حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی لپتاپ های سامسونگ گلکسی بوک ۴ احتمالا ۲۴ آذر ۱۴۰۲ خواهد بود

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، لپ‌تاپ

اینتل قرار است در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۳ از پردازنده‌های Meteor Lake خود رونمایی کند. طبق گزارش‌ها، سامسونگ می‌خواهد سری لپتاپ‌های گلکسی بوک ۴ خود را یک روز بعد یعنی در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۲ عرضه کند. یک رسانه کره‌ای می‌گوید این رونمایی یک ماه زودتر از مدل قبلی خود انجام خواهد شد تا عنوان “اولین لپ‌تاپ هوش مصنوعی” را به خود اختصاص دهد.

لپتاپ های سامسونگ Galaxy Book 4 با تمرکز روی هوش مصنوعی

پردازنده‌های Meteor Lake دارای اولین واحد پردازش عصبی یکپارچه (NPU) اینتل هستند که آنها را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را انجام دهند. انتظار می رود سامسونگ از قابلیت این تراشه برای تقویت مدل هوش مصنوعی خود یعنی Samsung Gauss و در جهت پیاده‌سازی “هوش‌مصنوعیِ رویِ دستگاه” در سری گلکسی بوک 4 استفاده کند.

همانطور که از نام آن پیداست، “هوش‌مصنوعیِ رویِ دستگاه” یعنی آن محصول بتواند قابلیت‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به اتصال به منابع خارجی اجرا کند. به این معنی که تمام پردازش‌های هوش مصنوعی در خود دستگاه اتفاق می‌افتد، نه در فضای ابری. این امر نیاز به آپلود داده یا حفظ اتصال به اینترنت را از بین می برد.

این گزارش همچنین تأیید می‌کند که سری گلکسی بوک 4 آینده دارای پردازنده‌های Core Ultra اینتل، پردازنده‌های جدید Meteor Lake هستند که دیگر برند «i» را ندارند.

دستگاه های فعلی Galaxy Book 3 تا پردازنده Core i7 را ارائه می ‌دهند. با طرح نام‌گذاری جدید، انتظار داریم سامسونگ در درجه اول از تراشه‌های Core Ultra 7 مانند Core Ultra 7 155H در سری Galaxy Book 4 استفاده کند. با این حال و با در نظر گرفتن تراشه Core i9 در Galaxy Book 3 Ultra، سامسونگ ممکن است Core Ultra 9 185H یا یک تراشه پیشرفته دیگر را در مجموعه Galaxy Book 4 نیز استفاده کند.

به همین ترتیب، رندرهای فاش شده حاکی از آن است که سری گلکسی بوک 4 طراحی مشابه نسخه های قبلی خود را با ارتقاء داخلی قابل توجهی مانند صفحه نمایش AMOLED و پردازنده های گرافیکی سری 40 انویدیا ارائه خواهد کرد.

این مایه منبع کره‌ای همچنین گزارش می‌دهد که ال‌جی و اچ‌پی نیز روی لپ‌تاپ‌های Meteor Lake کار می‌کنند، اما در حال سنجش زمان مناسب برای عرضه هستند.

منتظر لپتاپ های جدید سامسونگ هستید؟ آنطور که پیداست تمرکز سامسونگ روی ارائه محصولاتی با شعار “هوش مصنوعی” می‌تواند با این لپتاپ‌ها آغاز شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)