حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ 82 درصد از نمایشگر های خانواده آیفون 14 را در سال 2022 تامین می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق گزارش‌ها، اپل از سه تامین‌ کننده مختلف برای تامین پنل های نمایشگر برای خانواده آیفون 14 استفاده می‌کند که سامسونگ، ال جی و BOE هستند. البته کارخانه تولید نمایشگر سامسونگ محموله‌ای بی‌رقیب را به مشتری پولدار خود ارائه می‌دهد. در واقع طبق این آخرین گزارش، این سازنده کره ای تقریبا 82 درصد از سهم بازار نمایشگر های سری آیفون 14 را در اختیار خواهد داشت. با ترنجی در بررسی این گزارش همراه باشید.

 

آخرین داده‌ های افشا شده توسط افشاگران زنجیره تامین نمایشگر نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته که سامسونگ 83 درصد از سهم را داشت، این شرکت با 1 درصد کاهش در سهم بازار خود، ضرر ناچیزی داشته است. برای حجم تولید ماه ژوئن تا سپتامبر سال 2022، سامسونگ انتظار دارد 82 درصد از بازار داشته باشد. پس از سامسونگ بخش تولید نمایشگر ال‌جی با 12 درصد و BOE با سهم 6 درصدی در جایگاه سوم قرار خواهند گرفت.

سامسونگ 82 درصد از نمایشگر های خانواده آیفون 14 را در سال 2022 تامین می‌کند

BOE کمترین سهم بازار را در بین هر سه تامین کننده خواهد داشت که تقریباً 6 درصد است

همانطور که گفتیم، کارخانه تولید نمایشگر سامسونگ توسط منابع خود، 82 درصد از حجم پیش بینی شده ژوئن تا سپتامبر را دارد. سال گذشته اما سامسونگ سهم 83 درصدی از حجم‌ های ژوئن تا سپتامبر را داشت. بنابراین علی‌رغم تلاش‌ های BOE و LG، آنها به سختی کمی از سهم سامسونگ را از آن خود کردند. البته طبق گزارش‌ها LG تا کنون در سال میلادی جاری توسط اپل مورد تایید قرار نگرفته است. زیرا منابع مطلع می‌گویند که این شرکت هنوز واجد شرایط ارسال پنل‌ های iPhone 14 Pro Max به اپل تا ماه آگوست به دلیل وجود برخی از چالش‌ های فنی نشده است.

طبق گزارش ها، اپل در مجموع 34 میلیون عدد پنل نمایشگر خانواده آیفون 14 را از تامین کنندگان فوق در سال جاری تامین خواهد کرد. این غول فناوری حدود 1.8 میلیون دستگاه در ژوئن، 5.35 میلیون دستگاه در جولای و 10 میلیون دستگاه دیگر را در ماه آگوست به فرآیند تولید رساند. همانطور که در ماه سپتامبر، انتظار می رود اپل بزرگترین محموله را با 16.5 میلیون دستگاه دریافت کند. برای ماه‌ های باقی‌مانده، منابع معتقدند که این سازنده آمریکایی به پنل‌ های بیشتری نیاز دارد. این موضوع با گزارش های قبلی که ادعا می‌کرد این شرکت قصد دارد 90 میلیون دستگاه آیفون 14 را در سال 2022 عرضه کند مطابقت دارد.

بیشترین تعداد نمایشگر ها متعلق به آیفون 14 پرو مکس خواهد بود

این بدان معناست که اپل برای سال میلادی آینده به 56 میلیون پنل دیگر نیاز دارد. اما در مورد اینکه کدام مدل آیفون بیشترین محموله نمایشگر ها را خواهد گرفت، چطور؟ منبع قبلاً اظهار داشت که آیفون 14 پرو مکس بالاترین میزان ارسال پنل را در بین سه مورد باقیمانده خواهد داشت. البته جای تعجب نیست، زیرا این مدل بیشترین ارتقا و فروش بالایی را خواهد داشت. در کمال تعجب، آیفون 14 مکس، یک مدل ارزان‌تر که ظاهراً همان اندازه صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس را دارد، کمترین میزان ارسال پنل را خواهد داشت. اما ممکن است وضعیت هر ماه بهتر شود.

انتظار می رود اپل سری آیفون 14 خود را در 16 شهریور ماه 1401 (7 سپتامبر 2022) عرضه کند. بنابراین ما تا آن روز هر جزئیاتی که ممکن باشد را برای شما در ترنجی خواهیم نوشت.

 

نظر شما درباره این خبر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری