حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست VIVE XR Elite پرچمدار واقعیت ترکیبی HTC خواهد بود

شرکت HTC که معمولا اسم آن یادآور روزهای شیرین اندروید در گذشته است، پس از بروز مشکلات مالی متعدد، رفته رفته از چرخه رقابت برندهای برتر خارج شد. با این حال این شرکت هنوز هم در بخش‌های دیگر فعالیت دارد. اینطور که پیداست، گویا هدست VIVE XR Elite، پرچمدار واقعیت ترکیبی HTC خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه شوید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

هدست VIVE XR Elite پرچمدار واقعیت ترکیبی HTC خواهد بود

تا چند روز دیگر، یعنی در ۶ ژانویه، HTC هدست واقعیت مجازی جدید خود به نام HTC VIVE XR Elite را به نمایش می‌گذارد. این دستگاه پرچمدار، یک نمایشگر روی سر با قابلیت واقعیت ترکیبی خواهد بود. گویا این محصول قرار است رقیبی برای کوئست پرو شرکت متا باشد. قیمت HTC VIVE XR Elite حدود ۱.۷۹ میلیون وون (معادل ۱۴۰۰ دلار) در نظر گرفته شده است که ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از قیمت رقیب اصلی آن یعنی Meta Quest Pro است. امروز، براد لینچ رندرهای هدست واقعیت ترکیبی آینده را منتشر کرده و ویژگی‌های کلیدی آن را نیز فاش نموده است.

به نظر می‌رسد که HTC VIVE XR Elite عمر باتری ۲ ساعته‌ای را ارائه خواهد کرد. باتری دستگاه در پشت آن قرار دارد و از طریق یک رابط USB به هدست متصل می‌شود. این هدست VR از امکان ردیابی دست نیز پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که این هدست مستقل است و بدون کامپیوتر یا گوشی هوشمند قابل استفاده می‌باشد. از سوی دیگر، کاربران قادر خواهند بود آن را به رایانه شخصی بازی متصل کنند. پس از اتمام کار، کاربران می‌توانند بازی‌های رایانه شخصی واقعیت مجازی را از طریق کابل یا Wi-Fi مانند هدست‌های Quest و Pico استریم کند.

هدست VIVE XR Elite

دو صفحه نمایش با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۹۲۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در این دستگاه وجود خواهد داشت. به علاوه، این هدست دارای چهار دوربین ردیابی سیاه و سفید و یک دوربین رنگی خواهد بود. دوربین رنگی می‌تواند به یک گذر رنگ از واقعیت ترکیبی دست یابد، در حالی که سنسور عمق سنج برای نمایش بهتر رنگ است و همچنین این حسگر، اسکن محیط را آسان‌تر می‌کند. اما رقیب اصلی آن، یعنی کوئست پرو ساخت متا، در حال کار بر روی اسکن خودکار اتاق حتی بدون سنسور اضافی است.

بر اساس گزارش GizChina، به طور کلی، اسکن رنگ به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون درآوردن هدست، متن را روی نمایشگر یا گوشی هوشمند خود بخوانند. از این نظر، محصول HTC با Quest Pro رقابت جدی و شدیدی خواهد داشت که چند ماه پیش هسدت متا نیز همین کار را می‌کرد. در نهایت، HTC گفته است که هدست جدیدش بسیار سبک وزن، فشرده، قدرتمند و دارای محدوده داینامیکی بالاتری خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان