حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 16 اپل رسما منتشر شد +‌ لیست کامل تغییرات و آیفون‌های سازگار

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل

اپل امروز iOS 16، جدیدترین نسخه از سیستم عامل همراه برای آیفون‌های خود را منتشر کرد. مانند تمام به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اپل، iOS 16 را می‌توان به‌صورت رایگان دانلود کرد. iOS 16 همچنین برای آیفون 8 به بعد در دسترس بوده و اپل امسال پشتیبانی از آیفون 6s، آیفون 7 و آیفون SE نسل اول را کنار گذاشته است. در ادامه،‌ نگاهی می‌اندازیم به لیست کامل تغییرات ایجادشده و ویژگی‌های اضافه‌شده به آخرین نسخه از سیستم عامل آيفون اپل.

سیستم عامل iOS 16 اپل

سیستم عامل iOS هرساله معمولاً با iPadOS منتشر می‌شود؛ امسال اما، قضیه کمی متفاوت بوده و اپل اعلام کرده است که همچنان درحال کار بر روی بهبود ویژگی‌هایی در نسخه نهایی iPadOS 16 مانند Stage Manager است و بنابراین iPadOS 16 با تأخیر منتشر می‌شود و درعوض، به‌روزرسانی iPadOS 16.1 درکنار iOS 16.1 در آینده نزدیک ارائه خواهند شد.

برای دانلود سیستم عامل iOS 16 در آیفون سازگار خود، می‌توانید با مراجعه به Settings > General > Software Update این نسخه را به‌صورت آنلاین دانلود کنید. به‌دلیل تقاضای زیاد ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا به‌روزرسانی‌ها برای همه کاربران منتشر شود.

آپدیت iOS 16 برای کدام آیفون ها ارایه می شود؟ هفتِ کم‌شانس

تجربه به‌روزرسانی‌شده Lock Screen بارزترین تغییر در iOS 16 است و اکنون می‌توانید ظاهر صفحه قفل خود را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید تصاویر پس‌زمینه، فونت‌ها و حتی ویجت‌هایی را که می‌خواهید نمایش دهید را نیز انتخاب کنید. حالت‌های فوکوس خاص و واچ‌فیس‌های اپل واچ حتی می‌توانند به صفحه قفل شما مرتبط شوند و می‌توانید چندین حالت را برای تعویض صفحه در طول روز تنظیم کنید.

iMessages را می‌توان ویرایش، حذف و به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کرد و برای Mail، می‌توانید ایمیل‌ها را برنامه‌ریزی کرده، آن‌ها را لغو ارسال کنید و یادآوری‌های بعدی را دریافت کنید. تماس‌های FaceTime اکنون می‌توانند به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند و در برنامه Health، ویژگی‌های جدیدی برای ردیابی خواب و پیگیری داروها و ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید، وجود دارد.

سیستم عامل iOS 16 اپل

سیستم عامل iOS 16 اپل

iCloud Shared Photo Library که در به‌روزرسانی iOS 16 در اواخر امسال ارائه می‌شود، اشتراک‌گذاری تصاویر را با خانواده ازطریق یک کتابخانه آسان‌تر می‌کند. به‌علاوه برنامه Photos از ویرایش‌های کپی/پیست کردن پشتیبانی می‌کند و آلبوم‌های حساسی را که اخیراً حذف شده‌اند، قفل می‌کند. در برنامه Maps، اکنون مسیریابی چندمرحله‌ای وجود دارد و در Safari، اپل قصد دارد رمز عبور را با کلیدهای عبور جایگزین کند.

اپلیکیشن Home با طراحی جدید بازنگری شده است و با اپلیکیشن Activity، حتی اگر اپل واچ ندارید، می‌توانید مراحل و کالری سوزانده‌شده را ردیابی کنید. برنامه Weather با ماژول‌های جدیدی که داده‌های بیشتری را ارائه می‌دهند، بهبود یافته است و همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای Books ،Stocks ،Music ،Reminders ،Notes ،Translate و موارد دیگر وجود دارد.

لیست کامل تغییرات در اولین به‌روزرسانی نسخه نهایی سیستم عامل iOS 16 در زیر آمده است:

    صفحه قفل

طراحی جدید صفحه قفل iOS 16 از زبان سرپرست بخش نرم‌افزار اپل

طراحی جدید صفحه قفل سیستم عامل iOS 16

– صفحه قفل بازطراحی‌شده همه راه‌های جدید برای شخصی‌سازی صفحه قفل با نمایش عکس‌های موردعلاقه، سفارشی‌سازی سبک‌های فونت، نمایش ویجت‌ها و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

– می‌توانید چندین صفحه قفل مختلف ایجاد کرده و به‌راحتی بین آن‌ها سوئیچ کنید.

– گالری Lock Screen پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده را به‌همراه مجموعه‌های مدیریت‌شده اپل برای صفحه قفل شما ارائه می‌دهد.

– گزینه‌های فونت و رنگ برای سفارشی کردن ظاهر تاریخ و زمان در صفحه قفل شما وجود دارد.

– ویجت‌ها در صفحه قفل اطلاعاتی مانند آب‌وهوا، سطح باتری، رویدادهای تقویم آینده و موارد دیگر را در یک نگاه نمایش می‌دهند.

– یک افکت جدید، سوژه عکس را در مقابل زمان قرار می‌دهد. (فقط مختص iPhone XS و جدیدتر)

– می‌توان سبک‌های عکس، فیلتر رنگ و سبک فونت عکس‌ها را در صفحه قفل تغییر داد تا یکدیگر را تکمیل کنند.

– نوتیفیکیشن‌ها در پایین صفحه قفل شما ظاهر می‌شوند و می‌توانند در نمای فهرست گسترده، نمای پشته‌ای یا نمای شمارش نمایش داده شوند.

    Focus

– لینک کردن به صفحه قفل، آن را به یک Focus متصل می‌کند، بنابراین می‌توانید با جابجایی به صفحه قفل مربوطه، Focus را فعال کنید.

– فیلترهای Focus محتوای مزاحم را در برنامه‌هایی مانند تقویم، ایمیل، پیام‌ها، سافاری و برنامه‌های شخص ثالث پنهان می‌کنند.

– راه‌اندازی کارآمد، با پیشنهاد‌های قفل شخصی و صفحه اصلی که شامل برنامه‌ها و ویجت‌های مرتبط با Focus است که تنظیم می‌کنید، شروع به کار با Focus را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

    Messages

– می‌توانید یک پیام را تا 15 دقیقه پس از ارسال ویرایش کنید و گیرندگان تاریخچه ویرایش‌ها را مشاهده کنند.

– لغو ارسال پیام به شما امکان می‌دهد هر پیامی را تا 2 دقیقه پس از ارسال حذف کنید.

– می‌توانید پیام‌ها را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنید.

– SharePlay in Messages به شما امکان می‌دهد در حین پیام‌رسانی از فعالیت‌هایی مانند تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن و غیره با دوستان لذت ببرید.

– Collaboration روشی ساده برای دعوت از دیگران برای همکاری در یک فایل ازطریق پیام‌ها و دریافت به‌روزرسانی‌های فعالیت در رشته زمانی که شخصی در یک پروژه مشترک ویرایش می‌کند، فراهم می‌کند.

    Mail

– جستجوی بهبودیافته نتایج دقیق‌تر و کامل‌تری ارائه می‌دهد و به‌محض شروع تایپ کردن، پیشنهاد‌هایی را ارائه می‌دهد.

– لغو ارسال به شما امکان می‌دهد تحویل یک پیام را درعرض 10 ثانیه پس از زدن دکمه ارسال، لغو کنید.

– ارسال برنامه‌ریزی‌شده برای ایمیل در یک روز و زمان خاص.

– Follow‑up، ایمیل‌هایی را که به آن‌ها پاسخ داده نشده است، به بالای صندوق ورودی شما ارسال می‌کند تا بتوانید به‌سرعت آن‌ها پیگیری کنید.

– Remind me به شما امکان می‌دهد تاریخ و ساعتی را برای یادآوری ایمیلی برنامه‌ریزی کنید.

    Safari و Passkeys

سافاری در سیستم عامل iOS 16

سافاری در سیستم عامل iOS 16

– Shared Tab Groups به شما امکان می‌دهند مجموعه‌ای از تب‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و درحین کار با هم فوراً به‌روزرسانی گروه Tab را ببینید.

– صفحات شروع Tab Group را می‌توان با تصاویر پس‌زمینه مختلف و موارد دلخواه برای هر گروه Tab سفارشی کرد.

– برگه‌های پین‌شده در Tab Groups به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی را که اغلب بازدید می‌کنید برای هر گروه Tab پین کنید.

– Safari web page translation ترجمه صفحات وب را به زبان‌های ترکی، تایلندی، ویتنامی، لهستانی، اندونزیایی و هلندی اضافه می‌کند.

– Passkeys از روش ورود آسان‌تر و ایمن‌تر برای جایگزینی رمزهای عبور پشتیبانی می‌کند.

– همگام‌سازی Passkey ازطریق iCloud Keychain، کلیدهای عبور شما را در همه دستگاه‌های اپل در دسترس قرار می‌دهد و درعین‌حال آن‌ها را سرتاسر رمزگذاری می‌کند.

     Live Text

– پشتیبانی از Live Text video به شما امکان می‌دهد با متن در یک ویدیوی مکث‌شده تعامل داشته باشید تا بتوانید آن را کپی کرده، ترجمه کنید، جستجو کنید، به اشتراک بگذارید و موارد دیگر (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

– Quick actions به شما امکان می‌دهد با یک ضربه بر روی داده‌های شناسایی‌شده در عکس‌ها و ویدیوها اقدام کنید، بنابراین می‌توانید پروازها یا محموله‌ها را ردیابی کنید، زبان‌های خارجی را ترجمه کنید، ارزها را تبدیل کنید و موارد دیگر (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

     Visual Look Up

– Lift subject سوژه یک تصویر را جدا می‌کند تا بتوانید آن را در برنامه‌هایی مانند Mail و Messages کپی و جایگذاری کنید. (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

– Visual Look Up تشخیص پرندگان، حشرات، عنکبوت‌ها و مجسمه‌ها را در عکس‌های شما اضافه می‌کند (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

     Siri

– راه‌اندازی Easy Shortcuts این امکان را فراهم می‌کند که به‌محض دانلود یک برنامه بدون تنظیمات اولیه میانبرها را با Siri اجرا کنید. (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

– یک تنظیم جدید به شما امکان می‌دهد بدون اینکه سیری قبل از ارسال از شما بخواهد، پیام ارسال کنید.

– “?Hey Siri, what can I do here” به شما کمک می‌کند قابلیت‌های Siri را در iOS و برنامه‌ها فقط با پرسیدن (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر) کشف کنید.

– گزینه قطع تماس برای پایان دادن به تماس‌های تلفنی و فیس تایم با سیری با گفتن «Hey Siri, hang up». (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

     Dictation

– تجربه دیکته کاملاً جدید با استفاده از صدا و کیبورد برای وارد کردن و ویرایش متن پشتیبانی می‌کند. (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

– Automatic punctuation کاما، نقطه و علامت سؤال را همان‌طور که شما دیکته می‌کنید، درج می‌کند.

– پشتیبانی از Emoji به شما امکان می‌دهد با استفاده از صدای خود ایموجی را وارد کنید. (iPhone XS ،iPhone XS Max ،iPhone XR و جدیدتر)

     Maps

– مسیریابی چند توقفه از افزودن تا پانزده توقف در مسیر رانندگی شما در Maps پشتیبانی می‌کند.

– کارت‌های حمل‌ونقل عمومی در Maps به شما امکان می‌دهند موجودی‌های پایین را مشاهده کنید و وقتی کارت‌های حمل‌ونقل عمومی را به Wallet اضافه می‌کنید، کارت خود را دوباره پر کنید.

– کرایه‌های حمل‌ونقل به شما نشان می‌دهد که هزینه سفر شما در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، لندن، نیویورک و سن دیگو چقدر خواهد بود.

     Apple Pay و Wallet

– Apple Pay Order Tracking به شما امکان می‌دهد اطلاعات دقیق دریافت و ردیابی سفارش را در Wallet برای خریدهای Apple Pay با تاجران شرکت‌کننده دریافت کنید.

– کارت‌های شناسایی در کیف پول به شما امکان می‌دهد اطلاعات تأییدشده را با برنامه‌هایی که نیاز به تأیید هویت دارند، به اشتراک بگذارید.

– Apple Account از شارژ کردن موجودی حساب شما از کارت حساب اپل در کیف پول پشتیبانی می‌کند.

     Home

– برنامه Home با طراحی مجدد، پیمایش و سازماندهی، مشاهده و کنترل لوازم جانبی خانه هوشمند را آسان‌تر می‌کند.

– تب Home اکنون همه لوازم جانبی و اتاق‌های شما را در یک برگه برای نمای کل خانه ادغام می‌کند و به شما امکان می‌دهد کل خانه خود را در یک نگاه ببینید.

– دسته‌بندی چراغ‌ها، آب‌وهوا، امنیت، بلندگوها و تلویزیون و آب به شما امکان می‌دهد به‌سرعت به تمام لوازم جانبی مرتبط سازماندهی‌شده بر اساس اتاق دسترسی داشته باشید و اطلاعات وضعیت دقیق‌تری را نمایش دهید.

– نمای دوربین جدید حداکثر چهار دوربین را در جلو و وسط در برگه Home نمایش می‌دهد، برای مشاهده هرگونه نماهای دوربین اضافی در خانه خود حرکت کنید.

– کاشی‌های لوازم جانبی بازطراحی‌شده دارای آیکون‌هایی با قابلیت تشخیص بصری بیشتر هستند که با دسته‌بندی آن‌ها مطابقت دارند و رفتارهای جدیدی برای کنترل‌های لوازم جانبی دقیق‌تر دارند.

     Health

– ویژگی داروها به شما کمک می‌کند تا با ایجاد یک لیست، برنامه زمانی سفارشی و یادآوری و سپس مشاهده گزارش در طول زمان، داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های خود را ردیابی و مدیریت کنید.

– با استفاده از دوربین آیفون خود، داروها را اضافه کنید (iPhone XS ،iPhone XR و جدیدتر)

– Interaction alerts هنگام افزودن یک داروی جدید، اگر تداخل مهمی وجود داشته باشد، به شما اطلاع می‌دهد.

– Cycle deviation به شما هشدار می‌دهد اگر چرخه‌های قاعدگی ثبت‌شده شما الگویی از پریودهای نادر، پریودهای نامنظم، دوره‌های طولانی‌مدت یا لکه بینی مداوم را نشان دهد.

– Invitations for Health Sharing به عزیزان شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و ایمن داده‌های سلامت خود را با شما به اشتراک بگذارند.

– Health Sharing reminders به شما شفافیت و کنترل داده‌های سلامتی را که با عزیزان خود به اشتراک می‌گذارید، می‌دهد.

      News

– My Sports به شما امکان می‌دهد به‌راحتی تیم‌ها و لیگ‌های موردعلاقه خود را دنبال کنید و نکات برجسته را مستقیماً در برنامه News تماشا کنید.

– موارد دلخواه به شما امکان دسترسی آسان به کانال‌ها و موضوعاتی را می‌دهند که بیشتر می‌خوانید.

– صفحات اصلی جدید به‌روزرسانی‌های بصری و پیمایش آسان‌تر فیدهای موضوعی برای اخبار محلی، تیم‌های ورزشی و لیگ‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌کنند.

       Family Sharing

– Improved child account setup، ایجاد حساب کاربری برای کودک را با کنترل‌های صحیح والدین، ازجمله محدودیت‌های رسانه متناسب با سن، آسان‌تر می‌کند.

– Device setup for a child به شما امکان می‌دهد از Start سریع استفاده کنید تا به‌راحتی یک دستگاه iOS یا iPadOS جدید برای فرزندتان با کنترل‌های والدین انتخابی خود تنظیم کنید.

– Screen Time requests در Messages تأیید یا رد درخواست‌های فرزندتان را آسان‌تر می‌کند.

– Family Checklist نکات و پیشنهادهایی مانند به‌روزرسانی تنظیمات کنترل والدین کودک، روشن کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، یا یادآوری به اشتراک‌گذاری اشتراک +iCloud خود را با همه به شما می‌دهد.

     Safety Check

– Safety Check بخش جدیدی در تنظیمات است که به افراد در موقعیت‌های خشونت خانگی کمک می‌کند تا به‌سرعت دسترسی‌هایی را که به دیگران داده‌اند بازنشانی کنند.

– Emergency reset به شما امکان می‌دهد سریعاً برای بازنشانی دسترسی همه افراد و برنامه‌ها، ازجمله غیرفعال کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی ازطریق Find My، بازنشانی مجوزهای حریم خصوصی برای برنامه‌ها و موارد دیگر اقدام کنید.

– Manage sharing and access به شما کمک می‌کند برنامه‌ها و افرادی را که می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند، مرور و سفارشی کنید.

     Accessibility

– Door detection در Magnifier یک در را پیدا می‌کند، علائم و نمادهای اطراف آن را می‌خواند و دستورالعمل‌هایی را برای نحوه باز کردن در به شما ارائه می‌دهد (iPhone 12 Pro و iPhone 13 Pro)

– Apple Watch mirroring کنترل کامل اپل واچ را ازطریق آیفون فراهم می‌کند و از استفاده از کنترل سوئیچ، کنترل صوتی، یا هر ویژگی کمکی دیگری در آیفون پشتیبانی می‌کند تا بیشترین بهره را از اپل واچ خود ببرید.

– Live Captions (beta) به‌طور خودکار صدا را به متن برای کاربران ناشنوا یا کم‌شنوا تبدیل می‌کند تا با تماس‌ها و محتوای رسانه‌ای راحت‌تر آن‌ها را دنبال کنند. (iPhone 11 و بالاتر)

– Buddy controller به کاربرانی که دارای ناتوانی‌های شناختی هستند کمک می‌کند در حین بازی از یک مراقب یا دوست با ترکیب ورودی‌های چند کنترلر بازی در یک بازی پشتیبانی دریافت کنند.

– VoiceOver اکنون به بیش از 20 زبان و زبان جدید، ازجمله Bangla (هند)، بلغاری، کاتالان، اوکراینی و ویتنامی در دسترس است.

– حالت Voice Control spelling به شما این امکان را می‌دهد که نام، آدرس یا سایر املای سفارشی را حرف‌به‌حرف دیکته کنید.

این نسخه همچنین دارای ویژگی‌ها و بهبودهای دیگری است:

– برنامه Fitness به شما امکان می‌دهد اهداف تناسب‌اندام خود را ردیابی کرده و به آن‌ها دست یابید، حتی اگر هنوز اپل واچ ندارید، با استفاده از حسگرهای حرکتی آیفون، تخمینی از کالری شما برای کمک به هدف حرکت روزانه شما ارائه می‌دهد.

– پشتیبانی از AirPods Pro (نسل دوم).

– صدای فضایی شخصی‌سازی‌شده از دوربین TrueDepth در آیفون برای ایجاد نمایه شخصی برای صدای فضایی استفاده می‌کند که تجربه گوش دادن دقیق‌تر و همه‌جانبه‌تر را در AirPods (نسل سوم)، AirPods Pro (نسل اول و دوم)، AirPods Max ارائه می‌دهد.

– Handoff در FaceTime به شما امکان می‌دهد تماس‌های FaceTime را به‌صورت یکپارچه از iPhone خود به iPad یا Mac خود منتقل کنید و بالعکس.

– به‌روزرسانی‌های Memoji شامل حالت‌های بیشتر برچسب، مدل مو، لباس سر، بینی و رنگ‌های لب می‌شود.

– Quick Note پشتیبانی برای یادداشت‌برداری در هر برنامه‌ای در iPhone شما و افزودن پیوندها برای ایجاد زمینه و یافتن آسان محتوا را اضافه می‌کند.

– Translate camera به شما امکان می‌دهد متن اطراف خود را با استفاده از دوربین در برنامه Translate ترجمه کنید.

– Duplicate detection در Photos، عکس‌های تکراری را شناسایی می‌کند تا بتوانید به‌سرعت library خود را مرتب کنید.

– Foreground blur برای عکس‌های پرتره در دوربین، اشیاء را در پیش‌زمینه محو می‌کند تا جلوه عمق میدان واقعی‌تر به‌نظر برسد (iPhone 13 ،iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max)

– لیست‌های پین شده در یادآورها به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت به لیست‌های موردعلاقه خود بروید.

– جستجو در صفحه اصلی امکان دسترسی مستقیم به Spotlight را از پایین صفحه فراهم می‌کند و باز کردن برنامه‌ها، یافتن مخاطبین یا دریافت اطلاعات از وب را آسان می‌کند.

– ارسال خودکار پیام در CarPlay برای رد شدن از مرحله تأیید هنگام ارسال پیام.

– Rapid Security Response پیشرفت‌های امنیتی مهمی را در دستگاه‌های شما دریافت می‌کند، زیرا می‌توانند به‌طور خودکار بین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اعمال شوند.

– این نسخه شامل ویژگی‌ها و پیشرفت‌های بیشتری است. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً از این وب‌سایت دیدن کنید: https://www.apple.com/ios/ios-16

برخی از ویژگی‌ها ممکن است برای همه مناطق یا در همه مدل‌های آیفون در دسترس نباشد. برای اطلاع از محتوای امنیتی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اپل، لطفاً از این وب‌سایت دیدن کنید: https://support.apple.com/kb/HT201222

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی