حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵ با فرم منحنی مشابه حرف J

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

اگرچه سری آیفون ۱۴ اپل مدت کمی است که معرفی و عرضه شده است، با این حال از همین حالا سیل شایعات درباره خانواده آیفون ۱۵ آغاز شده است. بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، به نظر می‌رسد که احتمال استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵ با فرم منحنی مشابه حرف J بسیار زیاد باشد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

احتمال استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵ با فرم منحنی مشابه حرف J

شایعه جدید بسیار مهمی اخیرا در توییتر منتشر شده است که افشاگر آن ادعا می‌کند که اپل احتمالا در حال بررسی یک تغییر کوچک اما قابل توجه در طراحی سری آیفون ۱۵ آینده خود باشد. این افشاگر معروف که ShrimpApplePro نام دارد و با نام کاربری @VNchocoTaco فعالیت می‌کند، می‌گوید که آیفون ۱۵ احتمالا به جای فریم صاف بودن مانند آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴، از یک فریم منحنی و خمیده به سمت پشت دستگاه استفاده می‌کند.

این موضوع می‌تواند سری آیفون ۱۵ را با آخرین پیشرفت‌های طراحی اپل مطابقت دهد. جدیدترین مک بوک‌های پرو از یک زبان طراحی تقریبا مشابه استفاده می‌کند. این زبان طراحی از یک فریم جانبی که در یک طرف دارای زاویه راست و کمی منحنی به سمت دیگر است، شبیه به حرف J بهره می‌برد. جالب اینجاست که iPhone 5c که تقریبا یک دهه پیش ساخته شده بود، طراحی مشابهی دارد و با صفحه نمایش تخت و پشت خمیده همراه شده است.

احتمال استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵

سوال اصلی اکنون این است آیا به طور بالقوه می‌توانیم شاهد بازگشت اپل به این الگوی طراحی باشیم که به مراتب بهتر و بهبود یافته‌تر است؟ به عنوان یک بازطراحی، اپل با عقب نشینی از تصمیمات طراحی خود غریبه نیست، مهم نیست که چقدر از آن‌ها استقبال شده است. اگرچه به نظر می‌رسد جدیدترین طراحی آیفون با لبه‌های تیز، محبوبیت جهانی داشته باشد، اما اپل سال‌ها پس از طراحی قاب‌های خمیده‌ای که با آیفون ۶ شروع شد و با آیفون ۱۱ به اوج خود رسید، در یک رویکرد جدید طراحی لبه‌های iPhone 5 و iPhone 5s را در جدیدترین محصولات خود به کار گرفت.

چنین طرحی بهترین مزیت‌های هر دو فرم را با هم همراه می‌کند که عبارت است از ظاهر پیشرفته و فوق‌العاده و طراحی صاف فعلی همراه با ارگونومی بهتر طراحی پشتی که کمی خمیده است و به کف دست شما فرو نمی‌رود. این افشاگر همچنین می‌گوید که اپل ممکن است از تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ در آیفون ۱۵ استفاده کند. با توجه به فوق‌العاده کاربردی بودن تیتانیوم، انتظار داریم که تنها آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ اولترا (به طور بالقوه) از قاب تیتانیومی بهره‌مند باشند.

احتمال استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵

در همین حال، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس ممکن است از فریم‌های فولادی ضد زنگ استفاده کند که از مشابه فریم آلومینیومی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس است. با توجه به میزان سرمایه گذاری اپل با MagSafe، احتمال نمی‌رود که که اپل از استفاده از بدنه پشت شیشه‌ای در پشت آیفون‌های آینده خود اجتناب کند و MagSafe با هیچ چیز دیگری جز شیشه به خوبی کار نمی‌کند. اخیرا فلز تیتانیوم شروع به ایفای نقش مهمی در خانواده بزرگ محصولات اپل کرده است.

به عنوان مثال، اپل واچ اولترا، تنها در مدل تیتانیومی موجود است و به طور بالقوه می‌تواند به عنوان آزمون یک نسل برای سنجش علاقه کاربران به مواد درجه یک و سپس استفاده از آن در خط تولید آیفون استفاده شود. با این حال، این افشا کننده گفته است که اطلاعات وی موثق و قطعی نیست و باید با دیده شک در نظر گرفته شود، زیرا هنوز برای نتیجه‌ گیری قطعی در مورد نسل آینده آیفون ۱۵ زود است. اگرچه اپل مطمئنا همه چیز را در مورد این پروژه در نظر گرفته است.

احتمال استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵

به گزارش PhoneArena، تا این لحظه، انتظار داریم چهار آیفون جدید در سپتامبر ۲۰۲۳ رونمایی شوند که عبارتند از آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ اولترا. انتظار می‌رود طراحی جذاب Dynamic Island در هر چهار مدل آینده وجود داشته باشد و طبق گزارش‌ها، ویژگی نمایشگر ProMotion روی همه مدل‌ها نیز عرضه شود. آیفون ۱۵ اولترا و آیفون ۱۵ پرو جذاب‌ترین دستگاه‌های جدیدی هستند که می‌توان انتظار معرفی آن‌ها را داشت.

شایعات حاکی از آن است که هر دو دستگاه احتمالا دکمه‌های ولوم سخت‌افزاری و پاور را کنار گذشاته و از نمونه‌های خازنی استفاده نمایند، مشابه روشی که دکمه هوم سخت‌افزاری در آیفون ۷ حذف شد و یک دکمه خازنی جای آن را گرفت. البته همانطور که قبلا نیز تایید شده است، همه آیفون‌های آینده به جای پورت لایتنینگ، از پورت USB Type-C استفاده خواهند کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان