حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل اندروید ۱۳ بر اساس اعلام رسمی گوگل حالا منبع باز محسوب می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۳، گوگل

گوگل هر چند مدت یک بار، از یک نسخه جدید سیستم عامل اندروید رونمایی می‌کند. سیستم عامل اندروید ۱۳، آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل است که اکنون بر اساس اعلام رسمی این شرکت حالا منبع باز محسوب می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سیستم عامل  اندروید ۱۳ بر اساس اعلام رسمی گوگل حالا منبع باز محسوب می‌شود

گوگل به‌روزرسانی نسخه رسمی اندروید ۱۳ را برای مدل‌های پیکسل عرضه کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که اندروید ۱۳ به طور رسمی منبع باز شده است. کد منبع سیستم جدید در پروژه منبع باز اندروید (AOSP) آپلود شده است. از آنجایی که این سیستم عامل متن باز است، به این معنی است که همه تولیدکنندگان تلفن همراه اندرویدی می‌توانند از آن در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنند. علاوه بر این، توسعه رام‌های سفارشی مانند LineageOS نیز ضروری است.

سیستم عامل اندروید ۱۳

همچنین، منبع باز بودن یک سیستم عامل برای توسعه دهندگان بسیار مهم است. زیرا آن‌ها همچنان نسخه‌های سازگار برنامه‌های خود را منتشر می‌کنند. توسعه دهندگان همچنین از API برای ایجاد عملکرد بیشتر استفاده خواهند کرد. گوگل کد منبع اندروید ۱۳ را تحت مجوز آپاچی نسخه ۲.۰ منتشر کرده است. این بدان معنی است که توسعه دهندگان می‌توانند کد را بدون منبع باز اصلاحات خود تغییر داده و توزیع کنند. این موضوع همچنین به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا سیستم عامل‌های غیر منبع باز خود را توسعه دهند.

این به‌روزرسانی بهبودهای امنیتی مهمی در بخش حریم خصوصی، اعلان‌ها، و غیره، بهبودهای رابط کاربری و طرح‌بندی، بهبود بهره‌وری تعامل کاربر با تبلت و غیره را در به‌روزرسانی OpenJDK 11 LTS به همراه دارد. همچنین از استاندارد جدید MIDI 2.0، بهینه سازی‌های ART (بهبود عملکرد و کارایی برنامه)، بهبود جمع آوری زباله (کاهش فشار بر حافظه) و سایر تغییرات نیز پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل اندروید ۱۳

به گفته خبرگزاری GizChina، سیستم عامل اندروید ۱۳ گوگل همچنین برای دستگاه‌های پیکسل این شرکت نیز منتشر شده است. به گفته گوگل، این سیستم عامل جدید در اواخر سال جاری بر روی دستگاه‌های سایر تامین کنندگان در دسترس خواهد بود. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد اندروید ۱۳ بدانید، باید منتظر بمانیم تا اطلاعات تکمیلی‌تر به زودی عرضه شوند.

همچنین لازم به ذکر است که بگوییم، شیائومی و سامسونگ در این ماه اندروید ۱۳ را برای دستگاه‌های خود عرضه می‌کنند. صبح امروز، طبق اعلام رسمی انجمن شیائومی، شیائومی ۱۲ پرو، شیائومی ۱۲ و ردمی K50 پرو از نسخه توسعه اندروید 13 MIUI برای کاربران عبور کردند. این سازنده چینی قبلا نسخه توسعه MIUI اندروید ۱۳ را منتشر کرده است. دیروز بعد از ظهر طبق اعلام انجمن گلکسی سامسونگ، سری S22 سامسونگ نیز جدیدترین سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد و همراه با One UI 5 عرضه خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان