حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو پیش از معرفی رسمی این گوشی فاش شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته‌ی منبعی که اطلاعات خود را با MacRumors به‌اشتراک گذاشته‌اند، آیفون 14 پرو به‌لطف نمایشگر همیشه روشن خود، عملکرد منحصربه‌فردی بر روی صفحه قفل و تغییرات قابل‌توجهی در نوار وضعیت خواهد داشت که در ادامه به نحوه کارکرد احتمالی آن می‌پردازیم.

عملکرد نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

منبع آخرین اطلاعات منتشرشده، پیش از این همان جزئياتی را ارائه کرده بود که ادعا می‌کرد طراحی نمایشگر آیفون 14 پرو به‌جای دو سوراخ مجزا، به‌صورت یک “کپسول واحد” خواهد بود.

طبق اطلاعات جدیدی که به‌​​اشتراک گذاشته شده است، صفحه قفل iOS 16 به‌طور مستقیم با نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو تعامل خواهد داشت و دارای یکپارچگی با اعلان‌ها، افکت عمق و رنگ‌های والپیپر است.

همچنین ظاهراً نوار وضعیت آیفون 14 پرو تغییراتی را درنتیجه افزایش فضای قابل‌استفاده در بالای نمایشگر خود خواهد داشت؛ ازجمله انتقال نشانگر سیگنال سلولار به سمت چپ و بازگشت نشانگر باتری کلاسیک مشابه آیفون‌های بدون ناچ.

عملکرد نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

عملکرد نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

این منبع چندین طرح گرافیکی را به‌اشتراک گذاشته که ظاهراً بر اساس اطلاعات اپل است که برخی از تغییرات نرم‌افزاری iPhone 14 Pro را در انجمن MacRumors نشان می‌دهد و از آن زمان اطلاعات بیشتری ارائه کرده است. ظاهراً آیفون 14 پرو دارای ویژگی‌ها و تغییرات خاص زیر خواهد بود:

پس‌زمینه تصاویر صفحه قفل با جلوه عمق حذف می‌شود و زمانی که نمایشگر در حالت همیشه روشن است، کاملاً تیره می‌شود، درحالی‌که پیش‌زمینه کم‌نور می‌شود. علاوه‌بر این، بسته به سفارشی‌سازی کاربر، پیش‌زمینه با رنگ‌ها و ویژگی‌های برجسته به‌نمایش درمی‌آید.

ویجت‌ها در نمایشگر همیشه روشن قابل‌مشاهده خواهند بود، اما برای جلوگیری از سوختن OLED، در فواصل زمانی تعیین‌شده محو می‌شوند و برای کاربر قابل‌توجه نیستند.

محتوای نشان‌داده‌شده در نمایشگر همیشه روشن و صفحه قفل تمام روشن باید به یک شکل پیکربندی شود و قابل‌تفکیک نباشد، به این معنی که آن‌ها باید والپیپر، انتخاب رنگ، فونت و ویجت یکسانی را به‌اشتراک بگذارند. عناصر بصری اصلی خود نمایشگر همیشه روشن را می‌توان به‌طور مستقل سفارشی‌سازی کرد.

اعلان‌ها بخشی از تجربه نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو خواهند بود و مانند صفحه قفل معمولی، اعلان‌ها هر بار از پایین پخش می‌شوند و به مدت 10 ثانیه به‌طور نامحسوس قابل‌مشاهده هستند. پس از روشن کردن صفحه نمایش، اعلان‌ها از پایین متحرک می‌شوند و به نمایش تنظیمات تعریف‌شده توسط کاربر در مورد نحوه ارائه اعلان‌ها در صفحه قفل (مانند شمارش، پشته یا لیست) ادامه می‌دهند.

اپل همچنین ممکن است به کاربران اجازه دهد شمارنده اعلان را در پایین نمایشگر همیشه روشن فعال کنند.

همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد به‌روزرسانی‌هایی مانند iOS 16.0.1 یا 16.1 را بلافاصله پس از عرضه آیفون 14 پرو منتشر کند که شامل رفع مشکلات مربوط به نمایشگر همیشه روشن دستگاه و تصاویر پس‌زمینه می‌شود. درحالی‌که این شرکت اکنون در مراحل پایانی توسعه این ویژگی است، طبق گزارش‌ها هنوز با اشکالاتی مواجه است و مهندسان نرم‌افزار تیم‌های مختلف ازجمله اپل واچ را درگیر می‌کند تا تجربه نمایشگر همیشه روشن را پیش از معرفی رسمی آیفون‌های آینده، به پایان برساند.

انتظار می‌رود سری آیفون 14 پرو در رویداد «Far Out» اپل در روز چهارشنبه 7 سپتامبر/16 شهریور معرفی شود. آیفون 14 و آیفون 14 پرو احتمالاً در روز جمعه 9 سپتامبر برای پیش‌سفارش در دسترس خواهند بود و سپس یک هفته پس از آن در تاریخ 16 سپتامبر به‌صورت رسمی عرضه می‌شود.

نظر شما پیرامون عملکرد احتمالی نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی