حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست متا Quest Pro با تراشه +Snapdragon XR2 و قیمت 1500 دلار رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، واقعیت مجازی

به‌تازگی و درجریان رویداد Meta Connect، کمپانی متا به‌عنوان شرکت مادر فیس‌بوک نسل جدید هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام Meta Quest Pro را معرفی کرد. به‌گفته‌ی مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، هدف این هدست «واقعیت بخشیدن به متاورس» بوده و مستقیما جامعه کاربران حرفه‌ای و گیمرها را هدف قرار داده است. هدست کوئست پرو همچنین با برچسب قیمتی 1499 دلار، تا 4 برابر گران‌تر از نسل پیشین خود، Meta Quest 2، با قیمت 400 دلار است.

هدست متا Quest Pro

اخیرا متا کنفرانس Meta Connect خود را برگزار کرد که در آن این شرکت بلافاصله به پروژه‌های VR خود پرداخت. نزدیک به اواسط نمایش بود که هدست Quest Pro به‌صورت رسمی معرفی شد. درحالی‌که این اولین بار نیست که طراحی ظاهری این دستگاه را می‌بینیم، اما این اولین باری است که این دستگاه رسما نمایش داده می‌شود.

هدست متا Quest Pro

هدست متا Quest Pro

اگرچه Quest Pro جانشین Quest 2 به‌شمار نمی‌رود و درواقع بیشتر یک نسخه پریمیوم از این مدل است؛ اما در مقایسه با Quest 2 چندین ارتقاء قابل‌توجه را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر طراحی جدید، Quest Pro با 10 سنسور (داخلی و خارجی)، لنزهای جدید پنکیک برای طراحی نازک و سبک‌تر، فناوری اپتیک که طبق گفته متا هدست را تا 40 درصد باریک‌تر می‌کند، تراشه Snapdragon XR2 Plus کوالکام، 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و یک داک شارژ 45 واتی عرضه می‌شود.

Meta Quest Pro دارای یک باتری منحنی در پشت خود است تا ارگونومیکی مناسب‌تری را به دستگاه بدهد و از دوربین‌های رو به بیرون با وضوح بالا برای ثبت پیکسل‌های 4 برابر بیشتر نسبت‌به Meta Quest 2 استفاده می‌کند. بااین‌حال، پنل نمایشگر این هدست کماکان از نوع LCD با رفرش‌ریت 90 هرتز است. این درحالی‌ست که براساس شایعات، هدست آینده اپل از پنل micro-LED استفاده خواهد کرد.

برخلاف Quest 2، متا قابلیت AR رنگی با وضوح بالا را به این هدست اضافه کرده است که Quest Pro را از یک دستگاه VR به یک دستگاه واقعیت ترکیبی تبدیل می‌کند. متا می‌گوید که این هدست می‌تواند “حالات طبیعی صورت را ضبط کرده” و آن‌ها را به یک آواتار مجازی تبدیل کند.

همچنین به‌نظر می‌رسد که خود هدست تنها چیزی نیست که ارتقا یافته است. Quest Pro دارای کنترلرهای جدیدی به نام Touch Pro نیز می‌باشد. این کنترلرها دارای سه دوربین و یک پردازنده موبایل Snapdragon 662 در هر کنترلر خواهند بود. به‌گفته‌ی متا، این موارد اضافه‌شده جدید باعث می‌شود که کنترلرها بتوانند موقعیت خود را در فضای سه‌بعدی ردیابی کنند، بدون اینکه به دوربین‌های ردیابی تعبیه‌شده در هدست تکیه کنند.

هدست متا Quest Pro

هدست متا Quest Pro

هدست متا کوئست پرو قرار است در تاریخ 25 اکتبر به‌صورت رسمی عرضه شود. همچنین مشتریان می‌توانند از امروز پیش‌خرید این دستگاه را آغاز کنند. با تمامی این تفاسیر، برچسب قیمتی 1499 دلاری هزینه بسیار بالایی برای این هدست نسبت‌به نسل پیشین خود است؛ حتی با وجود افزایش قیمت 100 دلاری Quest 2 در ماه آگوست. درواقع، قیمت این دستگاه با آنچه که از یک محصول VR سازمانی انتظار دارید، مطابقت بیشتری دارد. برای شرکتی که سعی دارد درصد زیادی از افراد را به‌سمت متاورس خود بکشاند، این محصول خاص با قیمت بالای خود ممکن است به تحقق این مأموریت کمکی نکند.

نظر شما پیرامون هدست متا Quest Pro و قابلیت‌های آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی