حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طعنه اکانت توییتر اسنپدراگون به تراشه اختصاصی گوگل Tensor

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

اقدام گوگل برای معرفی تراشه اختصاصی سخت افزاری خود به نام Tensor به راحتی یک موضوع قابل اعتنا است. اینکه گوگل در این راه موفق شود یا نه مشخص نیست و باید با عرضه Pixel 6 آن را ارزیابی کرد اما با این حال، موضوع مهمی است. آنقدر که حتی باعث بازخورد نیمه-رسمی کوالکام شده است. ما شاهد طعنه اکانت اسنپدراگون به تراشه اختصاصی گوگل Tensor هستیم. جایی که به نظر بوی اخطار و هشدار می آید.

طعنه کوالکام به گوگل درباره Tensor

گوگل قرار است جدیدترین سری پیکسل خود، سری گوگل پیکسل 6 را رونمایی کند. یکی از جنبه های این سری که همه ما منتظر آن هستیم پردازنده جدید آن است. سری Pixel 6 برای اولین بار با تراشه اختصاصی گوگل عرضه می شود. نام این تراشه Tensor است.

این بدان معناست که گوگل مانند سایر مدل های موبایل خود از راه حل کوالکام استفاده نخواهد کرد. با جدیدترین توییت اکانت اسنپدراگون، مشخص می شود که کوالکام از این ماجرا خوشحال نیست. این را می توانید در توییت زیر ببینید:

طعنه اسنپدراگون به گوگل

طعنه اسنپدراگون به گوگل

در این توییت آمده:

“ما تصمیم گرفتیم به جای استفاده از Snapdragon، تراشه تلفن هوشمند خود را بسازیم” . (به همراه بیست و یک (21) پرچم قرمز)

اگرچه کوالکام از گوگل نامی نبرد، اما این شرکت به وضوح به غول جستجوی آمریکایی اشاره می کند. این تنها شرکتی است که در حال حاضر قصد دارد تلفن هوشمندی با “تراشه اختصاصی خود” و Snapdragon را کنار بگذارد.

پرچم قرمز پیام کوالکام نشان دهنده چیست؟ خطر؟ به طور کلی، پرچم قرمز به معنای واقعی کلمه هشدار دهنده نوعی خطر است. پرچم قرمز بیشتر شبیه پرچم سیگنال است که توسط کشتی در حال غرق شدن استفاده می شود یا یک هشدار مجازی است. آیا چیزی وجود دارد که Qualcomm از آن مطلع باشد؟ آیا کوالکام در حال تلاش برای اخطار در مورد تراشه Google Tensor است؟ اینها سوالاتی هستند که در حال حاضر پاسخ مستقیمی ندارند.

قاب دوربین پیکسل ۶ پرو

قاب دوربین پیکسل ۶ پرو

قبل از سری گوگل پیکسل 6، همه مدل های قبلی پیکسل از تراشه های Snapdragon استفاده می کردند. پرچمداران قبلی قبل از پیکسل 5 مجهز به پردازنده های شاخص سری Snapdragon 8 بودند. شاید به دلیل افزایش قیمت تراشه های سری Qualcomm Snapdragon 8 گوگل Pixel 5 از سری Snapdragon 8 استفاده نکرده اما باز هم از تراشه میان رده کوالکام Snapdragon 765G استفاده کرد.

در حال حاضر، تراشه اصلی Google Tensor با تلفن هوشمند Pixel برای اولین بار عرضه می شود. این تراشه از فرایند تولید سامسونگ استفاده می کند. شایان ذکر است که اگرچه سری گوگل پیکسل 6 تراشه های اسنپدراگون را کنار گذاشت، اما مدل های میان رده گوگل همچنان از تراشه های کوالکام استفاده می کنند، بنابراین این دو به همکاری خود ادامه خواهند داد.

به گفته گوگل، سری Pixel 6 بسیار جلوتر از هر گوشی هوشمندی است که این شرکت در گذشته عرضه کرده است. آخرین نتایج Geekbench نشان می دهد که این دستگاه با پردازنده گرافیکی Mali G78 همراه خواهد بود. این نتایج همچنین نشان می دهد که گوگل پیکسل 6 در آزمایش تک هسته ای امتیاز 1027 را کسب کرده است. با این حال، در آزمایش چند هسته ای، این تلفن هوشمند نمره 2706 را دریافت می کند. در حالی که به نظر می رسد نمره تک هسته ای از Snapdragon 888 فراتر رفته است، امتیاز چند هسته ای کمتر از آن است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که تصمیم گوگل برای تراشه اختصاصی صحیح است؟ اخطار کوالکام را به جا می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)