حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چالش اخراج کارمندان در شرکت‌های بزرگ فناوری و دلایل این موضوع چیست؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مشکلات

دیروز در خبری به شما گفتیم که اخراج هزاران کارمند متا،برنامه این شرکت برای کنترل نتایج حاصل از بحران اقتصادی چند وقت اخیر است. این موضوع نه تنها به وضعیت شاغلین جامعه ضربه می‌زند و موجی از بیکاری را به همراه دارد، بلکه به چهره شرکت‌ها نیز ضربه می‌زند. اما سوال اصلی این است که چالش اخراج کارمندان در شرکت‌های بزرگ فناوری و دلایل این موضوع چیست؟ با ترنجی همراه شوید.

چالش اخراج کارمندان در شرکت‌های بزرگ فناوری و دلایل آن…!

همه شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اخیرا شروع به اخراج کارمندان خود کرده‌اند. ممکن است به نظر برسد که توییتر این کار را آغاز کرده باشد، اما در واقع، متا و دیگر شرکت‌ها، حتی خیلی زودتر اعلامیه‌های مربوطه را اعلام کرده بودند. در یک کلام، رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری عینک خود را برمی‌دارند و دنیا را آن‌طور که هست می‌بینند. منظور ما این است که زمانی یک آرمان شهر وجود داشت که فکر می‌کرد شرکت‌های بزرگ فناوری خداوندگاری هستند و هیچ چیز نمی‌تواند مانع از صعود آن‌ها به بالاترین وضعیت ممکن شود.

با این حال، هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست و از این نظر، شکوه شرکت‌های فناوری نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اما این موضوع بسیار عجیب است، زیرا این شرکت‌های بزرگ فناوری از اصطلاح اخراج استفاده نمی‌کنند. حدس می زنیم که آنها نمی‌خواهند سرمایه گذارانشان بدانند که کسب و کارشان به ورطه نابودی کشیده می‌شود. اما سرمایه گذاران هم افرادی ساده لوح نیستند. آن‌ها می‌توانند با نگاهی گذرا به بازار سهام همه چیز را ببینند.

چالش اخراج کارمندان در شرکت‌های بزرگ فناوری

این روزها حتی مایکروسافت هم هزاران کارمند خود را اخراج کرده است. این شرکت مستقر در ردموند خبر مربوطه را با بیان اینکه برای تداوم کسب و کار ضروری است، منتشر کرده است. با این حال، باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت‌های بزرگ فناوری اغلب به این روش عمل می‌کنند. طبق پروتکل‌ها، آن‌ها معمولا قبل یا بعد از دورهای جمع آوری کمک‌های مالی بزرگ یا فصل‌های فروش رکورددار به این روش عمل می‌کنند.

به عقیده GizChina، همیشه به نظر می‌رسید که شرکت‌های بزرگ فناوری مکانی ایده‌آل برای کسب درآمد و شغل هستند. با این حال، این موضوع کمی دور از واقعیت است. ما هزاران تیتر در مورد تبعیض در شرکت‌هایی مانند Google، Tesla، Salesforce و غیره خوانده‌ایم. همه شرکت‌های بزرگ فناوری توسط کارمندان سابق خود به اتهام تبعیض جنسی یا موارد مرتبط با نژادپرستی مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

اخراج هزاران کارمند متا؛ برنامه این شرکت برای کنترل نتایج حاصل از بحران اقتصادی

به نظر می‌رسد که صنعت فناوری جایی است که خرج کردن پول در آن هیچ مشکلی ندارد. اما وقتی صحبت از پرداخت غرامت برای نقض حقوق کارمندان می‌شود، هیچ کس نمی‌خواهد به آن بپردازد. در واقع، اخراج کارمندان هرگز برای کسی کار آسانی نخواهد بود. اما رهبران این کسب و کارها، با انجام این کار، وضعیت را برای خود سخت‌تر کرده‌اند. آن‌ها به خودشان و اطرافیانشان ثابت کرده‌اند که عصر طلایی فناوری برای همیشه ادامه خواهد داشت. البته باید برای دستیابی به این هدف، تصمیمات سختی اتخاذ کنند. نظر شما کاربران ترنجی در مورد چالش اخراج کارمندان در شرکت‌های بزرگ فناوری و دلایل این موضوع چیست؟ آیا شرکت‌ها می‌توانند از دست زدن به این کارها خودکاری کنند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان