حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ جدید با تراشه ۶ نانومتری و وزن کمتر توسط سونی ارایه شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

خیلی بی‌سروصدا سونی تراشه پردازش مرکزی یا CPU پلی استیشن ۵ را به روز کرد. تراشه جدید ساخت TSMC بوده بر مبنای فناوری ۶ نانومتری توسعه یافته است. این تراشه AMD Oberon Plus بوده که یک تراشه فشرده‌تر است و در عین حال همان سطح کارایی را حفظ می‌کند. این به سازنده اجازه می‌دهد تا هزینه تولید را به حداقل برساند اما این موضوع به کاهش قیمت آن منجر نشده است. پلی استیشن ۵ جدید با تراشه ۶ نانومتری، وزن کمتری هم دارد که به تغییر سیستم خنک کننده مربوط می شود. از نظر ظاهری تغییری وجود ندارد.

پلی استیشن ۵ جدید

مدل جدید PS5 که با عنوان “مدل CFI-1202 کنسول پلی استیشن 5” به تراشه Oberon Plus برند AMD مجهز شده است. این تراشه مساحت کوچکتر و برابر ۲۶۰ میلی‌متر مربعی دارد. این مدل جدید از نظر ظاهر طراحی تفاوتی با مدل فعلی ندارد.

ما از قبل می دانستیم که سونی هیت سینک را با مدل کوچکتر و سبک تر تعویض کرده است، اما نمی دانستیم که چگونه می توان بدون تأثیر بر عملکرد کنسول این کار را انجام داد. طبیعتاً CPU جدید بیشترین تاثیر را داشته است.

این تراشه جدید از نظر قدرت عملکرد و بنچمارک تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد.

در واقع تراشه 6 نانومتری جدید چگالی ترانزیستور را تا 18.8 درصد افزایش می‌دهد. امکان داشتن یک CPU کوچکتر و همچنین تسهیل فرآیند خنک سازی در همان سطح قدرت از مهم‌ترین دستاوردهای ان است. تغییر سیستم خنک‌کننده توضیح می دهد که چگونه سونی توانست کنسول خود را سبک تر کند.

با این تغییرات سونی می تواند ظرفیت تولید را افزایش دهد و در عین حال به لطف این فناوری نوآورانه (با توجه به در دسترس بودن قطعات) هزینه های تولید را تا 12 درصد کاهش دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید PS5 با این تغییرات بتواند بهتر در دسترس قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)