حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ قابلیت جدید در آپدیت iOS 16 Beta 6

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت

با توجه به اینکه انتشار نسخه نهایی سیستم عامل iOS 16 تنها چند هفته دیگر انجام خواهد شد، کاربران مشتاق اپلی نمی توانند منتظر بمانند تا جدیدترین ویژگی های‌نرم افزاری را با آپدیت نهایی دریافت کنند و عضو برنامه آزمایشی آپدیت می‌شوند. امشب می خواهیم با هم به ۵ قابلیت جدید در آپدیت iOS 16 Beta 6 بپردازیم.

قابلیت جدید آپدیت iOS 16

در این مطلب به ۵ مورد جدید که با بتا ششم iOS 16 عرضه شده است، خواهیم پرداخت.

۱- نمایش درصد باتری درون آیکون‌ آن

برای اولین بار در پنج سال گذشته، نشانگر وضعیت درصد باتری در iOS 16 به نوار وضعیت باز می گردد. پس از عرضه آیفون X در سال 2017 اپل تصمیم گرفت که نشانگر درصد باتری را در مرکز کنترل در تمام آیفون های دارای ناچ دفن کند.

خوشبختانه، iOS 16 برداشت جدیدی از درصد باتری را ارائه می‌کند و حالا به‌طور پویا سطح درصد را روی نماد باتری قرار می‌دهد و در طول روز رنگ آن تغییر می‌کند.

در حالی که اپل در سال گذشته توانست اندازه آرایه دوربین TrueDepth (ناچ) را در مدل‌های آیفون 13 و آیفون 13 پرو 20 درصد کاهش دهد، کاربرانی که از آخرین مدل آیفون استفاده می‌کنند متأسفانه گزینه بازگشت به نمایشگر باتری قدیمی را ندارند.

احتمالاً به دلیل کاهش تراکم پیکسلی که بر خوانایی هنگام نمایش اعداد در اندازه کوچک تأثیر می گذارد، اپل به طور مشخص تصمیم گرفت این ویژگی را در مدل های iPhone XR و iPhone 11 حذف کند. نشانگر جدید همچنین در آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی هم احتمالاً به دلیل همین محدودیت های نمایشگر، وجود ندارد.

۲- عکس و فیلم‌های تکراری را پاک کن

در iOS 16، اپل یک ابزار داخلی برای حذف عکس ها و ویدیوهای تکراری در برنامه Photos قرار داد. بسیاری از برنامه های شخص ثالث از اپ استور این ویژگی را به عنوان بخشی از اشتراک پولی ارائه می‌کردند که حالا دیگر دلیلی برای داشتن آن ها وجود ندارد.

این قابلیت رایگان اپل کابوس حریم خصوصی اعطای دسترسی کامل توسعه‌دهنده به کل مجموعه عکس شما را از بین می‌برد و از آنجایی که در بخش آلبوم‌های برنامه Photos بومی تعبیه شده است، بسیار راحت است.

از آنجا، کاربران می توانند به سادگی برگه «تکراری» را انتخاب کنند و سپس روی دکمه «ادغام» در کنار هر مجموعه ای از عکس ها ضربه بزنند تا فضای ذخیره سازی در دستگاه خود آزاد شود.

۳- به دسته نینتندو وصل شو

در سال 2019، اپل با سونی و مایکروسافت برای یکپارچه سازی پشتیبانی از کنترلرهای بازی برای کنترلرهای پلی استیشن و ایکس باکس در iOS 13 و iPadOS 13 همکاری کرد.

امسال با iOS 16، اپل با فعال کردن سازگاری با تجهیزات جانبی بازی، از جمله Nintendo Switch Joy-Cons و Nintendo Pro Controller، پشتیبانی را گسترش می‌دهد.

این ویژگی همچنین در tvOS 16 گنجانده شده است، این ویژگی به گیمرهای iOS اجازه می‌دهد ابزارهای بیشتری را به زرادخانه بازی‌های ویدیویی خود اضافه کنند.

۴- سیری آفلاین هوشمندتر

در آیفون XS و نسخه‌های جدیدتر، کاربران می‌توانند از قدرت پردازش روی دستگاه برای اجرای تعدادی از دستورات Siri در حالت آفلاین استفاده کنند. دستورات نه تنها سریعتر از قبل اجرا می شوند، بلکه از آنجایی که داده های صوتی به سرورهای اپل ارسال نمی شوند، خصوصی نیز بهتر حفظ می شوند.

دستورات آفلاین سیری جدید علاوه بر این در مدل‌های آی‌پد با تراشه A12 Bionic و نسخه‌های جدیدتر در دسترس هستند.

۵- چت های اخیراً حذف شده

اپلیکیشن Messages در iOS 16 کمی به‌روزرسانی شده است و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مورد انتظار از جمله امکان ویرایش و لغو پیام‌ها پس از تحویل، علامت‌گذاری پیام‌ها به‌عنوان خوانده‌نشده و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

با این حال، اپل به طرز جالبی تصمیم گرفت که به کاربران امکان بازیابی پیام‌های حذف شده اخیر را بدهد. پس از انتخاب بخش «اخیراً حذف‌شده» از منوی فیلترها در برنامه پیام‌ها می توانید پیام‌های که تا ۳۰ روز اخیر پاک کردید را بازگردانید.

شما در برنامه آزمایشی iOS 16 هستید؟ نظر شما درباره این قابلیت ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)