حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام از فناوری Wi-Fi 7 با حداکثر سرعت 33 گیگابیت‌برثانیه رونمایی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | فناوری‌های نوین، کوالکام

کمپانی کوالکام به‌تازگی Wi-Fi 7 Networking Pro Series شامل مجموعه‌ای از تراشه‌های Wi-Fi برای نقاط دسترسی سازمانی، روترهای خانگی درجه‌یک و سیستم‌های پیشرفته را معرفی کرده است. فناوری مذکور با اتصال چهار بانده با نرخ 33 گیگابیت‌برثانیه (تا 3 برابر سریع‌تر از اتصالات Wi-Fi 6 و 6E) در 16 جریان، اتصال نقاط دسترسی را پایدارتر کرده و تداخل را به حداقل می‌رساند.

فناوری Wi-Fi 7 کوالکام

فناوری Wi-Fi همیشه ازنظر سرعت و عملکرد از گزینه‌های سخت‌افزاری عقب مانده است؛ اما جدیدترین پیشرفت‌ها به کاهش این فاصله کمک می‌کنند. نسل فعلی Wi-Fi 6 و 6E تقریباً به نرخ 10 گیگابیت‌برثانیه می‌رسند؛ بااین‌حال، با فناوری Wi-Fi 7 آینده، این سرعت تا 33 گیگابیت‌برثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

چهار پلتفرم بخشی از این سری از کانال‌های بسیار گسترده‌تر 320 مگاهرتزی در طیف‌های 2.4 گیگاهرتز، 5 هرتز و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

با آن‌که به‌نظر می‌رسد Wi-Fi 6/6E همین دیروز معرفی شده‌اند، درحالی‌که در سال‌های 2019 و 2020 تصویب شدند، شرکت‌ها درحال‌حاضر به‌دنبال استاندارد نسل بعدی هستند که توسط IEEE (موسسه مهندسین برق و الکترونیک) 802.11be نام‌گذاری شده است.

فناوری Wi-Fi 7 کوالکام

فناوری Wi-Fi 7 کوالکام

یکی از مزایای پروتکل جدید، ارائه‌ي دو برابر عرض کانال است؛ به این معنی که دستگاه‌ها می‌توانند کاربران بسیار بیشتری را نسبت به Wi-Fi 6 پشتیبانی کنند. کوالکام می‌گوید تا 500 کاربر می‌توانند به یک کانال Wi-Fi 7 دسترسی داشته باشند.

Wi-Fi 7 همچنین باید تأخیر کمتری را ارائه دهد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی و کنفرانس ویدیویی و همچنین برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی و افزوده تبدیل کند.

فناوری Wi-Fi 7 کوالکام

Nick Kucharewski، معاون ارشد و مدیرکل زیرساخت و شبکه بی‌سیم کوالکام، پیرامون فناوری جدید Wi-Fi 7 بیان می‌کند:

 «تکنولوژی‌های کوالکام نرخ 10 گیگابیت‌برثانیه را با اولین تحویل مشتریان ما از خانواده Wi-Fi 7 Networking Pro Series برقرار می‌کند. این پلتفرم با ترکیب پشتیبانی از آخرین نوآوری‌های Wi-Fi 7 با معماری محصولات منحصربه‌فرد ما، راه‌حل‌هایی را از شبکه سراسری خانه گرفته تا شبکه‌های اتصال قدرتمند برای مکان‌های عمومی بزرگ امکان‌پذیر می‌کند.»

درحالی‌که پیش‌نویس نهایی پروتکل جدید تا سال 2024 به‌طور رسمی در دسترس نخواهد بود، اما این مانع از حرکت کوالکام با روترهایی نمی‌شود که از نسخه جدید پشتیبانی می‌کنند. این شرکت درحال‌حاضر به مشتریان سخت‌افزاری دسترسی زودهنگام به چیپست‌ها را ارائه می‌کند، باوجوداینکه Wi-Fi 6 تنها چند سال از عمرش می‌گذرد، انتظار می‌رود دستگاه‌های تجاری در سال 2023 شروع به کار کنند.

دیدگاه شما پیرامون فناوری جدید Wi-Fi 7 کمپانی مستقر در سن دیگو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی