حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ سامسونگ گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ با تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اولترابوک، سامسونگ، لپ‌تاپ

بیش از ۱ سال از رونمایی از تراشه Snapdragon 8cx Gen 3 کوالکام می‌گذرد. سه ماه پیش لپ تاپ هواوی MateBook E Go مجهز به همین تراشه رونمایی شد و حالا نوبت به نمونه سامسونگی است. امشب لپتاپ سامسونگ گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ با تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 رسما معرفی شد.

لپتاپ سامسونگ گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰

اواخر زمستان سال گذشته بود که سامسونگ از نسخه اینتل گلکسی بوک 2 پرو 360 رونمایی کرد. حالا نمونه مجهز به تراشه کوالکام آن با قیمت معادل ۱۴۹۴ دلار در کره و از حدود ۲ هفته دیگر به فروش خواهد رسید.

کوالکام Snapdragon 8cx Gen 3 رسما معرفی شد: اولین تراشه ۵ نانومتری ویندوز برپایه Arm

تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 اولین چیپست 5 نانومتری برای دستگاه‌های Windows-on-ARM است و بهبود عملکرد چشمگیری را به همراه داشت. در مقایسه با نسل دوم (نسل قبلی) عملکرد CPU در بخش چند هسته ای بیش از 85٪ و عملکرد GPU بیش از 60٪ بهبود افزایش پیدا کرد. همچنین NPU توان پردازشی تا 29TOPS را ارائه می دهد.

در مقایسه با مدل اینتل باید گفت که از نظر فیزیکی مشابه مدل 13.3 اینچی بوده که یعنی بسیار سبک و باریک است. این محصول تنها 1.04 کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن 11.5 میلی‌متر است. همانطور که از نام آن پیداست، صفحه نمایش AMOLED می تواند تا حدود 360 درجه بچرخد، بنابراین می توان از آن به عنوان یک تبلت برای یادداشت برداری با قلم S Pen استفاده کرد.

با تغییر تراشه، عمر باتری به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون می تواند تا 35 ساعت پخش ویدیو را با یک بار شارژ ارائه کند در حالی که مدل اینتل تا 21 ساعت عمر باتری را در سناریو مشابه ارائه می کرد. این یکی همچنین دارای اتصال عالی با پشتیبانی 5G داخلی و Wi-Fi 6E است.

مدل اسنپدراگون گران‌تر هم هست، برای مثال می‌توان یک مدل Core i5 با نمایشگر 13.3 اینچی را به قیمت معادل ۱۳۰۰ دلار خرید.

سامسونگ Galaxy Book 2 Pro و Galaxy Book 2 Pro 360 رسما معرفی شدند

این مدل برای استفاده سازمانی مناسب است زیرا با ویندوز 11 عرضه می شود و از مشخصات Secured-Core PC مایکروسافت پیروی می کند که سخت افزار را در سطح سیستم عامل قفل می کند. این بالاترین سطح امنیتی است که ویندوز ارائه می دهد.

نظر شما چیست؟ لپتاپ جدید سامسونگ را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)