حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص چهره پیکسل ۷ گوگل آنقدرها ایمن نیست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل Pixel 7 به تازگی معرفی شده و یکی از قابلیت‌های آن تشخیص چهره است. به تازگی اما مشخص شده که تشخیص چهره پیکسل ۷ گوگل آنقدرها ایمن نیست.

تشخیص چهره پیکسل ۷

قابلیت تشخیص چهره پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو طبق گفته گوگل و حداقل فعلا، به پیکسل ۶ یا ۶ پرو اضافه نخواهد شد. گوگل گفته است که این پیاده سازی تشخیص چهره به تراشه Tensor G2 و “مدل های پیشرفته یادگیری ماشین” اتکا دارد. این شاید به آن معنی است که یک تشخیص چهره خاص در Pixel 7 داریم، چیزی که با تشخیص چهره گوشی ۱۰۰ دلاری متفاوت باشد، نه؟!

پاسخ اما خیر است چرا که رویترز گزارش می دهد گوگل هنوز آماده نیست قابلیت تشخیص چهره پیکسل ۷ را به اندازه کافی امن بداند و برای تأیید اعتبار پرداخت های تلفن همراه در دسترس قرار دهد.

بنابراین فقط اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر می‌تواند هویت کاربر سری پیکسل ۷ را که می‌خواهد از Google Pay استفاده نماید، تأیید کند. همچنین گوگل سیستم تشخیص چهره خود را آنقدر ایمن نمی‌داند که از قابلیت Face Unlock برای تأیید هویت کاربر Pixel 7 یا Pixel 7 Pro استفاده شود تا با استفاده از حساب Google خود وارد برنامه ها شود.

سری پیکسل ۷

سری پیکسل ۷

گوگل می گوید که یک سیستم تشخیص چهره زمانی به اندازه کافی امن است که در کمتر ۷ درصد اوقات قابل فریب دادن باشد. متاسفانه این درصد برای سیستم تشخیص چهره Pixel 7 عدد بالای ۲۰ درصد است. در حقیقت یعنی حدودا از هر ۵ بار احتمالا ۱ بار فریب خواهد خورد.

گوگل همچنین به کاربران هشدار می دهد که Face Unlock ممکن است در نور کم مشکل داشته باشد. از آنجایی که آیفون از دوربین مادون قرمز برای Face ID استفاده می کند، شرایط نور کم مشکلی برای دوربین TrueDepth اپل نیست.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۹ سری Pixel 4 با استفاده از همان اجزایی که اپل با دوربین TrueDepth استفاده می‌کند، دارای Face Unlock ایمن بود. اما تامین قطعات برای گوگل بسیار گران‌تر تمام می‌شد زیرا میزان فروش محصول این شرکت خیلی کمتر از اپل بود.

سیستم تشخیص چهره Face ID اپل با آیفون X و در سال 2017 عرضه شد. این سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی را استفاده می کند که فریب دادن آن را سخت‌تر می‌کند. دلیلش این است که بدون بررسی ۳ بعدی و ایجاد نقشه عمق صورت کاربر، یک کاربر دیگر می تواند از عکس صاحب گوشی برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کند.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل با تراشه Tensor G2 و دوربین پیشرفته معرفی شدند

ما دقیقاً نمی‌دانیم که Face Unlock پیکسل 7 چگونه کار می‌کند، اما اگر گوگل اجازه استفاده از آن برای تأیید پرداخت‌های تلفن همراه را نمی‌دهد پس احتمالاً در برابر افرادی که قصد نفوذ به موبایل شما را دارند هم آسیب‌پذیر است.

قابلیت Face Unlock شاید ایمن نباشد اما همچنان مفید است

برای اطمینان از اینکه از یک عکس برای هک کردن یکی از مدل‌های جدید پیکسل ۷ استفاده نمی‌شود، گوگل این ایده را داشت که برای امن کردن Face Unlock کاربر را ملزم به لبخند زدن یا پلک زدن کند. اما به گفته رویترز، گوگل این موضوع را رد کرد، زیرا روند بازگشایی با چهره را کندتر کرد.

بنابراین Face Unlock در سری Pixel 7 فقط به باز کردن قفل صفحه نمایش محدود می شود اما این آن را بی فایده نمی کند. در واقع Face Unlock باز هم باز کردن قفل گوشی را آسان‌تر و سریع‌تر از حسگر اثر انگشت می‌کند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید یا گوگل نباید روی این قابلیت خیلی مانور می داد یا اگر دوست داشت واقعا مانور بدهد باید چیزی امن‌تر می‌بود یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)