حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک فناوری Wi-Fi 7 را با سرعت 2.4 برابر بیشتر از Wi-Fi 6 در CES 2022 به‌نمایش می‌گذارد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | CES، شایعات، مدیاتک

درحال‌حاضر فناوری Wi-Fi 6E پیشرفته ترین استاندارد در این صنعت به‌شمار می‌رود، اما ظاهراً این عنوان را برای مدت طولانی حفظ نخواهد کرد. شرکت‌ها درتلاش هستند تا سرعت اتصالات بی‌سیم را بیشتر کنند، به خصوص با ظهور 5G که یک سیستم بی‌سیم بسیار سریع می‌باشد. طبق گزارشات اخیر، ممکن است زودتر از حدانتظار شاهد رونمایی از فناوری Wi-Fi 7 باشیم؛ زیرا مدیاتک درحال آماده‌شدن برای نمایش این فناوری در جریان رویداد CES 2022 است.

فناوری Wi-Fi 7 مدیاتک

همان‌طور که انتظار می‌رفت، Wi-Fi 7 پیشرفت‌های قابل‌توجهی را نسبت به نسل گذشته به‌همراه خواهد داشت. به‌گفته James Chen، معاون بازاریابی محصولات مدیاتک، Wi-Fi 7 حدود 2.4 برابر سریع‌تر از استانداردهای فعلی Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E خواهد بود. همچنین علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه سرعت، ادعا می‌شود که استاندارد جدید تاخیر بسیار کمتری را نیز ارائه می‌دهد. این مورد به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند پرداختن به بازی‌ها با عناوین چندنفره سریع که نیاز به میلی‌ثانیه دارند، مفید می‌باشد.

همچنین برای ساده‌‌سازی کارها، از فناوری جدید برای کاهش تداخل سیگنال‌های خارج از خانه استفاده می‌شود. چن بیان می‌کند که سازنده تایوانی تراشه، فناوری جدید را در نمایشگاه CES 2022 به‌نمایش خواهد گذاشت؛ اما ظاهراً هنوز «برای مراحل استانداردسازی Wi-Fi 7 خیلی زود است». اگرچه این مقام مدیاتک از ارائه جزئیات دقیق خودداری کرده؛ اما بیان کرد که ممکن است در سه‌ماهه دوم سال 2022 شاهد عرضه آن باشیم. با این حال، انتظار می‌رود تا ارائه رسمی و در دسترس بودن آن برای سال 2023 آماده شود.

فناوری Wi-Fi 7 مدیاتک

فناوری Wi-Fi 7 مدیاتک

شایان‌ذکر است که معرفی رسمی، عرضه واقعی و در دسترس بودن، سه مقوله کاملا متفاوت و جدای از هم هستند. این استاندارد می تواند سال آینده معرفی شود، اما همان‌طور که در گزارش آمده است، این به‌معنای در دسترس بودن مستقیم نیست. حتی هنگامی‌که فناوری جدید در سال 2023 “در دسترس” شد، هنوز به این معنی نیست که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. درست مانند Wi-Fi 6، شرکت‌ها باید دستگاه‌های جدیدی را معرفی کرده که از استانداردهای Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند. درحال‌حاضر، حتی Wi-Fi 6 نیز به‌طور گسترده در صنعت موجود نیست. اکثر تلویزیون‌های هوشمند و تلفن‌های هوشمند تنها با استاندارد جدید و با سرعت بسیار پایین پشتیبانی می‌شوند. با این حال، دسترسی به Wi-Fi 7 ممکن است چندین سال از بسیاری از مصرف‌کنندگان فاصله داشته باشد.

دیروز، روز بزرگی برای مدیاتک بود. تایوانی‌ها یک سخنرانی کلیدی برای افشای برخی از برنامه‌های آینده خود برگزار کردند. این شرکت همچنین از نسل بعدی تراشه پرچمدار خود با نام Dimensity 9000 رونمایی کرد. این مورد، اولین چیپست موبایل با فرایند تولید ۴ نانومتری است که دارای مشخصات لازم برای رقابت در بخش پرچمدار می‌باشد. در سال آینده، نبرد سختی میان این پردازنده با تراشه‌های Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 برقرار خواهد بود.

نظر شما راجع‌به فناوری نوظهور Wi-Fi 7 از سوی مدیاتک و سرعت حدود ۳ برابری بیشتر آن نسبت به نسل قبلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

🌹🌹🦸

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی