حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل با تمرکز بر روی سخت افزار، قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش انجام دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

با عرضه سری Pixel 7، گوگل به‌وضوح نشان داد که چشم‌اندازی دارد که دستگاه‌های سخت‌افزاری خانواده خود، به‌طور یکپارچه‌تر و بهتری با یکدیگر کار کنند. اکنون، یک گزارش جدید ادعا می‌کند که گوگل درحال برنامه‌ریزی برای «سرمایه‌گذاری» بر روی گوشی‌های پیکسل و تمرکز بر روی سخت افزار خود است.

تمرکز گوگل بر روی سخت افزار

از Android Auto تا Google Assistant، گوگل خدماتی را ایجاد می‌کند که برای انواع فناوری‌های این شرکت استفاده می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین شراکت‌های این شرکت با سامسونگ است که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی موبایل، تا حد زیادی به سیستم‌عامل اندروید گوگل متکی است. سامسونگ شریک مهم گوگل بوده، است و خواهد بود؛ زیرا به گوگل اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از برنامه‌های درآمدزا این شرکت را بر روی دستگاه‌های خود بارگذاری کند.

اخیراً سامسونگ درحال افول بوده و جایگاه خود را در برابر اپل و آیفون از دست داده است. به‌گفته‌ی The Information، این از دست دادن سهم بازار اپل، گوگل را در مورد تجارت تبلیغات موبایلی خود نگران کرده است. اگرچه گوگل هنوز هم موتور جستجوی پیش‌فرض در گوشی‌های سامسونگ و اپل است، اما میزان فروش تبلیغاتی که گوگل از اپل به‌دست می‌آورد بسیار کمتر از آن چیزی است که از دستگاه‌های اندرویدی به‌دست می‌آورد. این به این دلیل است که گوگل درصد زیادی از درآمد خود را به اپل می‌دهد تا گزینه جستجوی پیش‌فرض در دستگاه‌های این شرکت باشد، معامله‌ای که درحال‌حاضر با بررسی‌های قانونی مواجه است.

با کاهش تعداد فروش محصولات سامسونگ، گوگل معتقد است بهترین اقدام این شرکت این خواهد بود که تولید دستگاه‌های سخت‌افزاری خود را بیشتر کند. بر اساس اطلاعات جدید، Sissie Hsiao، مدیر جستجوی گوگل، به همکارانش گفته که مدیرعامل گوگل معتقد است که شرکتی که دستگاه‌های خود را تولید می‌کند، «بهترین موقعیت را برای محافظت از خود در برابر تغییرات بازار در بازار تلفن همراه دارد».

تمرکز گوگل بر روی سخت افزار

تمرکز گوگل بر روی سخت افزار

درنتیجه این پیشرفت‌ها، گوگل تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را بر روی سخت‌افزار بگذارد. کمپانی مستقر در Mountain View این کار را با حذف کارکنان توسعه محصول و مهندسی نرم‌افزار از خدمات سخت‌افزاری غیرگوگلی و هدایت آن‌ها به کار بر روی دستگاه‌های سخت‌افزاری دارای برند گوگل انجام می‌دهد.

این تغییر لزوماً پشتیبانی دستگاه‌های اندرویدی غیرگوگلی را کاهش نمی‌دهد. The Information اشاره می‌کند که گوگل سامسونگ، وان پلاس و شیائومی را به‌عنوان شرکای ممتازی که بهترین خدمات گوگل را دریافت خواهند کرد، معرفی کرده است. بااین‌حال، این امر تعداد زیادی از تولیدکنندگان دیگر را کنار می‌گذارد که نشان می‌دهد ممکن است به شرکت‌های دیگر به‌اندازه کمپانی‌های نام‌برده، توجه نشود.

علی‌رغم اینکه پیکسل هنوز از پرچمداران سامسونگ و اپل فاصله زیادی دارد، اما گوگل از تولید سری پیکسل دست نمی‌کشد. درواقع، گوگل انتظار داشت که سری پیکسل 7 موفق‌ترین عرضه گوشی‌های این شرکت تا به امروز باشد و با تمرکز بیشتر گوگل به دستگاه‌های خود، محصولاتش باید از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند؛ اما این امر ممکن است به قیمت کاهش توجه به برخی دیگر از پروژه‌های گوگل تمام شود.

نظر شما درباره تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتر گوگل بر روی سخت افزار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی