حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳ با سرنخی از گوگل کشف شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آپدیت، اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

اندروید ۱۳، آخرین نسخه سیستم عامل محبوب گوگل است که از زمان معرفی اولیه تا به امروز، نسخه‌های مختلفی از بتای آن منتشر شده است. بر اساس برخی اطلاعات دریافتی، تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳ با سرنخی از گوگل کشف شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳ با سرنخی از گوگل کشف شد

هنگامی که گوگل نسخه ۴ بتای اندروید ۱۳ را که یکی از نسخه‌های در دست انتشار بود، حذف کرد، به نظر می‌رسید که می‌توانیم نسخه‌ جدید از اندروید ۱۳  را بسیار زودتر از آنچه انتظار می‌رفت شاهد باشیم. به هر حال، اندروید ۱۲ سال گذشته تا ۱۹ اکتبر در دسترس دارندگان پیکسل قرار نگرفت. اما اکنون گوگل به ماه سپتامبر برای انتشار نسخه نهایی اندروید ۱۳ اشاره می‌کند.

اخیرا که گوگل آپدیت امنیتی ماهانه ماه آگوست را برای پیکسل‌ها عرضه کرد، یک نسخه امنیتی اندروید ۱۳ را ارائه کرد که در آن می‌گوید، اندروید ۱۳ همانطور که در AOSP منتشر شده است، دارای وصله امنیتی پیش‌فرض ۰۱-۰۹-۲۰۲۲ خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که اندروید ۱۳ برای کاربران سری پیکسل ۴ و بعد از آن در ماه آینده در دسترس خواهد بود. سوال اصلی این است که آیا باید اکنون نسخه بتای اندروید ۱۳ را روی مدل پیکسل سازگار خود نصب کنید یا تا زمان انتشار رسمی آن منتظر بمانید.

تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳

از یک طرف، کسانی که نسخه بتا را نصب کرده‌اند، ادعا می‌کنند که این نسخه بدون مکل خاصی کار می‌کند و عملکرد حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر را در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو بهبود می‌بخشد. اما با وجود اینکه بتای چهارم اندروید ۱۳ در دست انتشار بود، گوگل همچنان مجبور بود برای از بین بردن باگ‌های مختلف آن، تغییراتی اساسی ایجاد کند. اخیرا بتای ۴.۱ اندروید ۱۳ به صورت برنامه ریزی نشده و به عنوان یک آپدیت جزئی، با لیست تغییرات زیر منتشر شده است:

  • • این آپدیت مشکلی را برطرف می‌کند که مانع از فعال یا غیرفعال کردن بلوتوث برنامه در صورت نداشتن مجوز BLUETOOTH_CONNECT می‌شد، حتی اگر برنامه سطح API را هدف قرار می‌داد که در آن مجوز لازم نیست. (شماره 232107689)
  • • رفع مشکلاتی که گاهی باعث از کار افتادن دستگاه و راه اندازی مجدد آن هنگام اتصال به شبکه‌های وای فای خاصی می‌شد. (شماره #237308339، شماره #237886229، شماره #237878437)
  • • مشکلی که در آن اتصال Meet در حین رانندگی کاهش می‌یابد نیز برطرف شده است.
  • • مشکلی که سیستم می‌توانست داده‌های GPS را به اشتباه تفسیر کند، حالا برطرف شده است.

در حالی که این به‌روز رسانی، یک آپدیت جزئی در نظر گرفته می‌شود، لمل نصب نسخه بتا و مشاهده خرابی و راه اندازی مجدد دستگاه هنگام اتصال به شبکه Wi-Fi مشکل کوچکی نیست. همچنین اینطور نیست که دستگاه شما داده‌های GPS را به اشتباه تفسیر کند.

تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳

ترک برنامه بتا ممکن است برای کاربران مشکل ساز باشد. در حالی که این باگ‌ها در بتای ۴.۱ اندروید ۱۳ برطرف شده‌اند، اما کسی نمی‌داند که چه باگ هایی در نسخه بتا اندروید ۱۳ باقی می‌مانند. بر اساس گفته کسانی که از آخرین نسخه بتا استفاده می‌کنند، برخی از برنامه‌ها ظاهرا همچنان با مشکل همراه هستند. اگر تصمیم گرفته‌اید و هیچ چیز نمی‌تواند شما را از نصب بتا ۴.۱ اندروید ۱۳ منصرف کند، روی این لینک ضربه بزنید. سپس روی کادری که می‌گوید «View your eligible devices» ضربه بزنید.

در ادامه شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که تصویر کوچکی از مدل پیکسل واجد شرایط شما را با دکمه‌ای برای شرکت در برنامه بتا نشان می‌دهد. با فشار دادن این دکمه، ظرف ۲۴ ساعت یک آپدیت OTA دریافت خواهید کرد. به تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی سیستم بروید و دستورالعمل‌های نصب بتا را دنبال کنید.

اما به این هشدار گوگل نیز باید توجه کنید که می‌گوید شما نمی‌توانید بدون پاک کردن تمام داده‌های ذخیره شده به صورت محلی در دستگاه خود، ثبت نام را لغو کنید و به نسخه عمومی پایدار برگردید. همچنین ممکن است هنگام بازیابی نسخه پشتیبان با مشکلاتی روبرو شوید. توصیه می‌کنیم آخرین تغییرات نسخه جاری را مرور کنید و قبل از ثبت‌نام در برنامه بتای اندروید، یادداشت‌های انتشار اندروید ۱۳ پیکسل را بررسی نمایید.

تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳

به گفته PhoneArena، اگر به برنامه بتا بپیوندید، پس از انتشار نسخه عمومی پایدار، زمان محدودی به شما داده می‌شود تا برنامه بتا را بدون نیاز به پاک کردن داده‌ها از تلفن خود حذف کنید و از این شرایط بهره ببرید. برای حذف نسخه بتا در پیکسل خود، یک بار دیگر روی این لینک ضربه بزنید و روی کادری که می‌گوید «View your eligible devices» ضربه بزنید. در زیر عکس دستگاه پیکسل شما، باید کادری وجود داشته باشد که روی آن گزینه Opt-out نوشته شده باشد.

روی آن کلیک کنید و ظرف ۲۴ ساعت یک آپدیت دریافت خواهید کرد که شما را به نسخه پایدار و عمومی اندروید بازمی‌گرداند، اما باید دقت کنید که اطلاعات شما پاک شده است. اگر قصد ثبت نام در برنامه بتا را دارید، ابتدا مطمئن شوید که از تمام اطلاعات خود یک فایل پشتیبان تهیه کرده‌اید. بهترین کار این است که قبل از نصب، منتظر بمانید تا گوگل نسخه نهایی اندروید ۱۳ را منتشر کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان