حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارتقای دوربین پیکسل ۷ به سطحی بالاتر، هدف بعدی گوگل خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، گوگل، موبایل

همانطور که می‌دانید، گوگل با عرضه سری پیکسل ۶ قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای برای این دستگاه ارائه داد که بر عملکرد دوربین نیز تاثیر بسزایی داشت. سری پیکسل ۶ همه این موارد را مدیون استفاده گوگل از تراشه تنسور است. حال بر اساس اخبار منتشر شده، هدف بعدی گوگل، ارتقای دوربین پیکسل ۷ به سطحی بالاتر خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

ارتقای دوربین پیکسل ۷؛ اولین تراشه Tensor گوگل به ارتقای پیکسل به سطح جدیدی کمک زیادی کرده است

گوگل با عرضه سری پیکسل ۶ کاری را انجام داد که احتمالا در سال های گذشته از چنین شرکتی انتظار نمی‌رفت. این شرکت از تراشه Tensor خود در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو استفاده کرد که به مدل‌های جدید این دستگاه اجازه می‌داد تا از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. گوگل همچنین دوربین‌های هر دو مدل را با قرار دادن یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در پشت آن‌ها، بهبود بخشید.

تراشه Tensor گوگل معرفی شد: امنیت بالا در کنار لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ

همانطور که می‌دانید، پیکسل‌های گوگل همیشه به بهره‌گیری از قابلیت‌های پردازش تصویر این شرکت مجهز بوده‌اند. توانایی استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در تراشه Tensor گوگل به این شرکت اجازه می‌دهد تا ویژگی‌هایی مانند Magic Eraser یا همان پاک‌کن جادویی که بخش‌هایی از عکس را پاک می‌کند را مورد استفاده قرار دهد. همچنین لنز تله فوتو Pixel 6 Pro دارای زوم اپتیکال ۴ برابر نیز می‌باشد.

Motion Mode عکس‌هایی با نوردهی طولانی ایجاد می‌کند، همچنین می‌توانید حالت بوکه را اضافه کنید تا به پرتره‌های خود سبک جدیدی ببخشید و از قابلیت Face Unblur برای واضح‌تر و قابل مشاهده‌تر کردن تصویر چهره سوژه در حال حرکت استفاده کنید. با وجود این همه ویژگی مثبت در پیکسل ۶، گوگل با سری پیکسل ۷ قصد دارد چه قابلیت‌های مهمی را در بخش دوربین ارائه دهد؟ شاید در حال حاضر درک و فهم این موضوع سخت باشد، اما می‌دانیم که گوگل به دنبال ایجاد تیمی جدید در سن دیگو جهت طراحی و توسعه یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) جدید برای تراشه Tensor بعدی این شرکت است.

اخیرا یک پست در لینکدین توسط مایک کولتر، مدیر ارشد گوگل نوشته شده است. وی در این پست اشاره می‌کند که او برای بخش دوربین، نمایشگر و موارد دیگر قصد دارد افرادی را استخدام کند. وی در این پست می‌گوید که “من در سن دیگو، در جایی که مستقر هستم قصد استخدام افراد متخصصی را دارم. من به دنبال این هستم که همراه با تیم خود به صورت تمام وقت در طراحی یک پردازشگر سیگنال تصویر دوربین در تمام سطوح به ایفای نقش بپردازم.”

ارتقای دوربین پیکسل ۷

آیا گوگل در تلاش برای استخدام مهندسان کوالکام است؟

در این پیام آمده است که در صورت تمایل مستقیما به شخص من پیام دهید. این فرصتی است تا بخشی از تیمی باشید که روی چیپست تنسور گوگل برای پیکسل ۷ کار خواهد کرد. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که سن دیگو جایی است که دفتر مرکزی کوالکام در آن قرار دارد. پس بنابراین می‌توان تصور کرد که چرا گوگل در این جا به دنبال متخصصان طراحی چیپ است تا روی تراشه‌های Tensor این شرکت کار کنند.

گوگل پیکسل 7 احتمالا با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه خواهد شد

کولتر همچنین با کوالکام ارتباط دارد و چهار سال را در آنجا به عنوان معاون مهندسی سپری کرده است. همه این‌ موارد ما را به یاد اولین قانون کارمندان یعنی استخدام غیرقانونی می اندازد. تراشه بعدی Tensor ساخت گوگل در حال حاضر دارای یک نام رمزی Cloudripper است. احتمالا این چیپست در نیمه دوم سال جاری و قبل از رونمایی از سری پیکسل ۷ معرفی شود. این چیپست با بهره‌مندی از یک ISP بهبودیافته می‌تواند تجربه عکاسی در پیکسل ۷ را تا جایی ارتقا دهد که اپل و سامسونگ به سادگی نتوانند به آن برسند.

ارتقای دوربین پیکسل ۷

به گفته phonearena، در حالی که چند هفته اول عرضه سری پیکسل ۶ به دلیل بروز باگ‌های مختلف برای کاربران این دو دستگاه  بسیار سخت گذشت. اما نمی‌توان گفت که این موضوع کاملا جدید و غافلگیر کننده بوده است. زیرا مدل‌های قبلی پیکسل نیز از چنین مشکلاتی پس از عرضه در امان نبودند. از جمله بدترین باگ‌هایی که برای این دستگاه اتفاق افتاده می‌توان به باگ حذف قابلیت Magic Eraser، شماره‌گیری خودکار، مشکلات نمایشگر و مشکلاتی در بخش ارتباطات دستگاه اشاره کرد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گوگل با تراشه تنسور بعدی خود می‌تواند رقبای قدرتمند خود را شکست دهد؟ به نظر شما گوگل بیش از هر چیزی، به چه قابلیتی در سری پیکسل ۷ نیاز دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پیکسل ۶ که عشق بود دوربینش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان