حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ۱۳ نیازمند حداقل ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

اندروید ۱۳ یکی از مورد انتظارترین آپدیت‌های حال حاضر است که کاربران بسیار زیادی نیز منتظر عرضه آن هستند. بر اساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، اینطور که پیداست، آپدیت اندروید ۱۳ برای دستگاه‌هایی با رم کمتر از ۲ گیگابایت و حافظه داخلی کمتر از ۱۶ گیگابایت عرضه نخواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آپدیت اندروید ۱۳ نیازمند حداقل ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است

همانطور که انتظار می‌رفت، گوگل اخیرا حداقل الزامات را برای پذیرش GMS (خدمات تلفن همراه گوگل) در اندروید ۱۳ گوشی‌های هوشمند تولید کنندگان بزرگ اندرویدی به‌روز کرده است. این شرکت گفته است که اکنون برای دریافت اندروید ۱۳ به سخت افزاری با حداقل ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز است. اگر می‌خواهید از خدمات تلفن همراه گوگل در دستگاهی با اندروید نسخه ۱۳ یا بالاتر استفاده کنید، باید شرط جدید این شرکت را عملی کنید و دستگاهی با حداقل ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید.

به گفته جیسون بایتو، کارشناس Android Enterprise، تولید گنندگان بزرگ اندرویدی (OEM) دیگر نمی‌توانند خدمات تلفن همراه گوگل را روی دستگاه های جدید با کمتر از ۲ گیگابایت رم بارگذاری کنند. اما این تنها درخواست گوگل نیست. در واقع، این شرکت همچنین می‌خواهد همه دستگاه‌های جدید Android Go حداقل ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی داخلی نیز داشته باشند. این قانون همچنین برای دستگاه‌هایی که از قبل در بازار موجوده بده‌اند، اعمال خواهد شد و باید این الزامات را برآورده نمایند و در غیر این صورت، آپدیت اندروید ۱۳ را دریافت نخواهد کرد.

آپدیت اندروید ۱۳

اما سوال این است که چرا گوگل گفته است که دستگاه‌های واجد شرایط دریافت اندروید ۱۳ باید حداقل ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند؟ اینطور که پیداست، چنین تصمیمی یک مرحله ضروری و در راستای تکامل نرم‌‌افزار گوگل است و این اولین بار نیست که قوانینی از این دست اجرا می‌شود. این اتفاق قبلا پس از معرفی و عرضه اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۲ رخ داده بود.

یعنی زمانی که این شرکت آمرکایی تعیین کرد که دستگاه‌های با رم کمتر از ۵۱۲ مگابایت دیگر واجد شرایط دریافت خدمات تلفن همراه گوگل به صورت پیشفرض نیستند. در آن زمان بود که گوگل با این کار، بین دستگاه‌های پایین رده و دستگاه‌های بالاتر تمایز قائل شد و مشخص شد که همه گوشی‌های هوشمند با اندروید ۱۱ یا جدیدتر اگر به ۲ گیگابایت رم یا کمتر مجهز باشند، از اندروید گو استفاده می‌کنند.

آپدیت اندروید ۱۳

به گزارش وب سایت خبری GizChina، با بازگشت به وضعیت فعلی، تولید کنندگان بزرگ اندرویدی همچنان می‌توانند GMS را در دستگاه‌های اندروید ۱۲ با کمتر از ۲ گیگابایت رم عرضه کنند. بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های پایین‌تر بالاخره از بازار ناپدید شوند.

در نهایت، به شما یادآوری می‌کنیم که اکنون تمام توجهات معطوف به رویداد ارائه آتی Made by Google است که برای ۶ اکتبر آینده برنامه‌ ریزی شده است. علاوه بر سری پیکسل ۷ و پیکسل واچ، گوگل ویژگی‌های جدید متعددی نیز در برنامه‌های خود قرار داده است که احتمالا شامل چندین دستگاه مرتبط با خانه‌های هوشمند و یک Chromecast ارزان قیمت کاملا جدید با Google TV باشد. نظر شما کاربران ترنجی درباره شرایط دریافت آپدیت اندروید ۱۳ چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان