حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M2 Pro و M2 Max اپل با فرایند 3 نانومتری TSMC اواخر امسال به تولید انبوه می‌رسد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

بر اساس گزارشی که در هفته جاری توسط Commercial Times تایوان منتشر شد، TSMC تا پایان سال 2022 تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری M2 Pro و M2 Max اپل را آغاز خواهد کرد. با استناد به این گزارش و شایعات پیشین، اپل اولین شرکت فناوری خواهد بود که از تراشه‌های 3 نانومتری در محصولات آینده خود استفاده خواهد کرد.

تولید انبوه تراشه M2 Pro و M2 Max اپل با فرایند 3 نانومتری TSMC

این گزارش ادعا می‌کند که تراشه M2 Pro ممکن است اولین چیپستی باشد که از فرآیند پیشرفته 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند. مارک گورمن از بلومبرگ پیش از این ادعا کرده بود که اپل قصد دارد از تراشه M2 Pro در مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و یک مدل مک مینی پیشرفته استفاده کند که می‌تواند اواخر امسال یا نیمه اول سال آینده معرفی شوند.

طبق گزارش Commercial Times، تراشه A17 Bionic اپل برای مدل‌های آیفون 15 پرو سال آینده و تراشه M3 مورداستفاده در مدل‌های آینده مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی نیز، بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید خواهند شد.

تولید انبوه تراشه M2 Pro و M2 Max اپل با فرایند 3 نانومتری TSMC

تولید انبوه تراشه M2 Pro و M2 Max اپل با فرایند 3 نانومتری TSMC

DigiTimes همچنین گزارش داده بود که TSMC تولید حجمی تراشه‌های 3 نانومتری را برای اپل در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود اولین مورد استفاده از این تراشه 3 نانومتری،‌ برای نسل بعدی پردازنده‌های اختصاصی کلاس دسکتاپ اپل یعنی M2 Pro و M2 Max باشد.

زمانی که صحبت از مشخصات فنی می‌شود، انتظار می‌رود که M2 Max با یک واحد پردازشی 12 هسته‌ای و نوع پردازنده گرافیکی 38 هسته‌ای عرضه شود، اما این مشخصات احتمالاً برای پیکربندی سطح بالا رزرو شده و مشتریان را ملزم به پرداخت هزینه اضافی برای دریافت هسته‌های اضافی می‌کند.

مهاجرت اپل از فرآیند 5 نانومتری TSMC به فرآیند 3 نانومتری این شرکت، به‌طور طبیعی منجر به عملکرد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بهتر برای مک‌ها و آیفون‌های آینده خواهد شد که می‌تواند به عمر باتری بیشتر آن‌ها نیز کمک کند. مک مینی رده‌بالا و مک پرو، درحال‌حاضر تنها مک‌های فعلی اپل هستند که هنوز به تراشه‌های اختصاصی این شرکت مجهز نشده‌اند.

نظر شما پیرامون تولید انبوه تراشه‌های M2 Pro و M2 Max اپل با فرایند 3 نانومتری TSMC تا پایان سال جاری میلادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی