حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده آیفون 14 در هند دو ماه پس از شروع ساخت در چین تولید می‌شوند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد دستور تولید آیفون 14 را نه تنها در چین، بلکه در کشور همسایه چین، یعنی هند نیز صادر کند. این در حالی است که در هند تولید دو ماه پس از ساخت محصولات چینی آغاز می شود. حالا امروز با انتشار جزئیات جدید، منابع انتظار دارند که این اختلاف در شروع تولید، به کاهش شکاف تکنولوژیکی بین صنایع در دو کشور کمک کند. اگرچه قطعاً به طور کامل آن را از بین نخواهد برد.

اپل تولید آیفون 14 در هند را به‌طور همزمان با چین آغاز می‌کند

به گفته منابع صنعتی، شرکای تولیدی اپل قصد دارند تولید خود را در هند افزایش دهند. برای مدت طولانی این شرکت دستگاه های خود را فقط در چین تولید می کرد. اما این روز ها این شرکت به طور جدی به دنبال پایگاه های جایگزین نه تنها به دلیل تنش های سیاسی بین ایالات متحده و چین، بلکه همچنین به دلیل محدودیت های بهداشتی اعمال شده توسط مقامات چینی به دلیل شیوع COVID-19 و اختلال در فرآیند های تجاری در چین است. طبق آخرین داده ها، فاکسکان که مونتاژ آیفون را نیز بر عهده دارد، در حال بررسی تامین قطعات از چین و مونتاژ آیفون 14 در کارخانه خود در نزدیکی شهر چنای هند است.

اپل و فاکسکان تصمیم گرفتند که شروع تولید همزمان در چین و هند در سال جاری امکان پذیر نیست. با این حال، این یک هدف بلند مدت باقی می ماند. اولین آیفون 14 ساخت هند اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر وارد بازار می شود. بنابراین در روز های آغازین پس از معرفی، محموله ها از کارخانه های چینی نیاز بازار را پاسخ می‌دهند. رعایت مهلت‌ها و الزامات فنی چالش بزرگی برای هند خواهد بود. زیرا این فرآیند شامل هماهنگی صدها تامین کننده و برآورده کردن الزامات سختگیرانه کیفیت و حریم خصوصی اپل است.

خانواده آیفون 14 علاوه بر چین در هند نیز تولید می‌شوند

چرا تولید آیفون 14 در هند با تاخیر 2 ماهه نسبت به چین شروع می‌شود؟

شرکای اپل در سال 2017 شروع به ساخت آیفون در هند کردند. زیرا پروژه توسعه تولید به هند به دلیل ذخایر نیروی کار زیاد و برنامه تشویقی دولت هند برای تولید در این کشور بسیار جذاب است. با این وجود، رعایت رازداری در حین انتشار باید کار را سخت کند. اکنون سخت ترین اقدامات در تولید برای اطمینان از ایمنی انجام می شود. این فرآیند مدتهاست در چین ایجاد شده است. علاوه بر این امکان نشت اطلاعات در سطح گمرک نیز وجود دارد. زیرا مقامات گمرک محلی اغلب برخی از جعبه ها را برای بررسی مطابقت کالا با اظهارنامه ها باز می کنند.

حتی اگر اپل و فاکسکان قبلاً قصد داشتند نسخه های چینی و هندی را به طور همزمان منتشر کنند. این امر به دلیل مشکلات زنجیره تامین هنوز امکان پذیر نیست. همانطور که چین بسیاری از قطعات جدیدترین آیفون ها را تامین می کند. بنابراین محدودیت های بهداشتی اخیر روند عرضه برون مرزی را پیچیده‌تر کرده است.

منبع می‌گوید مشکل دیگری نیز وجود دارد. نیروی کار و کارخانه های هندی به راحتی با استاندارد های سختی که توسط اپل تعیین می‌شود، سازگار نمی شوند. علاوه بر این، در طول پنج سال مونتاژ آیفون در هند در کارخانه‌ های فاکسکان و ویسترون، کارگران اعتراض های محلی را به راه انداختند و خواستار دستمزد های بالاتر و غذای بهتر شدند.

 

به نظر شما آیا تولیدات اپل در هند می‌توانند مکمل مناسبی برای تولیدات این شرکت در چین باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری