حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین

اگر بگوییم که شیوع ویروس کرونا، حداقل در یک دهه اخیر، بدترین ضربه را به سازندگان و تولید کنندگان وسایل الکترونیکی زده است، هیچ بیراه نگفته‌ایم. به تازگی شیائومی گزارش درآمدی جدیدی منتشر کرده است. در این گزارش شاهد کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین هستیم. با ترنجی همراه باشید.

کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین

شیائومی، سازنده لوازم الکترونیکی و خانگی چینی، امروز از کاهش شدید درآمد خود در سه ماهه دوم خبر داد. این شرکت علت شکست‌های خود را مجموعه‌ای از قرنطینه‌هایی می‌داند که مقامات چینی مجبور شده‌اند پس از بدتر شدن وضعیت همه‌ گیری کرونا، در تعدادی از مناطق این کشور اعمال کنند. فروش این شرکت ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۷۰.۱۷ میلیارد یوان (۱۰.۳۱ میلیارد دلار) رسیده است.

این اعداد و ارقام به شدت با پیش‌بینی و برآوردهای تحلیلگران در تضاد است و نتایج مالی منفی را حتی در سه ماهه قبل، زمانی که شیائومی برای اولین بار کاهش درآمد را گزارش کرد، تسریع کرده است. حالا اما، انتظارات تحلیلگران، سود خالص این شرکت را برآورده نمی‌کند و گویا ۶۷ درصد کاهش یافته است و به ۲.۰۸ میلیارد یوان (۳۰۶.۳۴ میلیون دلار) رسیده است. شیائومی کاهش ۲۰ درصدی درآمد خود را به دلیل محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در چین می‌داند

کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی

قرنطینه‌های اعمال شده به دلیل شیوع بیماری همه‌ گیر کرونا در شانگهای و سایر شهرهای چین، آسیب شدیدی به فعالیت مصرف کنندگان و شهروندان وارد کرده است. تا پایان ماه جولای مشخص شد که رشد این اقتصاد بزرگ جهان کند شده است و بانک مرکزی چین مجبور شد نرخ اصلی پول را کاهش دهد. بازار گوشی‌های هوشمند در چین که مدت‌هاست در رکود به سر می‌برد، به عوامل کلان اقتصادی نیز واکنش منفی نشان داده است.

به گفته خبرگزاری GizChina، در سه ماهه دوم، فروش محصولات مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش داشته است. فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی نیز ۲۹ درصد کاهش یافته که این مبلغ، بیش از نیمی از درآمد این شرکت را شامل شده است. در سال ۲۰۲۱، فروش شیائومی افزایش شدیدی را نشان داد. این شرکت سهم مناسبی از بازار را نسبت به هواوی به دست آورد.

کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی

شرکتی که به دلیل تحریم‌های آمریکا، فعالیت آن به شدت محدود شده بود. اما اثر این حرکت کوتاه بود و از ابتدای سال ۲۰۲۲، سهام این شرکت تقریبا ۴۰ درصد از قیمت خود را از دست داده است. بدبینی سرمایه گذاران به دلیل کندی اقتصاد چین و تضعیف رشد شرکت‌ها در خارج از این کشور بوده است. در ماه می، بزرگ‌ترین بازار شیائومی یعنی هند، در خارج از چین، یک سری تحقیقات علیه این شرکت آغاز کرد، آن را به مخفی کردن وجوه از مقامات مالیاتی متهم کرد که به موجب یک حکم قضایی، ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی این شرکت را مصادره کرد. نظر شما درباره کاهش درآمد ۲۰ درصدی شیائومی به دلیل قرنطینه کرونا در چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان