حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع فناوری جدید سامسونگ نرخ بالای نو سازی تصویر را کم مصرف‌تر می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال توسعه فناوری جدیدی برای ارتقاء بهره‌وری در حوزه نرخ تازه سازی تصویر نمایشگر برای دستگاه های تلفن همراه است. جدیدترین درخواست افشا شده از ثبت اختراع جدید توسط سامسونگ یک فناوری نمایشگر را توصیف می‌کند که می‌تواند نرخ‌ های تازه‌سازی مختلف را به طور همزمان در چندین ناحیه از صفحه اعمال کند. اما چگونه؟ با ترنجی در بررسی این تکنولوژی جدید همراه باشید.

لیست نوآورانه ترین شرکت های فناوری جهان در سال ۲۰۲۱ منتشر شد: سامسونگ در صدر

تکنولوژی جدید سامسونگ که در پتنت این شرکت دیده می‌شود، می‌تواند گام بعدی تکاملی در فناوری نرخ به روز رسانی سامسونگ برای نمایشگر های موبایلی باشد. گلکسی اس 20 اولین گوشی بود که نرخ تازه سازی ثابت 120 هرتز را انتخاب کرد. گلکسی اس 21 اولترا و بعد از آن گلکسی اس 22 دارای نمایشگر های آمولد ارتقا یافته با نرخ تازه سازی متغیر بودند. به این معنی که پنل های آمولد آنها می توانند نرخ تازه سازی را با توجه به محتوای روی صفحه تنظیم کنند تا در عمر باتری صرفه جویی کنند.

سامسونگ اکنون ظاهراً در حال کار بر روی گام بعدی تکاملی فراتر از فناوری نرخ تجدید تصویر متغیر خود است. حق ثبت اختراع اخیر “روشی برای نمایش تصاویر با نرخ‌ های تازه‌سازی چندگانه” را نشان می‌دهد. در واقع این حق اختراع یک دستگاه الکترونیکی که تعداد زیادی از مناطق نمایشگر آن یک تصویر را قطعه قطعه کرده و با فرکانس‌ های مختلف نشان می‌دهند را توصیف می‌کند.

حق اختراع فناوری جدید سامسونگ نرخ تازه سازی تصویر بالا را کم مصرف‌تر از هميشه می‌کند

حق اختراع فناوری جدید سامسونگ نرخ تازه سازی تصویر بالا را کم مصرف‌تر از هميشه می‌کند

فناوری جدید سامسونگ فراتر از نرخ نوسازی متغیر خواهد بود

به عبارت دیگر، فناوری نرخ تازه سازی آینده سامسونگ ممکن است بتواند بخشی از صفحه نمایش را با فرکانس 30 هرتز یا 60 هرتز و بخشی دیگر را با فرکانس 120 هرتز به صورت همزمان ارائه دهد.

بر روی کاغذ و به صورت تئوری، این سیستم اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی بالای 120 هرتز فقط تا حدی مورد استفاده قرار گیرد. دقیقا در جایی که نیاز است و اهمیت دارد. در حالی که سایر بخش های محتوا را در همان تصویر با نرخ تازه‌ سازی پایین‌تر نمایش می‌دهد. این فناوری نرخ به‌روزرسانی می‌تواند منجر به پیشرفت‌ های بیشتر از نظر مصرف انرژی و عمر باتری شود.

شایان ذکر است که این پتنت مدتی قبل، در اوایل سال 2021 ارائه شد. اما تنها امروز توسط منبع منتشر شد‌. با در نظر گیری این موضوع، نمی‌توان گفت چه زمانی ممکن است این فناوری در دسترس عموم قرار گیرد. به نظر می رسد که گلکسی اس 23 یک گزینه عالی برای این فناوری جدید باشد. اما ممکن است این تکنولوژی هنوز برای استفاده عمومی کامل نباشد.

علاوه بر آن، درخواست‌ های ثبت اختراع همیشه محصولاتی را نشان نمی‌دهند که شرکت آن‌ها را به تولید برساند. بنابراین اینکه آیا سامسونگ می‌تواند این فناوری نرخ تازه‌ سازی جادویی را در شرایط عملی اجرا کند یا نه، باید منتظر ماند و دید.

 

نظر شما درباره فناوری جدید سامسونگ در کاهش مصرف انرژی توسط نمایشگر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری