حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آزمایش نسل سوم تراشه Tensor گوگل برای سری پیکسل ۸ توسط سامسونگ آغاز شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، گوگل

شرکت گوگل همچون اپل و سامسونگ، از جمله شرکت‌هایی است که در چند وقت اخیر به طراحی اختصاصی تراشه‌های خود روی آورده و البته این رویکرد نتایج خوبی نیز به همراه داشته است. در همین رابطه، گزارش‌هایی از آزمایش نسل سوم تراشه Tensor گوگل برای سری پیکسل ۸ توسط سامسونگ منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

آزمایش نسل سوم تراشه Tensor گوگل برای سری پیکسل ۸ توسط سامسونگ آغاز شد

نسل اول چیپست Google Tensor را می‌توان در سه گوشی پیکسل ۶ یافت که عبارتند از پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و ​​میان رده جدید گوگل یعنی پیکسل 6a. به دنبال اولین تراشه بومی گوگل، نسل دوم تراشه Tensor، قرار است در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو که انتظار می‌رود در ماه اکتبر رونمایی شوند، استفاده شود. همچنین تبلت پیکسل که برای عرضه در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است، احتمالا مجهز به تراشه تنسور ۲ یا تنسور ۳ خواهد بود.

آزمایش نسل سوم تراشه Tensor گوگل

طبق گفته GalaxyClub (به گزارش 9to5Google)، نسل سوم تراشه Tensor گوگل در حال توسعه است و در حال حاضر توسط سامسونگ در مراحل اولیه آزمایش قرار دارد. شایعه اصلی این است که نسل سوم تراشه Tensor، با نام رمز “Ripcurrent” همراه شده است که البته نام رمز خوبی برای ژنراتور برق نیست زیرا ممکن است برخی آن را RIP Current در نظر بگیرند) و شماره مدل S5P9865 آن نیز است. نسل دوم Tensor با نام “Cloudripper” شناخته می‌شود و با شماره مدل S5P9855 در مقایسه با شماره مدل S5P9845 قرار دارد.

مشکلات اولین تراشه Tensor گوگل بسیار بیشتر از Exynos سامسونگ بود که منجر به مشکلات دیگری از جمله مشکلات اتصال و عدم کنترل دما و داغ شدن آن را نشان می‌داد. انتظار می‌رود که نسل دوم Tensor همچنان از تراشه برتر فعلی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام ضعیف‌تر باشد و امید اصلی گوگل این است که نسخه نسل سوم این تراشه، شکاف موجود بین تراشه بومی گوگل و تراشه‌های کوالکام، به عنوان قدرتمندترین پردازنده‌های کاربردی موبایل را کاهش دهد.

مشخص نیست که گوگل در بلند مدت چه برنامه‌هایی برای خط تولید تراشه تنسور دارد. گوگل می‌خواست تراشه خود را طراحی کند تا به آن قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری برای سری گوشی‌های پیکسل خود بدهد. به این ترتیب، توانایی‌های موجود در تراشه‌های خریداری شده از کوالکام، مانعی برای این شرکت نمی‌شود. با گذشت زمان، ما انتظار داریم که گوگل در طراحی و ساخت این قطعه سهم بیشتری داشته باشد.

آزمایش نسل سوم تراشه Tensor گوگل

به گفته خبرگزاری PhoneArena،‌ تراشه اصلی Google Tensor توسط Samsung Foundry و با استفاده از فرآیند تولید ۵ نانومتری ساخته شد و نسل دوم Tensor نیز توسط سامسونگ و با استفاده از فرآیند تولید ۴ نانومتری تولید خواهد شد. این امکان وجود دارد که نسل سوم تراشه‌های Tensor با استفاده از فرآیند تولید ۳ نانومتری Samsung Foundry ساخته شوند. هرچه فرآیند تولید کمتر باشد، معمولا ترانزیستورهای استفاده شده در تراشه کوچک‌تر می شوند و امکان قرارگیری تعداد ترانزیستورهای بیشتری را ممکن می‌سازند.

همچنین هرچه تعداد ترانزیستورها بیشتر باشد، یک تراشه قدرتمندتر و کارآمدتر است. نسل اول تراشه Google Tensor دارای دو هسته عملکرد ARM Cortex-X1 (۲.۸۰ گیگاهرتز)، دو هسته ARM Cortex-A76 (۲.۲۵ گیگاهرتز) و چهار هسته ARM Cortex-A55 (۱.۸۰ گیگاهرتز) است. می‌توان انتظار داشت که نسل سوم تراشه Tensor گوگل را در سری پیکسل ۸ سال آینده ببینیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان