حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برتری مطلق اپل در بازار گوشی های پرچمدار بازهم در حال تکرار است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

شرکت اپل در چند سال اخیر، آیفون‌های خود را بسیار متنوع‌تر از گذشته کرده است و امکانات و قابلیت‌های مختلفی به آن‌ها افزوده است. همین موضوع موفقیت اپل در فروش گوشی‌های هوشمند آیفون به همراه داشته است. اکنون این وضعیت دوباره رخ داده است و برتری مطلق اپل در بازار گوشی های پرچمدار پریمیوم بازهم در حال تکرار است. با ترنجی همراه باشید.

برتری مطلق اپل در بازار گوشی های پرچمدار بازهم در حال تکرار است

گوشی‌های هوشمند روز به روز گران‌تر می‌شوند؛ با توجه به اینکه امروزه گوشی‌های هوشمند نسبت به یک دهه گذشته کاربردی‌تر و پر استفاده‌تر شده‌اند و به قابلیت‌های مختلفی مجهز شده‌اند، این موضوع یک مسئله کاملا طبیعی است. اما در حال حاضر، در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم این موضوع دقیقا چگونه به نظر می‌رسد؟ در ادامه گزارش کانترپوینت به ما اطلاعات کافی در این زمینه را می‌دهد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم (طبقه‌بندی شده به عنوان گوشی‌های بالای ۴۰۰ دلار) به ۷۸۰ دلار افزایش یافته است که بالاترین رقم تاریخ است. موضوع تکان دهنده‌تر، رشد ۹۴ درصدی نسبت به سال گذشته در بخش محصولات بالای ۱۰۰۰ دلار است که اکنون به شکل واضح قابل مشاهده است.

برتری مطلق اپل در بازار گوشی های پرچمدار

این گزارش تصریح می‌کند که محتمل‌ترین دلیل برای این افزایش خیره‌ کننده، ظهور شبکه 5G است که به نوبه خود باعث انگیزه بسیاری از کاربران برای ارتقای دستگاه‌های خود شده است. لازم به ذکر است که به طور کلی، بخش گوشی‌های هوشمند پریمیوم و پرچمدار،  در چند سال گذشته به طور مداوم از کل بازار گوشی‌های هوشمند، بهتر عمل کرده است.

جای تعجب نیست که اپل با سهم قابل توجه ۵۷ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند، بر این بخش از محصولات تسلط و برتری مطلق دارد. وقتی صحبت از بخش محصولات ۱۰۰۰ دلاری به میان می‌آید، کوپرتینویی‌ها حدود ۷۸ درصد از آن را در اختیار دارند. حتی جالب‌تر اینکه اپل در آن بخش خاص، رشد سالانه ۱۱۴ درصدی خود را نیز حفظ کرده است.

برتری مطلق اپل در بازار گوشی های پرچمدار

توضیح درباره دلایل این موضوع نسبتا ساده است. در شرایط افزایش تورم در سراسر جهان، بسیاری از کاربران از خریدهای بزرگ مانند گوشی‌های هوشمند خودداری می‌کنند. با این حال، کاربران رده بالا و به ویژه مشتریان مرفه‌تر تا حدودی تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار نگرفته‌اند. از این رو، بخش ممتاز و پرچمدار بازار گوشی‌های هوشمند به رشد خود ادامه می‌دهد، حتی اگر کل بازار در معرض تهدید باشد، بازهم اپل بدون مشکل رشد می‌کند.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، بسیاری درباره این که چگونه افزایش قیمت پیش‌ بینی‌ شده آیفون‌های پیشرفته پرو و پرو مکس اپل می‌تواند بر کل فروش این محصولات تاثیر بگذارد، تحلیل‌ها و گفته‌ای مختلفی دارند. اما در ایت میان، یک تحلیلگر برجسته اپل حتی در توییتی به این موضوع اشاره کرد که اپل رویداد عرضه آیفون ۱۴ را در اوایل ماه سپتامبر برگزار می‌کند، یعنی دقیقا به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد اپل یکی از برترین غول‌های فناوری است که باید کمترین نگرانی را نسبت به رکود احتمالی و تورم بالا داشته باشد. همیشه افرادی هستند که مایل به صرف بیش از ۱۰۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هوشمند هستند. به احتمال زیاد، این همان کاربرانی هستند که به اپل روی می‌آورند. نظر شما درباره برتری مطلق اپل در بازار گوشی های پرچمدار چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان