حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو رسما معرفی شدند: ساعت های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ساعت هوشمند، سامسونگ

مراسم امسال آنپکد سامسونگ، قطعا روز بزرگی برای طرفداران ساعت‌های هوشمند این شرکت کره‌ای است. در این مراسم سامسونگ رسما سری جدید ساعت‌های هوشمند خود را معرفی کرد که شامل گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو می‌باشند. با ترنجی همراه باشید.

گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو رسما معرفی شدند

امروز روز مهمی برای گجت‌های پوشیدنی سامسونگ است، نه فقط به این دلیل که سری گلکسی واچ ۵ بالاخره به صورت رسمی معرفی شده است، بلکه به این دلیل که ساعت‌های هوشمند سامسونگ، حالا میزبان یک سری جدید هستند. همچنین معرفی مدل کلاسیک نیز کنار گذاشته شده است و به جای آن، یک نسخه پرو برای اولین بار به سری ساعت‌های هوشمند این شرکت اضافه شده است.

سامسونگ در جریان مراسم Unpacked امسال، دو مدل ساعت هوشمند را معرفی کرده است که شامل Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 5 Pro است. گلکسی واچ ۵، به عنوان نسخه معمولی در دو ابعاد مختلف ۴۰ میلی‌متر و ۴۴ میلی‌متر عرضه خواهد شد، در حالی که گلکسی واچ ۵ پرو تنها در ابعاد ۴۵ میلی‌متری در دسترس خواهد بود. همه این دستگاه‌ها با اتصال صرفا بلوتوث یا بلوتوث و اینترنت LTE ارائه می‌شوند.

گلکسی واچ ۵  کوچک‌تر را می‌توان در رنگ‌های گرافیتی، طلایی صورتی و نقره‌ای خریداری کرد، در حالی که مدل ۴۴ میلی‌متری آن، در رنگ‌های گرافیتی، یاقوت کبود و نقره‌ای موجود خواهد شد. گلکسی واچ ۵ پرو نیز در رنگ‌های مشکی و تیتانیومی عرضه می‌شود. علاوه بر این، سامسونگ گلکسی واچ ۵ Golf Edition و گلکسی واچ ۵ نسخه سفارشی (Bespoke Edition) را در بازارهای منتخب ارائه خواهد کرد. مدل دومی با بیش از ۱۰۰۰ نسخه مختلف رنگی و طرح‌های متنوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

مشخصات Galaxy Watch 5

اگرچه گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو از نظر طراحی و رنگ متفاوت هستند، اما ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن بسیار مشابه یکدیگر است. سری Galaxy Watch 5 دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و هر دو مدل به Wear OS 3.5 و One UI 4.5 Watch در هنگام عرضه مجهز خواهند بود. آن‌ها همچنین از چیپست اگزینوس W920 سامسونگ، ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز پشتیبانی می‌کنند.

سایر مشخصات مشترک شامل اتصال NFC و GPS و حسگر BioActive مورد استفاده در سری Galaxy Watch 4 است که دارای سنسورهای ECG و ضربان قلب، سنسور فشار خون و سنسور BIA است. همچنین یک سنسور دما سنج جدید، سیستم ردیابی خواب بهبودیافته با کمک راهنماگر ویژه همراه شده است. سه ویژگی سلامتی جدید نیز وجود دارند که مختص Galaxy Watch 5 Pro هستند و شامل Route Workout، Turn-by-Turn Directions و Track Back می‌باشند.

مدل پرو به یک صفحه نمایش دایره‌ای ۱.۳۶ اینچی AMOLED با وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل مجهز شده است. این ساعت هوشمند با یک باتری بزرگ ۵۹۰ میلی آمپر ساعتی همراه شده است که می‌تواند تا ۸۰ ساعت عمر باتری را با یک بار شارژ ارائه دهد. به گفته بسیاری از کارشناسان، برای خریداران احتمالی، این بهبود عظیم در عمر باتری نسبت به نسل قبلی می‌تواند کمبود یک مدل کلاسیک را در سری ۲۰۲۲ این ساعت‌های هوشمند جبران کند.

گلکسی واچ ۵ استاندارد در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی متری در دسترس است. مدل کوچک‌تر دارای باتری ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعتی است و نسخه ۴۴ میلی‌متری نیز از یک باتری با ظرفیت ۴۱۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کند. همچنین قابل ذکر است که اگرچه هر دو پوشیدنی از محافظ صفحه نمایش یاقوت کبود بهره می‌برند، اما فقط مدل پرو دارای قاب تیتانیومی است.

با این حال، باتری بزرگ‌تر مورد استفاده در مدل Pro، علاوه بر قیمت، هزینه بیشتری در بخش‌های دیگر برای خریداران دارد. گلکسی واچ ۵ پرو تقریبا دو برابر ساعت استاندارد واچ ۵ سنگین‌تر است و ۴۶.۵ گرم وزن دارد. همچنین ضخامت آن ۱۰.۵ میلی‌متر است و با توجه به این ویژگی‌ها، برای همه کاربران و یا هر موقعیتی مناسب نیست. با این وجود، به نظر می‌رسد که بازهم در جایگاه خود یک دستگاه عالی خواهد بود.

به گفته SamMobile، سال گذشته، ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل تایزن به سیستم عامل Wear OS منتقل شدند. به نظر می‌رسد که این تصمیم خوب پیش رفته است. اگرچه سامسونگ تقریبا یک سال تمام توانست در انحصار سیستم عامل Wear OS گوگل باشد. اکنون، همانطور که برندهای بیشتری از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد سبد محصولات پوشیدنی این شرکت کره‌ای برای سال ۲۰۲۲ وارد مرحله تکاملی جدیدی شده است و سامسونگ توجه بیشتری به بهبود سخت‌افزار، طراحی و ویژگی‌های مرتبط با سلامتی آن دارد.

سری Galaxy Watch 5 اکنون برای پیش‌ خرید در دسترس است و ظرف چند هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این دستگاه‌ها از ۲۷۹ دلار برای واچ ۵ و ۴۴۹ دلار برای مدل پرو شروع می‌شود. نسخه‌های سفارشی و نسخه Golf Edition در بازارهای منتخب موجود خواهند بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان