مدل جدید PS5 را با درایور دیسک قابل جابجایی معرفی خواهد کرد، PS5 جدید در دو نسخه دیسکی و دیجیتالی وارد بازار خواهد شد  و نسخه دیجیتال بدون درایور فروخته می‌شود اما پین‌های مخصوص خود را برای برخورداری از این قابلیت خواهد داشت. همچنین بدیهی است که این شرکت درایور دیسک را جداگانه بفروشد.

ما انتظار داریم به زودی جزئیات بیشتری در مورد این مدل PS5 منتشر شود. این اعلامیه ممکن است از طریق یک رویداد جدید PlayStation Experience ارائه شود. در مورد نسخه‌های احتمالی Pro یا Slim، ما عرضه این مدل‌ها در آینده، به‌ویژه مدل Slim را کاملا رد نمی‌کنیم. پلی استیشن ۵ بزرگ‌ترین کنسول در داستان سونی است، کنسولی که واقعا به یک نسخه اسلی نیاز دارد. سونی همیشه نسخه‌های جمع و جور را عرضه کرده است و احتمالا ماجرا برای مدل فعلی نباید متفاوت باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sajjadfox

به نظرم نباید نسخه پرو بیاد چون جیب مردم رو میخوان خالی کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان