حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ورود گسترده شیائومی به حوزه واقعیت مجازی با سرمایه‌گذاری در شرکت مشهور فیلم‌سازی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، واقعیت مجازی

یک شرکت وابسته به شیائومی با نام تجاری Hanxing Venture Capital، به‌تازگی در یک کمپانی جدید که در زمینه واقعیت مجازی (VR) فعالیت داشته و توسط کارگردان مشهور چینی، Zhang Yimou، تأسیس شده، سرمایه‌گذاری کرده است.

ورود شیائومی به حوزه واقعیت مجازی

طبق گزارش PanDaily، کمپانی واقعیت مجازی Sky Limit Entertainment، اخیراً هم شرکت سرمایه‌گذاری تحت حمایت شیائومی و هم شرکت تحقیق و توسعه Intel Asia Pacific را به‌عنوان سهامدار جدید خود اضافه کرده است. درحال‌حاضر نیز، سرمایه ثبت‌شده این کمپانی چیزی حدود 75.7 میلیون یوان (تقریباً 11.8 میلیون دلار آمریکا) افزایش یافته است. برای کسانی که اطلاع ندارند، Sky Limit Entertainment یک ارائه‌دهنده خدمات مبتنی‌بر واقعیت مجازی می‌باشد که عملیات IP، تولید محتوا و سرگرمی‌های زندگی دیجیتالی را با یکدیگر ادغام می‌کند.

سرمایه‌گذاری شیائومی در شرکت فیلم‌سازی و ورود به حوزه واقعیت مجازی

سرمایه‌گذاری شیائومی در شرکت فیلم‌سازی و ورود به حوزه واقعیت مجازی

این کمپانی در سال 1387 تأسیس شد و حوزه کاری خود شامل سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، طراحی نور صحنه و صدا، عامل اجرا و سایر موارد می‌باشد. درحال‌حاضر، سهامداران این شرکت عبارتند از Lenovo Capital ،Mango Foundation ،Weiyue Group ،Intel ،Zhang Yimou و شمار دیگری از شرکت‌های کوچک‌تر. شایان‌ذکر است، این کارگردان فیلم به‌دلیل برنده شدن جوایز و تقدیرنامه‌های متعدد در کارنامه هنری خود برای فیلم‌هایی ازجمله قهرمان (2003)، فانوس قرمز (1991)، گل‌های جنگ (2011) و چند فیلم دیگر شناخته شده است.

آخرین سرمایه‌گذاری شرکت تحت حمایت شیائومی به سایر سرمایه‌گذاری‌های آن در زمینه‌های مختلف، مانند خودرو، فناوری رانندگی خودکار، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، نیمه‌رساناها و غیره می‌پیوندد. چند نمونه سرمایه‌گذاری دیگر نیز در زمینه تأمین باتری NIO، توسعه فناوری رانندگی مستقل Geometric Pal و بسیاری موارد دیگر می‌باشد.

حال درادامه باید دید که این سرمایه‌گذاری که به‌صورت غیرمستقیم توسط غول فناوری به‌انجام رسیده، در آینده چه نتایجی را به‌دنبال خواهد داشت و آیا این شرکت چینی قصد ورود به حوزه واقعیت افزوده/مجازی، پیش از رقبای خود را دارد. با توجه به شایعه ورود اپل به این صنعت با معرفی هدست واقعیت ترکیبی در اواخر سال آینده و الگوبرداری شیائومی و شرکت‌های چینی از این رویه، این احتمال به‌هیچ‌وجه دور از ذهن نیست.

نظر شما پیرامون ورود احتمالی شیائومی به حوزه واقعیت مجازی با سرمایه‌گذاری در یک شرکت مشهور فیلم‌سازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی