حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۵ اولترا با دوربین جدید LG تهدیدی بزرگ برای سامسونگ است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، ال‌جی

اپل شرکتی است که قطعات مورد استفاده در آیفون‌های خود را به دقت و با وسواس زیادی انتخاب می‌کند. اینطور که پیداست گویا قرار است LG و اپل با یکدیگر شراکت جدیدی ایجاد کنند و به همین دلیل نیز، آیفون ۱۵ اولترا با دوربین جدید LG تهدیدی بزرگ برای سامسونگ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۱۵ اولترا با دوربین جدید LG چگونه به ضرر سامسونگ تمام خواهد شد؟

امروز، ما در حال حاضر گوشی‌های هوشمند با زوم دو برابری، سه برابری، چهار برابری، پنج برابر حتی از همه بهتر، گوشی‌هایی با قابلیت زوم ۱۰ برابر  داریم. برای مثال Galaxy S23 Ultra را در نظر بگیرید. با این حال، این باعث موضوع نمی‌شود که سازندگان این دستگاه‌ها به یک حد خاصی قانع شوند. برای مثال، گویا احتمالا شاهد جهش دیگری در ویژگی زوم سری گوشی‌های هوشمند با آیفون ۱۵ اولترا باشیم.

با در نظر گرفتن همه چیز، سال ۲۰۲۳ ممکن است سالی باشد که در آن شاهد پیشرفت بزرگ بعدی در دوربین گوشی‌های هوشمند باشیم. حتی اگر سازندگان این دستگاه‌ها، جهشی بزرگ در بخش نرم‌افزار دوربین انجام ندهند، سخت‌افزار دوربین شاهد یک جهش عظیم خواهد بود. و همه چیز می‌تواند با آیفون ۱۵ اولترا اپل آغاز شود. اینطور که پیداست، ظاهرا یک سیستم زوم جدید در سری آیفون ۱۵ اولترا استفاده خواهد شد.

آیفون ۱۵ اولترا با دوربین جدید LG

LG Innotek، قطعات و اجزا الکترونیکی مختلفی را طراحی تولید می‌کند و به بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی می‌فروشد. در میان همه برندهایی که برای مواد دوربین الکترونیکی به LG Innotek متکی هستند، اپل یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. اگرچه LG Innotek به عنوان شریک نمایشگر اپل نیز شناخته شده است، اما ممکن است با همکاری‌های جدید، تغییراتی در سری آیفون ۱۵ رخ دهد.

ال‌جی به تازگی جدیدترین سیستم زوم خود را معرفی کرده است و وعده‌های زیادی درباره آن داده است. از زمان معرفی رسمی، به نظر می‌رسد که سنسور جدید این شرکت می‌تواند سونی را نیز شکست دهد. طبق آخرین شایعات، این سنسور در یکی از گوشی‌های هوشمند آینده اپل قرار خواهد گرفت که احتمالا آیفون ۱۵ اولترا خواهد بود.

سنسور زوم جدید LG چه قابلیتی را می‌تواند ارائه دهد؟ گویا سنسور جدید زوم ال‌جی در آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند چیزهای زیادی را برای کاربران به ارمغان آورد. تا جایی که می‌دانیم، دوربین زوم پیوسته ال‌جی قادر است بزرگنمایی حدود ۴ تا ۹ برابری را ارائه دهد. اما حتی این موضوع نیز مهم‌ترین جنبه سنسور نیست و سنسور مذکور دارای قابلیت پیشگامانه تثبیت وضعیت نوری است.

این بدان معناست که آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند در حالت زوم عکس‌های بدون تاری شگفت‌آوری را با سنسور جدید ال‌جی ثبت کند. اکنون، وقتی صحبت از قطعات متحرک می شود، ماژول جدید ال‌جی از یک محرک بسیار دقیق استفاده می‌کند که عناصر لنز را حرکت می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که سطح جدیدی از زوم اپتیکال را ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۵ اولترا با دوربین جدید LG

اکنون، اگر اپل همه چیز را به درستی پیش ببرد، دوربین آیفون گران‌ قیمت آینده این شرکت می‌تواند اولین گوشی همراه با قابلیت زوم متغیر ۱ تا ۱۰ برابری در جهان باشد. اگر نمی‌دانید که این معیار چگونه مقایسه می‌شود، باید بگوییم که آیفون ۱۴ پرو می‌تواند از طریق کراپ سنسور به زوم با کیفیت اپتیکال تنها ۲ برابری برسد. این بدان معناست که تنها زومی که آیفون ۱۵ اولترا باید پر کند و محدوده ۲ تا ۴ برابر و هر چیزی فراتر از ۹ برابر است. این دقیقا همان جایی است که دوربین جدید ال‌جی وارد عمل می‌شود.

آیفون ۱۵ اولترا چگونه می‌تواند به زوم بدون افت کیفیت دست یابد؟ گفته می‌شود که آیفون ۱۵ اولترا با تراشه جدید A17 Bionic عرضه می‌شود. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، تراشه A17 Bionic از نظر عملکرد پیشرفت‌های بزرگی را ارائه می‌دهد و اپل می‌تواند از قدرت این تراشه برای افزایش قابلیت‌های زوم پیشرفته گوشی بعدی خود استفاده کند. علاوه بر این، اپل حتی می‌تواند تغییراتی در دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن ایجاد کند که تا بتواند از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بیشتر استفاده کرده و از آن برای ارائه زوم بدون افت کیفیت با برد طولانی‌تر استفاده نماید.

به گفته خبرگزاری GizChina، در نهایت، اپل می‌تواند شکاف‌های باقی مانده را با داده‌های سایر حسگرها پر کند. یعنی با دوربین جدید یا حتی دوربین فوق عریض. قبلا چنین مکانیزمی را در برخی از گوشی‌های هواوی دیده بودیم. بنابراین، برای اپل سخت نخواهد بود که آن را با آیفون ۱۵ اولترا انجام دهد.

به طور کلی، اگر اپل و ال‌جی واقعا بتوانند قابلیت‌های بزرگنمایی شگفت‌ انگیز را با آیفون ۱۵ اولترا به ارمغان بیاورند، این دستگاه نسبت به سامسونگ و بقیه گوشی‌های اندرویدی ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. در واقع، نرم‌افزار دوربین پیکسل گوگل نیز ممکن است در برابر آت توانایی رقابت نداشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

دوست عزیز این که شما میگید لنز LG است نه سنسور
ملت رو گیچ کردید
ال جی سنسور ساز نیست لنز سازه
یکمی دقت کنید تو پست فرستادن
چون چند بار این اشتباه تکرار شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان