حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماژول دوربین آیفون 14 از مشکلات کیفی رنج می‌برد؛ اپل به دنبال راه حل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

با ورود به سه ماهه سوم سال 2022، خبر می‌رسد که اپل در تولید خانواده آیفون جدید خود با یک مانع موقت در ماژول دوربین آیفون 14 مواجه شده است. در حال حاضر دسته بزرگی از لنز های دوربین عقب از مشکلات پوششی و ترک رنج می‌برند. این موضوع این شرکت را مجبور کرده است که به دنبال عقب نشینی و یافتن تامین‌کننده دیگری باشد که سفارشات باقی‌مانده را انجام دهد. اما خوشبختانه برای این غول فناوری، انتظار نمی‌رود که این موضوع تاخیر زیادی در برنامه‌ های آینده‌اش ایجاد کند.

آیا سری آیفون 14 از آیفون 13 موفق تر خواهد بود؟ فروشندگان به آن امیدوار هستند

خوشبختانه، انتظار نمی‌رود که تغییر تامین‌کننده، عرضه خانواده آیفون 14 را به تاخیر بیاندازد

از آنجایی که لنز های دوربین عقب آیفون 14 با مشکلات کیفی مواجه است، اپل مجبور شده است سفارشات قطعات خود را از نو تنظیم کند. بنا به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، یکی از تامین کنندگان این شرکت، با این مشکل مواجه شده است، اما از آنجایی که اپل چندین تامین کننده برای یک قطعه دارد، آنها مابقی این سفارشات را که حدود 10 میلیون ماژول دوربین است، انجام خواهند داد. لنزها به طور کلی، از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود. در حالی که صرفا تامین کننده بی‌کیفیت مجبور خواهد شد رویه های کنترل کیفیت خود را دوباره ارزیابی کند.

افشاگر مربوطه همچنین بیان می‌کند که علیرغم تغییر تامین‌کننده، انتظار نمی‌رود اپل با مشکلات تاخیر در عرضه آیفون 14 مواجه شود. همانطور که اکثر شما کاربران می‌دانید، طبق گزارش‌ها، چهار مدل مختلف از آیفون در سپتامبر امسال عرضه خواهند شد، بدون نسخه کوچک. علاوه بر آن، پوشش لنز دوربین عقب و مشکلات ترک خوردگی نیز در حدود یک یا دو ماه دیگر برطرف خواهد شد. با این حال، اگر تامین کننده بی کیفیت نتواند از پس این مشکل برآید، دستورات بیشتری به سایر تامین کننده ها داده می‌شود تا آنها بجای این شرکت کار تولید ماژول را انجام دهند.

ماژول دوربین آیفون 14 از مشکلات کیفی رنج می‌برد؛ اپل به دنبال راه حل

مشکل ماژول دوربین آیفون 14 صرفا در تولیدات یک تامین کننده مشاهده شده است

افشاگر مطرح، مینگ چی کو، مشکل مذکور را اینگونه بیان می‌کند:

یک مسئله کیفی دیگر این است که آخرین تحقیقات من نشان می‌دهد که یکی از لنز های عقب آیفون 14 که ساخت Genius است، احتمالاً از مشکلات کیفیت پوشش رنج می‌برد. اپل حدود 10 میلیون سفارش لنز را از Genius به Largan منتقل کرده بود تا از تاثیرگذاری بر عرضه آیفون 14 جلوگیری کند.

در حالی که هیچ رقم دقیقی مبنی بر اینکه اپل قصد دارد چند دستگاه آیفون 14 را در سال جاری عرضه کند، وجود ندارد، اما پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ 80 میلیون پنل اولد را برای مدل‌ های مختلف عرضه می‌کند و مابقی سفارش‌ها توسط LG و BOE انجام می‌شود. منبع می‌گوید که تولید انبوه آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و باید شاهد تعداد زیادی ارتقاء در بخش دوربین ها باشیم. البته که با این همه ممکن است اپل هنوز از پرچمداران اندرویدی در برخی از بخش ها عقب‌تر باشد.

 

امیدواریم که اپل بتواند بر این مشکلات غلبه کند. دیدگاه شما چیست؟ آیا عرضه گوشی های اپل به دلیل مشکلات ماژول دوربین آیفون 14 به تاخیر می‌افتد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری