حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ معرفی شد: عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های اقتصادی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مدیاتک

مدیاتک با سری Dimensity خود توانسته عملکرد جذابی را ارایه کند. سری تراشه‌هایی که ابتدا با گزینه‌های اقتصادی 5G آغاز به کار کرد و حالا جذابیت‌های خاص دیگری را در همه رده قیمتی ها ارایه می کند. به تازگی مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ معرفی شده و عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی را برای گوشی‌های اقتصادی ارائه می کند.

مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰

گوشی های هوشمند میان رده این روزها نه تنها عملکرد خوبی دارند، بلکه دوربین هایی با وضوح بالا نیز ارائه می کنند. معمولا هم تراشه موجود در چنین گوشی های هوشمند میان رده یا ارزان قیمت، تراشه مدیاتک است. پس از عرضه چند تراشه سطح بالا، مدیاتک سرانجام از Dimensity 1080 رونمایی کرد که جانشین پردازنده جذاب اما کم‌استفاده سال گذشته یعنی Dimensity 920 است.

مدیاتک Dimensity 1080 بر اساس فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده است، دقیقا مانند نسل قبلی خود. این تراشه دارای یک CPU هشت هسته ای با دو هسته Cortex-A78 با کلاک 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با کلاک 2 گیگاهرتز است. در بخش پردازنده گرافیکی با Mali G68 MC4 عرضه می شود که همان پردازنده گرافیکی Dimensity 920 است.

پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در Dimensity 1080

دیمنسیتی ۱۰۸۰

دیمنسیتی ۱۰۸۰

دیمنسیتی ۱۰۸۰ از حافظه LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می کند. پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) در Dimensity 1080 از کدگذاری ویدیوی 4K HDR، پشتیبانی از دوربین چهارگانه و پشتیبانی از ضبط تصویر تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی می کند.

همچنین می‌تواند صفحه نمایش 120 هرتزی، بلوتوث 5.2 و وای فای 6 را مدیریت می کند. طبق روند فعلی، دوربین های 200 مگاپیکسلی یک قابلیت رقابتی اکثر گوشی های هوشمند اقتصادی و میان رده در سال 2023 خواهند بود.

سی‌چ چن، معاون مدیر کل واحد تجاری ارتباطات بی‌سیم در مدیاتک گفت:

“این چیپست جدید برای بهبود بیشتر بسیاری از عملکردهایی که نسل قبلی خود را عالی کرده‌اند، از جمله قدرت پردازش، دوربین، کیفیت ویدیو و زمان عرضه به بازار طراحی شده است.”

مدیاتک گفته است که گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه Dimensity 1080 5G از سه ماهه چهارم سال 2022 (پاییز امسال) وارد بازار خواهند شد. در حالی که مدیاتک به شباهت بین Dimensity 1080 جدید و قدیمی Dimensity 920 اشاره می‌کند، به نظر می‌رسد بزرگترین تغییر بهبود کلاک باشد که برای گوشی های میان رده خوب خواهد بود.

نظر شما چیست؟ تراشه دیمسنیتی ۱۰۸۰ را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)