حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی گوگل: کاربران احمق نیستند و ما را انتخاب می‌کنند؛ زیرا ما بهترین هستیم‌!

گوگل یک کمپانی شناخته شده و بی رقیب است. نام گوگل، بارها در مکالمات رو در رو نیز بیان می‌شود؛ چه برسد به خود فضای مجازی! حال، کمپانی گوگل، اظهاراتی را در مورد انتخاب موتور جستجوی خود توسط کاربران کرده است. این کمپانی، اظهاراتی جنجالی را ارائه داده است!

کمپانی گوگل می‌گوید که کاربران احمق نیستند و موتور جستجوی آن‌ها، محبوب کاربران است!

ما بارها در ترنجی از جریمه شدن گوگل صحبت کرده‌ایم. غالب این جریمه‌ها، به دلیل عملکرد انحصار گرایانه گوگل هستند. بر اساس گفته‌های GizChina، هفته گذشته یک جلسه در دادگاه عمومی لوکزامبورگ برگزار شده است. بحث اصلی این دادگاه، حول محور اعتراض گوگل به جریمه ۴.٣۴ ميليارد یورویی توسط کمیسیون اروپا در سال ٢٠١٨ در ارتباط با سو استفاده گوگل از موقعیت خود برای پیشروی در بازار سیستم عامل‌های گوشی هوشمند و سرکوب کردن رقبا در سال ٢٠١١ بوده است. بنابر اظهارات کمیسیون اروپا، گوگل از پلتفرم محبوب اندروید برای تقویت سلطه خود در جستجوگرهای اینترنتی استفاده کرده است.

گوگل از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تقاضا کرده است تا دستگاه‌های خود را به صورت پیش فرض با مرورگر گوگل کروم و سرویس جستجوی اینترنت گوگل روانه بازار کنند. این اتفاق، در مورد سایر اپ‌های گوگل نیز رخ داده است. این کمپانی، توسعه برخی از نسخه‌های شخص ثالث برنامه‌های خود را نیز محدود کرده است. گوگل در جریان این جلسه، سعی کرد بی اساس بودن ادعاهای اتحادیه اروپا را ثابت کند. یکی از وکلای این کمپانی می‌گویند:

دلیل این که بسیاری از کاربران به صورت روزمره از موتور جستجوی گوگل به عنوان سرویس جستجوی اینترنتی خود استفاده می‌کنند، مبنی بر سو استفاده گوگل نیست. این موضوع، به دلیل این است که گوگل، بهترین موتور جستجو را دارد.

این وکیل، در ادامه اظهارات خود در باب همکاری با کمپانی‌ها برای قرار دادن موتور جستجوی گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض، می‌گوید:

مصرف کنندگان، به هیچ وجه احمق نیستند. اگر بینگ یا موتور جستجوی دیگری بهتر بود، کاربران به آن روی می‌آورند.

در مقابل، وکیل کمیسیون اروپا به نوبه خود از قاضی‌های حاضر در این دادگاه، درخواست کرده است تا از این تصمیم کمیسیون اروپا حمایت کنند. وی گفت که گوگل پیش از شروع مسابقات، به خود تاج گل قهرمانی هدیه می‌دهد! در همین حین، شایان ذکر است که گوگل پشتیبانی خود از مرورگر Internet Explorer را متوقف کرده است. ردموندی‌ها، توجه خود را اکنون به مرورگر Edge معطوف کرده‌اند. میخ بعدی در تابوت Internet Explorer، توقف پشتیبانی گوگل از آن بوده است.

گفتنی است که آخرین نسخه از اینترنت Explorer، در سال ٢٠١٣ و با ویندوز ٨.١ در دسترس بود. همین امسال نیز گوگل تصمیم گرفت تا پشتبانی از این مرورگر را متوقف کند. اکنون، فقط اطلاعات اولیه گوگل در صفحه اصلی این مرورگر ظاهر می‌شوند. البته کاربران Internet Explorer همچنان می‌توانند به این موتور جستجو دسترسی داشته باشند. اما مشخصاً قابلیت‌های گوگل در این مرورگر کم‌تر از حالت عادی است.

بازنشستگی اینترنت Explorer

به گفته یکی از برنامه نویسان گوگل، این کمپانی ارزیابی‌های داخلی خود را انجام داده است. پس از آن، کمپانی گوگل دریافته است که پشتیبانی از یک مرورگر قدیمی، ارزشش را ندارد. بنابراین، پشتیبانی از آن متوقف شد. مایکروسافت حتی اعلام کرده است که در نظر دارد تا در تاریخ ٢۵ خرداد ١۴٠١، پشتیبانی از اینترنت Explorer را متوقف کند. همچنین مایکروسافت، این نرم افزار را از ویندوز ١٠ حذف می‌کند. در واقع، کاربران این مرورگر را برای مشاهده سایت‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. اما با توجه به حالت‌های موجود در مرورگر Edge مایکروسافت، این اتفاق به طور خودکار رخ نمی‌دهد. ویندوز ١١ نیز بدون استفاده بهره گیری از اینترنت Explorer منتشر شده است. این سیستم عامل، تنها دارای مرورگر Edge است. علاوه بر این‌ها، استفاده از مرورگر Internet Explorer نه تنها عذاب آور و سخت است، بلکه امنیت این مرورگر بسیار کم است!

نظر شما در مورد این اظهارات کمپانی گوگل در اعتراض به جریمه کمیسیون اروپا چیست؟ آیا شما فکر می‌کنید که گوگل با توقف پشتیبانی از Explorer، کار درستی را انجام داده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

معلومه که بین بد و بدتر کدومو باید انتخاب ه

ali karimi

گوگل هم مثل اینکه حالش خوش نیست یکی ندونه فکر میکنه غیب گفته گوگل، خب مردم یا کابرها عاشق چشم ابروت یا عاشق عمت نیستن که چون خوبی انتخابت کردن دیگه، این دیگه گفتن داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️