حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقاضا برای هدست های AR و VR در یک سال گذشته تقریباً سه برابر شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از آن دسته از مواردی می‌باشند که پیشرفت هر ساله آنها کاملاً مشهود است. جدیدترین گزارش منتشر شده توسط Counterpoint Research نیز بیان می‌کند که میزان تقاضا و عرضه‌ي هدست های VR و AR در سه ماهه اول 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تقریباً سه برابر شده است.

تقاضا برای هدست های AR و VR

اینکه کدام مدل از این گجت‌های جذاب، آمار فروش بالایی را برای این دسته رقم زده است، شما را شگفت‌زده نخواهد کرد. Oculus Quest 2 متعلق به فیس‌بوک باعث افزایش تقاضا در این بازار شده و هدست VR این شرکت، ۷۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این گجت حتی باعث تغییرات عظیمی در این بازار نیز شده است، به‌طوری‌که هدست‌های مستقل درحال‌حاضر 85 درصد از سهم فروشی را تشکیل می‌دهند که در ابتدای سال 2020، تنها به ۴۲ درصد ختم می‌شد. تخمین زده می‌شود Oculus تاکنون 4.6 میلیون دستگاه Quest 2 را عرضه کرده باشد.

تقاضا برای هدست های AR و VR

تقاضا برای هدست های AR و VR

طبق آمار منتشر شده، سایر شرکت‌ها برای کسب مقام دوم، به‌سختی درحال رقابت هستند. DPVR چین به‌لطف تمرکز بر روی فناوری هدست VR برای مشاغل و مدارس، با سهم 6 درصدی رتبه دوم را به‌خود اختصاص داده است، درحالی‌که PlayStation VR سونی، به سهم ۵ درصدی خود بسنده می‌کند. بقیه موارد نیز شامل Valve Index ،HTC Vive و سایر هدست‌های نه‌چندان مطرح می‌باشد.

Counterpoint توضیحات جامع بیشتری را ارائه نداده است، اما سخت نیست که بتوان دلایل ارزش بالای Quest 2 را بیان کرد. آخرین مدل Oculus در سپتامبر سال 2020، درست قبل از موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا معرفی شد که به‌عنوان یک هدست واقعیت مجازی، راه‌حلی قانع‌کننده برای خروج مجازی از خانه درحالتی بود که نمی‌توانستید مسافرت رفته و یا با دیگران به‌صورت رودررو ملاقات کنید.

تقاضا برای هدست های AR و VR به تفکیک مدل

تقاضا برای هدست های AR و VR به تفکیک مدل

انتظار نمی‌رود Oculus تا پایان سال با تهدید جدی از طرف رقیبان روبرو شود. با این حال، کار این شرکت در آینده ممکن است به راحتی این روزها نباشد. سونی در حال کار بر روی نسل دوم PlayStation VR برای PS5 بوده، درحالی‌که گفته می‌شود دو غول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یعنی اپل و مایکروسافت نیز در سال‌های آینده از فناوری واقعیت ترکیبی مقرون به‌صرفه خود رونمایی خواهند کرد.

آیا واقعیت افزوده جایگزین گوشی های هوشمند خواهد شد؟

نظر شما راجع به افزایش تقاضای سه برابری برای هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال جاری چیست؟‌

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی