حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ یک گوشی رول شونده را نشان می‌دهد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

گوشی رول‌شونده مفهومی است که مدل‌ها درباره آن می‌شنویم. از حق اختراع‌های مختلف بگیرید تا نمونه‌های پیش تولید که در نمایشگاه‌های مختلف ارائه شده‌اند. با این حال هنوز محصول نهایی و تجاری با این فرم‌فکتور نداریم. در ادامه همین روند، امروز حق اختراع سامسونگ یک گوشی رول شونده را نشان می‌دهد.

گوشی رول شوند سامسونگ

حق ثبت اختراع جدیدی از یک گوشی هوشمند مربعی شکل سامسونگ با نمایشگر رول شونده خبر می‌دهد. این فرم‌فکتور می‌تواند برخی از چالش‌های مرتبط با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در گوشی‌های تاشو را برطرف می‌کند.

اکثر سازندگان گوشی های هوشمند مکانیسم لولای گوشی‌های تاشو را ارتقا قابل توجهی داده‌اند. این پیشرفت را می‌توان در در دستگاه‌های تاشو مانند Galaxy Z Fold 5 یا OnePlus Open دید که از ترک خوردن پنل نمایشگر گران قیمت در طول زمان جلوگیری می‌کند. با این حال، چین و چروک روی صفحه نمایش چیزی است که عادت کردن به آن کمی زمان می برد.

در طراحی تاشو، صفحه نمایش با شعاع انحنای بسیار کمی تا می شود که منجر به چین ناخواسته در ناحیه لولا می شود. در فرم‌فکتور جدید گوشی‌های رول شونده، شعاع لول شدن نمایشگر افزایش می‌یابد و احتمالاً چین را از بین می‌برد.

به این صورت شما یک گوشی کوچک درون جیب خود دارید و هر وقت بخواهید می‌توانید نمایشگر بزرگتر را با استفاده از مکانیسم رول شدن، بیرون بیاورید. البته مشخص نیست که در این حالت باز شده و با عدم وجود بخش پشتی در نیمه دوم نمایشگر، چطور می‌توان با این پنل کار کرد و چقدر ایمن است. مثلا برای فشارهایی که طی بازی به آن آورده می‌شود یا اگر دستگاه به زمین بخورد، چطور مدیریت می‌شود؟

به هر صورت این یک حق اختراع است و تا تبدیل شدن به محصول نهایی واقعا هنوز فاصله داریم.

نظر شما چیست؟ گوشی‌های تاشو یا گوشی‌های رول شونده؟ کدام یک موفق‌تر خواهند بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)