حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماژول دوربین پیشرفته LG با زوم اپتیکال یکپارچه احتمالا در آیفون ۱۵ اولترا استفاده خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ال‌جی

ال‌جی یکی از شرکت‌های بزرگ کره‌ای است که وقتی نام آن به زبان می‌آید، بسیاری یاد تلویزیون‌های با کیفیت آن می‌افتند. اما این تمام تخصص ال‌جی نیست و این شرکت در بخش دوربین‌ها هم تلاش زیادی کرده است. بر همین اساس گویا ماژول دوربین پیشرفته LG با زوم اپتیکال یکپارچه احتمالا در آیفون ۱۵ اولترا استفاده خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ماژول دوربین پیشرفته LG با زوم اپتیکال یکپارچه؛ ال‌جی و سودای رقابت با سونی؟

اگرچه ال‌جی چند سال پیش از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد، اما این شرکت کره‌ای به همکاری نزدیک با بقیه شرکت‌های مهم در صنعت گوشی‌های هوشمند و توسعه قطعات برای رقبای سابق و شرکای فعلی خود ادامه می‌دهد. جدیدترین فناوری ارائه شده که مستقیما از LG Innotek است، یک لنز پریسکوپ با اجزای متحرک می‌باشد که امکان انتقال بدون افت کیفیت در محدوده تله فوتو 4X تا 9X را بدون کاهش کیفیت تصویر فراهم می‌کند. در عین حال، کل ماژول دوربین فشرده‌تر و انعطاف‌پذیرتر است و امکان صرفه‌جویی در فضا و کاهش ابعاد برآمدگی دوربین را فراهم می‌کند.

اما ال‌جی چگونه به چنین موفقیتی دست یافته است؟ خوب، لنزهای پریسکوپ تا شده سنتی (مانند لنزهایی که سامسونگ با گلکسی اس ۲۰ اولترا معرفی کرد و تا کنون از آن استفاده می‌کند) از ترکیبی بین زوم اپتیکال و دیجیتال استفاده می‌کنند که معمولا سطوح زوم ثابتی مانند 2X، 3X، 5X، 10X را ارائه می‌دهند و بقیه موارد را با زوم اپتیکال ارائه می‌دهند. راه حل جدید دوربین ال‌جی دارای یک زوم محرک کوچک است که بسیار شبیه همان چیزی است که در لنز زوم دوربین‌های بدون آینه یا DSLR کامل قابل رویت است. ال‌جی می‌گوید محرک تا ابعاد میکرومتر دقیق است و به لنز اجازه می‌دهد تا در محدوده زوم 4X الی 9X بدون از دست دادن وضوح دوربین و کیفیت تصویر، جابجا شود.

ماژول دوربین پیشرفته LG با زوم اپتیکال یکپارچه

بر اساس اخبار منتشر شده توسط PhoneArena، جدیدترین لنز دوربین ال‌جی ظاهرا به طور کامل با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ساخت کوالکام سازگار است، زیرا ال‌جی و کوالکام به طور مشترک در حال بهینه‌ سازی ماژول دوربین جدید و ارائه فوکوس خودکار، نوردهی خودکار، تعادل خودکار سفیدی، تصحیح سایه لنز و موارد دیگر هستند. علاوه بر ماژول دوربین جدید، ممکن است تا یک هفته دیگر شاهد ارائه لنز دوربین جدید این شرکت نیز باشیم، زیرا ال‌جی می‌گوید برخی از محصولاتش در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که هفته آینده آغاز می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شوند.

برخی از خریداران احتمالی ماژول دوربین جدید این شرکت عبارتند از وان پلاس، شیائومی، موتورولا، اوپو و حتی اپل که در واقع بزرگ‌ترین مشتری ال‌جی اینوتک است. آیا می‌توان گفت ماژول دوربین جدید LG به قابلیتی موفقیت‌آمیز در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا تبدیل خواهد شد و اینکه آیا در نهایت از لنز اپل از لنز پریسکوپی استفاده می‌کنند؟ نظر شما کاربران ترنجی درباره ماژول دوربین پیشرفته LG با زوم اپتیکال یکپارچه که احتمالا در آیفون ۱۵ اولترا استفاده خواهد شد، چیست؟ آیا این ماژول دوربین می‌تواند رقبای قدیمی و جدید اپل را شکست دهد؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

اولا اپل سالها است که در دوربین پرچمداران خودش فقط با سونی همکاری میکنه دوما قرار است یک سنسور سفارشی را سونی برای آیفون ۱۵ اولترا بسازه و الان نمیدونم این خبر الجی از کجا آورده شده!!!!!!! الجی کیه که بتونه توی دوربین با سونی رقابت کنه حتی سامسونگ با اون همه تبلیغات! !!! و هزینه بازهم نمیتونه توی دوربین با سونی رقابت کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان