حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Helio G96 در کنار Helio G88 معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک، کمپانی تایوانی مطرحی است که بیشتر بر روی تولید تراشه‌های موبایل متمرکز است. این کمپانی، سهم عمده‌ای در بازار تراشه گوشی‌های هوشمند دارد. به همین ترتیب، تراشه‌های جدید مدیاتک رونمایی شده‌اند. این دو تراشه، Helio G96 و Helio G88 هستند. در ادامه، به مشخصات تراشه مدیاتک Helio G96 و Helio G88 خواهیم پرداخت.

رونمایی رسمی از تراشه مدیاتک Helio G96 در کنار Helio G88

مدیاتک با رونمایی از سری G تراشه‌های Helio، تصمیم گرفت تا عملکرد تراشه‌های خود را در بخش گیمینگ بیشتر کند. تراشه Helio G85، یکی از همین تراشه‌ها بود. ما پیش‌تر شاهد استفاده از این تراشه بر روی Redmi Note 9 بودیم.

 

تراشه مدیاتک Helio G85 با معماری ۱۲ نانومتری رسما معرفی شد

 

و اما امروز، نسخه‌‌های بهبود یافته از تراشه‌های قبلی مدیاتک رونمایی شدند. به نقل از ET Telecom، کمپانی تایوانی مدیاتک اخیراً از دو تراشه جدید خود رونمایی کرده است. این دو تراشه مدیاتک Helio G96 و Helio G88 نام دارند. این دو تراشه، به منظور پیشرفت در بخش نمایشگر و عکاسی رونمایی شده‌اند. ابتدا از تراشه مدیاتک Helio G96 شروع می‌کنیم. تراشه Helio G96، از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که Helio G95، حداکثر از رفرش ریت ٩٠ هرتزی پشتیبانی می‌کرد. این تراشه، دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. دو کلاستر بزرگ و کوچک در این پردازنده موجود هستند. کلاستر بزرگ، متشکل از دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٠۵ گیگاهرتزی است. این تراشه، از حافظه رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 پشتیبانی می‌کند.

این موضوع و برخورداری از قابلیت استفاده رفرش ریت، تأثیری در درایور نمایشگر این تراشه ندارد. بنابراین، فرقی ندارد که کمپانی سازنده از چه نوع پنلی استفاده می‌کند. اما یک موضوع جذاب دیگر در تراشه مدیاتک Helio G96، وجود ISP با پشتیبانی از سنسورهای ١٠٨ مگاپیکسلی است. این تراشه، همچنان 4G است و از اینترنت LTE تا Cat.13 پشتیبانی می‌کند. موتور پردازش عصبی مدیاتک نیز در Helio G96 موجود است.

تراشه مدیاتک Helio G88

از سوی دیگر، کمپانی تایوانی مدیاتک از دیگر تراشه جدید خود رونمایی کرد. این تراشه، Helio G88 نام دارد. این تراشه، در واقع نسخه بهبود یافته Helio G85 می‌باشد. با این تفاوت که این بار، شاهد پشتیبانی از رفرش ریت ٩٠ هرتزی نمایشگر در آن هستیم. همچنین پردازنده مرکزی آن، دارای هشت هسته است. این هشت هسته، در دو کلاستر تقسیم شده است. کلاستر بزرگ‌تر نیز دارای دو هسته از نوع Cortex-A75 با حداکثر فرکانس کاری ٢ گیگاهرتز است. تراشه Helio G88، از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت فعال سازی لرزشگیر تصویر الکترونیکی یا EIS در آن وجود دارد. هر دو تراشه مدیاتک Helio G96 و Helio G88، با لیتوگرافی ١٢ نانومتری تولید شده‌اند. فناوری‌های HyperEngine 2.0 و Dual VoLTE نیز در این تراشه‌ها موجود هستند.

مدیاتک می‌گوید که با معرفی این دو تراشه، زمینه پیشرفت بیشتر خود را فراهم کرده است. این تراشه‌ها، برای فراهم سازی تجربه کاربری بهتر در بخش نمایشگر و دوربین تولید شده‌اند. بنابراین، می‌توان همان تراشه‌های محبوب قبلی را با امکاناتی بیشتر در اختیار داشت. هم اکنون، تولید کنندگان بسیاری از تراشه‌های مدیاتک استفاده می‌کنند. این تولید کنندگان عبارتند از: شیائومی، پوکو، اوپو، وان پلاس، ریلمی، سامسونگ، ویوو، موتورولا، اینفینیکس، تکنو، لاوا، هواوی، میکرومکس و دیگر برندهای مطرح در این زمینه!

نظر شما در مورد این دو تراشه چیست؟ آیا نیازی به رونمایی نسخه‌های بهبود یافته تراشه‌های قبلی مدیاتک بود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

من خیلی منتظر نسخه هایی جدید بودند و بالاخره معرفی شدند ولی به نظرم هنوز نسخه اصلیه هلیو جی ۹۵ تی معرفی نشده و حداقل انتظار داشتم توی این نسخه از هسته های جدید و پردازشگر گرافیکی جدید استفاده کنه در کنار استفاده از لیتو گرافیکی بهتر

ali karimi

سلام، خب این چیپستهام خوب هستن، بقول این نوشته نسخه های قویترچیپستهای قبلی هستن، ولی نمیدونم چرا از آرایش 4به 4 استفاده نمیکنه بیشتر از 2به6 استفاده میکنه، خب 4تا هسته قویتربا 4هسته ضعیفتر خیلی بهتره،بعدش اینکه کورتکسهای A76 گزاشته ایکاش حداقل ازa77 استفاده میکردو لیتوگرافی بهترمثلا 12 نانو رو به 11یا10نانوتغییر میداد، درکل مدیاتک این چندساله اخیر خیلی خوب خودشو نشون داد بخصوص با سری دایمن سیتی، موفق باشید

Mb.Pcr

احتمال میدم شیائومی از هلیو g88 برای ردمی 10 استفاده کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️