حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل دوم تراشه Tensor گوگل در سری Pixel 7 به کار می‌رود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، گوگل

تراشه اختصاصی گوگل، همین امسال برای اولین بار در سری Pixel 6 این کمپانی به کار گرفته شد. گوگل یکی از کمپانی‌هایی است که شروع به ارائه تراشه‌های اختصاصی خود کرده است. حال، در شایعات از ارائه نسل دوم تراشه Tensor گوگل صحبت می‌شود.

نسل دوم تراشه Tensor در سری Pixel 7 مورد استفاده قرار می‌گیرد

تراشه اختصاصی Tensor با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ و تمرکز بر امنیت معرفی شده بود.

 

تراشه Tensor گوگل معرفی شد: امنیت بالا در کنار لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ

 

بر اساس گزارش Gizmochina، گوگل به تازگی سری پیکسل ۶ خود را با تراشه اختصاصی و سفارشی شده Tensor روانه بازار کرده است. اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده‌اند که حاکی از برنامه ریزی گوگل برای توسعه و طراحی نسل دوم تراشه Tensor است. احتمالاً این تراشه، قلب تپنده سری Pixel 7 خواهد بود.

در حالی که سری پیکسل ۶ تازه پا به عرصه وجود نهاده است، اخیراً کاربران در 9to5google، اشاره‌ای به اسم رمز جدید مرتبط با پیکسل‌ها، یعنی Coludripper داشته‌اند. به طور دقیق‌تر، یک اسم رمز جدید مرتبط به پیکسل‌ها به تازگی فاش شده است. اما 9to5google معتقد است که این اسم رمز، مربوط به نسل جدید تراشه اختصاصی گوگل برای پیکسل ٧ و پیکسل ٧ پرو است. بنابراین، Cloudripper می‌تواند اسم رمز داخلی برای برد توسعه دهندگان باشد که به سخت افزار نسل جدید نیز مربوط می‌شود.

پیش از این، اسم رمز پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به طور مشترک Slider بود. بنابراین، Cloudripper می‌تواند مربوط به نسل دوم تراشه Tensor گوگل باشد که شماره مدل GS201 را داراست. شماره مدل نسل اول، GS101 بود. بنابراین، در هر نسل عدد صدگان تغییر می‌یابد.

از آن جایی که اسم رمز Cloudripper در اپلیکیشن‌های مرتبط گوگل پیکسل مشاهده شده است، جای تعجب نیست که گوگل در حال توسعه نسل دوم Tensor باشد. اما در کل، فعلاً برای صحبت در مورد این تراشه زود است. بنابراین، بهتر است منتظر اخبار بیشتری باشیم.

نظر شما در مورد این اخبار چیست؟ فکر می‌کنید گوگل بتواند با نسل دوم تنسور رقبا را به چالش بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️