حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست مقاومت نمایشگر اپل واچ اولترا دربرابر گلکسی واچ 5 را ببینید: یاقوت کبود تا چه اندازه مقاوم است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند، مقاومت

درست مانند مدل‌های استیل ضدزنگ اپل واچ، Apple Watch Ultra نیز از کریستال یاقوت کبود برای پوشش محافظ نمایشگر خود بهره می‌برد. ازآنجایی‌که یاقوت کبود یکی از سخت‌ترین مواد معدنی شناخته شده است، خراشیدن آن بسیار دشوار می‌باشد که درنتیجه آن را برای ساعت‌های خاص به یک گزینه‌ی عالی تبدیل می‌کند. این بار، JerryRigEverything کریستال یاقوت کبود اپل واچ اولترا را در تست مقاومت خود مورد آزمایش قرار داده است تا آن را با ساعت‌های هوشمند دیگری ازجمله گلکسی واچ 5 سامسونگ و گارمین فنیکس 7 که آن‌ها نیز دارای روکش یاقوت کبود هستند، مقایسه کند.

تست مقاومت نمایشگر اپل واچ اولترا دربرابر گلکسی واچ 5

یوتیوبر مذکور که به انجام تست‌های مقاومت با دستگاه‌های الکترونیکی شهرت دارد، ویدیوی جدیدی منتشر کرده است که در آن سختی پوشش یاقوت کبود اپل واچ اولترا و همچنین گلکسی واچ 5 سامسونگ و گارمین فنیکس 7 را اندازه‌گیری می‌کند. هدف آزمایش این بود که مشخص شود این سه ساعت درواقع دارای چه میزان مقاومت تبلیغ‌شده توسط شرکت‌های خود هستند.

همان‌طور که توسط زک توضیح داده شده است، یاقوت کبود ماده‌ای با سطح سختی نزدیک به الماس است. این یوتیوبر با استفاده از مقیاس Mohs که سختی مواد معدنی را از 1 تا 10 اندازه‌گیری می‌کند، نشان می‌دهد که نمایشگر دستگاه‌هایی مانند گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند تا چه میزان در برابر خط و خش مقاوم هستند. درحالی‌که شیشه در سطح 6 خراشیده می‌شود، یاقوت کبود در سطح 8 یا حتی 9 بسته به میزان خالص بودن خود خراش برمی‌دارد.

 

 

اپل ادعا می‌کند که از مواد یاقوت کبود در دستگاه‌های خود از زمان آیفون 5 استفاده می‌کند که این گوشی، اولین آیفونی بود که پوشش یاقوت کبود را بر روی لنز دوربین خود داشت. بااین‌حال، چیزی که اپل درواقع از آن استفاده می‌کند یک ماده کامپوزیت یاقوت کبود است که به‌سختی یاقوت کبود خالص نیست. اما اپل واچ اولترا چطور؟

تست‌های JerryRigEverything نشان می‌دهد که نمایشگر Apple Watch Ultra درواقع با یاقوت کبود واقعی پوشیده شده است، اما چند نکته وجود دارد که باید درنظر داشت. در این آزمایش، کریستال یاقوت کبود در Apple Watch Ultra دارای ساییدگی‌های جزئی در سطوح 6 و 7 بود، درحالی‌که آسیب واقعی از سطح 8 شروع می‌شود.

تست مقاومت نمایشگر اپل واچ اولترا دربرابر گلکسی واچ 5

تست مقاومت نمایشگر اپل واچ اولترا دربرابر گلکسی واچ 5

نتایج مشابه گلکسی واچ 5 بود، اگرچه ساییدگی‌های سطوح 6 و 7 در این ساعت نسبت به اپل واچ اولترا کمتر قابل‌مشاهده است. زک توضیح می‌دهد که این مورد احتمالاً به‌دلیل ناخالصی در مواد یا مسائل مربوط به پرداخت خود کریستال است. در مورد Garmin Fenix ​​7، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این دستگاه، خالص‌ترین کریستال یاقوت کبود را در بین سه ساعت دارد، زیرا به‌سختی در سطوح 6 و 7 ساییدگی از خود نشان می‌دهد.

اما در پایان، مشخص شد که نه اپل، نه سامسونگ و نه گارمین در ادعاهای خود مبنی‌بر استفاده از یاقوت کبود، دروغ نگفته و ساعت‌هایشان از شیشه محافظ کریستال یاقوت کبود بهره می‌برد؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد نمایشگر اپل واچ اولترا کمی بیشتر از سایر ساعت‌ها در معرض خراشیدگی است.

سایر تست‌های دوام اپل واچ اولترا نشان می‌دهند که بدنه تیتانیومی با طراحی ناهموار این ساعت در برابر ضربه‌های شدیدتر مقاومت می‌کند که منطقی است زیرا اپل این مدل را برای افرادی که ورزش‌های شدید مانند کوهنوردی و غواصی عمیق انجام می‌دهند، هدف قرار داده است.

نظر شما درباره تست مقاومت نمایشگر اپل واچ اولترا دربرابر گلکسی واچ 5 سامسونگ و گارمین فنیکس 7 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی