حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری ردمی نوت ۱۲ احتمالا از تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ استفاده خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ردمی، شایعات

روز گذشته تراشه دیمنسیتی ۱۰۸۰ توسط مدیاتک معرفی شد. این چیپست از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی کرده و برای استفاده در تلفن های هوشمند میان رده در نظر گرفته شده است. با آنکه گفته می‌شود سری ردمی نوت ۱۲ تا اواخر سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد؛ اما هم اکنون برخی از مشخصات این گوشی های هوشمند به بیرون درز کرده است. برخی شایعات ادعا می‌کنند که Redmi Note 12 Pro به تراشه Dimensity 1080 مجهز خواهد بود. ردمی نوت ۱۱ پرو نیز از تراشه مدیاتک (هلیو G96) استفاده می‌کند.

احتمالا ردمی نوت ۱۲ پرو از تراشه Dimensity 1080 برخوردار خواهد بود

مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ در بسیاری از زمینه ها مانند قدرت پردازش، کیفیت دوربین، فیلمبرداری و حتی تماس صوتی نسبت به نسل قبل پیشرفت هایی را تجربه کرده است. نسل قبلی این تراشه (دیمنسیتی ۹۲۰) در Redmi Note 11 Pro Plus به کار گرفته شده بود. دیمنسیتی ۱۰۸۰ دارای پردازنده مرکزی ۸ هسته ای (شامل دو هسته Cortex-A78) با حداکثر فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز است. این تراشه همچنین توانایی پردازش داده های یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را نیز خواهد داشت. Dimensity 1080 علاوه بر Wi-Fi 6، از شبکه‌های 5G زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

Note 11 Pro+

تلفن‌های هوشمند مجهز به Dimensity 1080 در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ برای خرید در دسترس خواهند بود.این تراشه جدید غول فناوری تایوانی‌ توانایی پشتیبانی از ماژول های دوربین ۴ گانه را داشته؛ و همچنین می‌تواند ویدئو های HDR را با رزولوشن 4K ضبط کند. همان‌طور که Xiaomiui‌ اشاره می‌کند،  این تراشه به لطف برخورداری از نسل سوم HyperEngine عملکرد بهبود یافته ای در اجرای بازی ها خواهد داشت. مدیاتک اما برای تراشه جدید خود به سراغ GPU جدیدی نرفته و تصمیم گرفته تا از همان Mali G68 MC4 استفاده کند. پردازنده گرافیکی مذکور در تراشه Dimensity 920 نیز به کار گرفته شده بود. دیمنسیتی ۱۰۸۰ از حافظه LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان به لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC اشاره کرد.

مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ معرفی شد: عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های اقتصادی

 

نظر شما درباره سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی چیست؟ آیا دیمنسیتی ۱۰۸۰ انتخاب خوبی برای Redmi Note 12 Pro خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی