حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست اچ‌تی‌سی Vive XR Elite Business Edition با قیمت ۱۲۹۹ دلار معرفی شد: رقیب ویژن پرو اپل؟

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اچ‌تی‌سی، واقعیت ترکیبی

اوایل سال ۲۰۲۰ بود که رسما اعلام شد اچ تی سی آینده خود را در فناوری شبکه 5G و هدست های VR را می بینید. پس از آن محصولات زیادی در این زمینه معرفی کرد. جدیدترین آن‌ها هدست AR/VR اچ تی سی Vive XR Elite بود که اواخر سال ۱۴۰۲ و با قیمت ۱۰۹۹ دلار رونمایی شد. طبیعتا با رونمایی از هدست اپل ویژن پرو توجه زیادی به این دسته محصولات جلب شده است. فرصت خوبی برای برند تایوانی است که از پتانسیل ایجاد شده استفاده کند. در نتیجه هدست اچ‌تی‌سی Vive XR Elite Business Edition با قیمت ۱۲۹۹ دلار معرفی شد.

هدست اچ‌تی‌سی Vive XR Elite Business Edition

بخش واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی یعنی Vive از یک هدست کاملاً جدید برای کسب‌وکارها رونمایی کرد. این هدست دارای یک برنامه وب اختصاصی برای مدیریت چندین هدست است. در نتیجه با توجه به گروه هدف خاص آن، نمی‌تواند مستقیما رقیب هدست اپل باشد اما بیاید بیشتر با آن آشنا شویم.

اگرچه ممکن است جذابیت زرق و برق رقیب خود را نداشته باشد، مشخصات اولیه نشان می‌دهد که هنوز می‌تواند یک رقیب شایسته باشد، به خصوص برای مشاغلی که به دنبال خرید چندین هدست هستند.

همزمان با این رونمایی، اچ‌تی‌سی Business Plus را معرفی کرد که قصد دارد مدیریت دستگاه و کاربر، نظارت و سفارشی‌سازی را در چندین هدست روان‌تر کند.

Vive XR Elite Business Edition

Vive XR Elite Business Edition

هدست HTC Vive XR Elite برای مشاغل

برند Vive اچ‌تی‌سی هدست تجاری جدید خود را به عنوان یک بستر توانمند برای آموزش و تجسم و همچنین ابزاری برای تسهیل همکاری می بیند. به همین دلیل، HTC XR Elite را طراحی کرده تا با استفاده از باتری قابل تعویض 24 وات ساعتی، طراحی و خنک کننده فعال برای ناحیه لنز و در جهت راحتی و عملکرد، استفاده طولانی مدت را عرضه کند.

دو نمایشگر داخلی آن هر کدام رزلوشن 1920×1920 را دارند که در مجموع وضوح تصویر 4K را در یک میدان دید 110 درجه ارائه می دهد. رفرش‌ریت آن ۹۰ هرتز بوده و وعده می‌دهد تا تجربه بصری خوبی ارائه نماید.

کنترلرهای فیزیکی در کنار قابلیت ردیابی دست موجود است

همانند سایر هدست‌های موجود در بازار و بر خلاف اپل ویژن پرو، اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت از کنترل‌کننده‌های فیزیکی برای این هدست استفاده کند که آن را کنترل‌کننده‌های شش درجه آزادی (6DoF) می‌نامد. گفته می‌شود، فناوری ردیابی دست محدود برای انجام کارهایی مانند ناوبری، کلیک کردن، کشیدن، اسکرول و حتی تایپ کردن را هم دارد.

از نظر تجهیزات سنجش و پایش محیط، هدست XR Elite Business Edition شامل چهار دوربین ردیابی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی RGB، یک حسگر عمق، یک سنسور G، یک ژیروسکوپ و یک حسگر مجاورت است.

همچنین دارای بلوتوث 5.2 (BLE) و Wi-Fi 6E است و از پردازنده کوالکام Snapdragon XR2 با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی پشتیبانی می کند. البته باید بدانید که این تراشه اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی شده است!

مشتریان این هدست ۲ سال گارانتی تجاری و همچنین لوازم جانبی باتری و کنترل را همراه با دستگاه و با همان قیمت دریافت خواهند کرد. دسترسی رایگان به Vive Business Plus نیز می‌تواند به عنوان هدیه ارائه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اچ‌تی‌سی با این هدست می‌تواند کار را برای اپل سخت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)