حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Dimensity 920 با معماری ۶ نانومتری رسمی معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک در ادامه خانواده تراشه های 5G خود که با سری دیمنسیتی شناخته می شوند، تراشه های جدید را رونمایی کرده است. یکی از این نمونه ها را می توان تراشه مدیاتک Dimensity 920 دانست که با معماری ۶ نانومتری رسمی معرفی شده است. این تراشه جانشین دیمنسیتی ۹۰۰ به شمار می رود.

تراشه مدیاتک Dimensity 920

مدیاتک Dimensity 920

مدیاتک Dimensity 920

شرکت طراح چیپست تایوانی مدیاتک، امروز دو محصول جدید را در سری Dimensity تراشه های موبایلی خود عرضه کرد. این تراشه ها Dimensity 920 و Dimensity 810 نام دارند. در این مطلب با تراشه قدرتمندتر آشنا خواهیم شد و مطلب بعدی به دیمنسیتی ۸۱۰ اختصاص خواهد داشت.

خانواده تراشه های دیمنسیتی مدیاتک شامل تراشه های متعددی است که برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند و همه آنها دارای مودم 5G یکپارچه هستند. جدیدترین موارد افزوده شده به خانواده Dimensity هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و به سادگی گزینه مقرون به صرفه دیگری را برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند برای تولید دستگاه های 5G با قیمت میان رده ​​ارائه می دهند.

مدیاتک

مدیاتک

مدیاتک Dimensity 920 با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است. این تراشه می تواند عملکرد بازی را در مقایسه با نسل قبلی خود ۹ درصد افزایش دهد. این تراشه دارای CPU هشت هسته ای است که دارای چند هسته ARM Cortex-A78 با فرکانس حداکثر 2.5 گیگاهرتز است. این تراشه همچنین از حافظه LPDDR5 و ماژول های ذخیره سازی UFS 3.1 پشتیبانی می کند. پردازنده سیگنال تصویر (ISP) از کدگذاری ویدئوهای 4K HDR ، همزمانی چهار دوربین و ثبت تصویر تا 108 مگاپیکسل با تاخیر شاتر صفر پشتیبانی می کند.

در مقایسه، مدیاتک Dimensity 900 دارای 2 هسته ARM Cortex-A78 با حداکثر سرعت 2.4 گیگاهرتز به علاوه 6 هسته ARM Cortex-A55 با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتز بود. GPU آن Mali-G68 ARM با چهار هسته بود.

مودم 5G یکپارچه Dimensity 920 برای اتصال مخابراتی از دو سیم کارت 5G ، دو VoNR (مکالمه تحت 5G)، تجمیع تا 2CC و هر دو شبکه 5G مدل های SA و NSA پشتیبانی می کند. سایر ویژگی های اتصال شامل پشتیبانی از Wi-Fi 6 × 2 MIMO ، بلوتوث 5.2 و چند GNSS برای ناوبری است.

مدیاتک همچنین در بیانیه مطبوعاتی خود چندین فناوری اختصاصی خود را که توسط Dimensity 920 پشتیبانی می شوند، معرفی می کند. اینها شامل فناوری های زیر می شود:

  1. ۱- “Smart Adaptive Displays” برای: تنظیم رفرش ریت صفحه نمایش بر اساس فعالیت بازی یا UI و حتی “5G”
  2. ۲- “UltraSave” برای: بهبود بهره وری در زمان فعال بودن شبکه 5G
  3. ۳- “HyperEngine 3.0” برای: تماس 5G و استفاده همزمان از اینترنت Data موبیال و همچنین بهبود اتصال نامشخص
  4. ۴- “Super Hotspot” برای بهبود عملکرد بازی

نظر شما درباره تراشه جدید Mediatek چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

کی ساخنه؟
ممنون

AŁɪ

عالی شد ، معلوم بود مدیاتک پا پس نمیکشه

Mahdi

انتوتو چند میشه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)